14.07.2017 г., 21:15 ч.

За бедността 

  Есета
2656 1 5
2 мин за четене

     Поддържам становището, че бедността у нас е умишлено създавана и съвсем целенасочено управлявана.

     Ние не произвеждаме чак толкова малко, колкото са малки доходите и пенсиите ни. Това ни го казват отколе и от Европейската комисия, и от други места. Най-различни анализатори споделят: „Да, у вас много се краде. Икономиката ви буксува. Но все пак не сте дотам зле, колкото зле живеете.”

     Краде се навсякъде и навсякъде по света има корупция. У нас обаче кражбите и корупцията са зловещи – това е зверско насилване на цял един народ да мизерува, за да охолстват два или три процента от населението.

     И затова смятам, че бедността е нужна на управляващите, за да затлачват с нея всякакво усилие, всяка проява на воля и желание за борба срещу тиранията на алчността. Бедният няма воля; тя е счупена като самочувствието му, като желанието за радост, удоволствие от живота, надежди. Бедността смила всяка човещина, българите стават все по-озлобени един към друг, не само към държавата. Бедността е най-успешният икономически ярем на нашият псевдолиберален капитализъм, създаден от недорасли еничари на капитала.

     Съмнявам се, че нещо може да се промени – дори по революционен път. Вече е късно. България обезлюдява. Други ще населят територията ѝ, името на държавата може да се запази от куртоазия. Над два милиона българи вече напуснаха страната през последните двайсет и пет години. Още толкова ще я напуснат в близките десет-петнайсет. Това не се е случвало нито при войните на Симеон Велики, нито дори при турското робство. Страната е напълно опустошена; в нея вече никой няма илюзии, че може да успее по честен път или просто с труд. Това е страна без мечти, без надежди, без бъдеще.

И как започна всичко ли? С бедността. Тя разяде духовността, тя унижи надеждите и даде власт на бездарието, тя съсипа икономиката и семейството, тя умножи престъпността и толерира корупцията.

     Но това едва ли вече има значение.

© Владимир Георгиев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • И какво ново след 6 години, Мирик?
  • Има държави които правят чудеса,и България е между тях,но на чудесиите!
  • Всичко дотук казано е вярно, но не така писимистично. Да не забравяме, че животът никога не е застинал и няма да застине на едно място иначе, нямаше да е живот. Никоя нация няма да изчезне така както хората си го представят. Ще дойдат други с друго усещане за реалността, нещата няма да са същите, както и преди 50 години не бяха както сега. Всичко тече и всяка милисекунда всичко придобива нов вид. Така, че не съм съгласен с прогнозата. Промяната във всеки аспект на живота е най-сигурното нещо на този свят. Другото е разочарование и безпътица. Не се подавайте и по страшни неща е преживявала България.
  • Благодаря за коментара, Стойчо. Така е.
  • Българите имат последна дума.Властниците разлагат чрез корупция,изкривяват действителността и живеят в една илюзорна среда на безпогрешност...
Предложения
: ??:??