21.04.2010 г., 0:21 ч.

ЯВ, НАВ И ПРАВ – учение за хармонията, единството и пътя 

  Есета
1783 0 0
4 мин за четене

ЯВ, НАВ И ПРАВ – УЧЕНИЕ ЗА ХАРМОНИЯТА, ЕДИНСТВОТО И ПЪТЯ

Искам да представя пред вас характеристиката на ТРИТЕ СВЯТА и елементите на възпитанието и поведението на човека, при които да се постигне в него ХАРМОНИЯ и условия за успешен жизнен път.

**

 

ЯВ – това е термин от древнославянската митология и означава БЕЛИЯ СВЯТ. Светът, където грее Слънцето. Нашият ФИЗИЧЕСКИ СВЯТ на Земята и на другите планети - този, огряван от съответното светило свят.

 

НАВ – това е Светът на Предците, Оня свят, Светът на огъня или още на Първобога.**.

 

ПРАВ – това е Светът на Божествеността, на боговете, на надстоящите същества: богове, светии, ангели и др.

 

За да бъде човек щастлив на земята, той трябва да има правилно отношение към ТРИТЕ СВЯТА. Тогава тези светове ще се хармонизират и ОБЕДИНЯТ  в него и ще действат заедно. Тогава даденият човек ще бъде не само защитен всестранно, но и се явяват най-благоприятни условия за неговото развитие.

 

Най-важната идея в света на ЯВСТВЕНОСТТА /Яв/ това е идеята за справедливост и доброта към човеците и към другите същества – животни, растения и др. Да не им пречим, посилно да им помагаме, да не им ВРЕДИМ!

 

В света на Нав най-важното е да имаме правилно и подобаващо отношение към нашите ПРЕДЦИ и деца. Правилно – това ще рече да чувстваме себе си в Единство и зависимост от тях в смисъл на изпълнение на техните БЛАГОТВОРНИ ИДЕИ, които те са имали, и сега имат, и за изпълнението на които можем да правим нещо. В този смисъл бащата, дядото и синът трябва да се смятат за едно Единство. И също в единство трябва да бъдат майка, дъщеря и баба. Също така, дъщерята и синът трябва да бъдат хармонични и с другия родител – баща и майка.Тук се говори за възможното съгласие, когато се СЪОБРАЗЯВАМЕ и действаме в този дух, а не за някаква СТРОГО обусловена задължителност. Трябва да изпълняваме, или поне да сме възприемчиви към желанията на другите от тази верига: ПРЕДЪК, РОДИТЕЛ, ДЕТЕ!!

 

Безусловно необходима е и ХАРМОНИЯТА с надстоящите сили. Да се стремим да изпълняваме доброто, на което ни учат боговете, светиите, праведниците. Всеки според своите разбирания, мироглед и възпитание. Необходими са дела в този смисъл!

 

Ето това са ТРИТЕ ОПОРНИ ТОЧКИ, които всеки човек трябва да има в себе си, за да се намалят за него нещастията и да се увеличат благоприятните неща в неговия живот - успехите. Ако предположим, например, че синът не е достатъчно добър с родителя си, с баща или майка, а пожелае рязко да им противоречи, или демонстративно не се съобразява с тях, или да не ги зачита и уважава въобще, това ще доведе до спиране или намаляване на благотворния поток енергия от родителя и е опасно за всички негови дела. Същото може да се получи и когато родителят е несправедлив към детето си. И т.н.

 

ВЕРТИКАЛНОСТТА**, вертикалното положение на всички неща символизира единството на указаните три свята. Така например вертикалното стоене на Слънцето /зенита и надира/ е онова положение на Светилото, в което светлината е най-обилна. Пламъкът на огъня се издига вертикално. Вертикалното стоене на човека е гаранция за неговото БУДНО съзнание. На вертикално държаната тояга горният край символизира света на Правия** /прав/, долната част - долния свят -  светът на Нав /оня свят/, а средната й част и особено нейното наклонено или хоризонтално положение говорят за желание и възможност тази тояга, пръчка или волята на човека да бъдат приложени тук в нашия физически свят, в Яв.

 

край

 

Румен - Лесничея                                                       19.04.2010 г.

 

--

 

Светът на огъня или още на Първобога.** - За НАВ в указания смисъл се говори в книгата на Дарья Усвятова “Справный дом”,стр. 21.

http://velko.org/gorosvet/images/5/5e/Spas_Darya_2.doc

 

ВЕРТИКАЛНОСТТА** - вж. есето ми: Вертикалност и хоризонталност.

http://velko.org/gorosvet/images/9/91/Wertikalnost_i_horizontalnost.doc

 

света на Правия** - в книгата на Сергей Алексеев от серията “Съкровищата на Валкирия”, Земля сияющей власти, на българси озаглавена “Новият световен ред” /Земля сияющей власти/ се говори за бога под името Правият.

 

 

 

 

 

© Леснич Велесов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??