15.08.2013 г., 22:23 ч.

За марките и още нещо 

  Есета » Социални
1673 0 15
1 мин за четене

Ето това така и не можах да го разбера - да носиш маркови обувки, дрехи, аксесоари и още куп неща си е привилегия. Еми, добре. Очевидно човечеството дотолкова е оглупяло. 

Нека си припомним какво е предназначението на дрехите - да не ходиш гол и да ти е топло през зимата - най-просто казано. Същото важи за обувките. 

Какво като имаш Vans или SUPRA? Нещо повече от мен ли си?

Носиш IPhone, IPod и IPad в джоба си? Good for you man, good for you.  

Но така или иначе, човек е нищо без "топа" му да е от най-скъпарското магазинче в мола.  

Мисленето на човека закърнява. Буквално. Единственото, което интересува хората са парите и в кой магазин да ги похарчат. Днешните младежи дори не са чували думите "спестовна програма", камо ли пък да знаят какво означават. 

Колкото и тъжно да звучи е факт, че днес само моловете са на мода. Не библиотеките, не музеите, а моловете. А още по-тъжно е, че не можем да променим общественото мнение. 

Как да обясним на един подрастващ тийнейджър, че освен New Yorker и Tally Weijl на света има и други неща? Как, питам аз, как?

 Самосъзнанието на днешните хора е сбъркано. И ако някой има брилянтна идея, за да спрем този фарс, нека я сподели - ще е нужна. 

© НЕВАЛИДЕН ПРОФИЛ Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • О, perperikon, нищо не си разбрал от посланието на есето. Не съм против марките, а против издигането им в култ. И да, може би си прав, че и преди е имало нещо такова, но тогава поне не е било мания на ЦЯЛОТО население.
    А защо "Шанел" ли? Предполагам, че този въпрос мога да оставя на "вариации на тема".
  • Нищо ново под слънцето! Навремето прабабите ни са се състезавали коя от тях ще избродира най-пищните шевици на ризите си. И после другите жени са ги копирали. Едва ли са го наричали мода и марка, но по същество си е било същото. Тогава тези модни увлечения не са имали пряко парично измерение, но я си помислете за стотиците часове труд, необходим за изработването на "модните" дрехи! Времето не е ли пари?!
    Сега е същото, само че времето е заменено с пари. Та както вече казах - нищо ново под слънцето.
    Апропо, да попитам - след като си против марките, това Шанел очевидно трябва да е фамилията ти?...
  • estrellaangel - Хубаво е, че си израснала в такава среда. Прекрасна майка имаш, както и добро възпитание. От една страна е хубаво, че мога да споделям с майка си и с още един човек от семейството, почти всичко, като например да казвам къде да пътувам, къде да изляза, какво правя или какво ми се случва. Но наистина си права, че доста юноши/девойки имат проблеми с общуването с родителите (често се проявява при авторитарен стил), относно споделянето.

    Имам усещането, че подкрепяме една и съща теза, само че я обличаме в различни думи. То в училище въобще не се учи астрономия и метеорология, но това не ми пречи да се интересувам от тези области и да съм навътре в нещата. А за писането: просто случих на изключителен преподавател, макар че истинското откриване на стила си го направих преди няколко месеца (без желание няма как да стане).

    А за масовото некачествено преподаване, което защитавам като теза, ще дам следния пример: есента на 2009-та. Част от нов клас (сбор сме от много различни училища). Дават ни контролни по математика на материал, който се предполага, че сме го учили предходната учебна година (и на който сме полагали изпит). Резултатите на всички нас са плачевни. Докато се изгладят проблемите минават доста месеци, в които учителят наистина преподава добре, обяснява как се решават задачите и накрая резултатите бяха положителни.

    Хубаво е, че се разгоря интересен спор. Това само подсилва ефекта от есето и Мария Шанел трябва да се чувства удовлетворена, че ни удари по болното място и ни накара да се замислим. estrellaangel, благодаря, че успяхме да доразвием темата и да помогнем на авторката в търсенето на решение. Цената човек да е различен от останалите е доста висока, но един ден тя се отплаща.
  • Искам да те оборя до някъде и то с личен пример! По мое време нямаше униформи или и да е имало е било в 1-2 училища! Ходехме на училище с нашите си дрехи! Аз нямах (по- скоро моите родители) големи финансови възможности и носех така да се каже посредствени, тоест евтини дрехи. За пример давам аз с дънки от 16лв., мои съученички с дънки от 80лв. Давам това съотношение, за да ме разбереш! Та така... винаги обаче съм била харесвана и приета, както сред момчета, така и сред момичета. А относно консервативните родители също ще ти дам личен пример: Моите съученички се криеха по затънтени квартири да пият кафета с момчетата, а аз си пиех кафето с майка ми, която знаеше всичко за мен! Тя беше и е най- добрата ми приятелка. Моите съученички я харесваха и дори идваха на гости, за да споделят с нея, а не със своите майки, което от моята гледна точка тогава беше готино, но сега се замислям, че е било последствие от грешки при общуването с техните родители!
    А относно учителите няма да се повтарям, във всяка професия си има некадърници! И моята учителка в средното по БЕЛ беше не особено добра, но това не ми попречи да се развивам в тази насока и да завърша именно нещо, свързано с този предмет! Така че... родителите за мен лично са в основата на това, дали ще ти пука, че си с дънки от 15лв. и ще си пич или ще лягаш вечер в леглото, съжалявайки, че тати не е мангизлия, за да носиш кецки от 300лв. Мое виждане! Поздрави за готиния размисъл, който си изложил!

    Пропуснах да напиша, че най- готиното в този живот е да си различен от масата, но някои късно го разбират! Поздрави за всички индивидуалисти
  • estrellaangel, страшното е, че по-голямата част от учителите не си вършат работата, както трябва. И не се заблуждавай, подкрепям ги, защото знам, че работят в ужасни условия на труд. А решението за марковите дрехи и джаджите е просто и ясно: въвеждат се униформи в училище, а пък на входа на училището, освен за проверка за униформа и ученическа книжка, може да се въведе и събиране на мобилни телефони (т.е. никой да няма право да е с такова устройство в учебния процес). Като ги има униформите, подигравките, че този е по-беден от другия почти отсъстват.

    Родителят носи основната вина за възпитанието на детето, особено до 7-годишна възраст. Обаче в прогимназиалния етап има критична възраст (12-13 години), в която е от изключително значение средата, в която е попаднал даден човек. Много е трудно родител да помогне, защото е напълно естествено да мисли по-консервативно, а това почти винаги оказва негативен ефект на детето.
  • Armaga, сред всички професии има некадърници, ами да се молим да не се разболяваме
  • Радвам се, че се развива интересна дискусия под есето, което е добър показател, че има стойност. В зловещия кръг сме всички: аз, вие, учениците, учителите, родителите и т.н.

    Родителите е ясно, че са главните виновници за възпитанието на децата. Но децата на възраст 7-14 години, ако попаднат в лоша учебна среда, това им оказва доста негативно влияние. Повечето са просто принудени да подражават на другите, иначе ще бъдат редовно подлагани на психически тормоз, а това води до проява на стрес и дори психически разстройства. Страшно е на повечето места (тук съм длъжен да вметна, че поне аз имах "късмета" да се сблъскам с ужаса очи в очи и в момента да усещам колко съм "осакатен" от всичко, което ми се е случило). А в такива училища, начинът на преподаване е просто безобразен (средата е ужасна) и лично аз съм потърпевш от това. Въобще не изпитах капка съжаление (прекрасен момент), като напуснах стария си клас, а учителите там просто съм ги забравил. Затова се и изказах така остро към учителите, защото в главата ми се въртят няколко метода на преподаване, които са в пъти по-интересни и към които децата ще проявят интерес.

    Сега се радвам, че уча в най-доброто училище в града, където сме с униформи и малко или много това го възпитава. Също така случих и на може би най-добрите преподаватели в града и някои от тях преподават по такъв начин, че дори и най-незаинтересования слуша с интерес. Учители от гимназията ми, заявяват, че качеството на преподаване в огромната част от другите училища в града е под всякаква критика.

    А въпросът за чалгата... Ох, повръща ми се от тази ужасяваща турска дума, която е олицетворението на ада, в който живеем. Наистина имам чувството, че имам фобия към чалгата, то си е направо болестно състояние. Това е най-отвратителното явление в България през последния четвърт век. Винаги съм се чудил защо масовата част от народа харесва тая пошла "музика", но откривам, че нискочестотните вълни, които излъчва този тип "музика", карат хората да заиграят и това им харесва. Затова родителите трябва да ограничават децата да не слушат, защото самият ритъм е страшно примамлив.

    Есето, както може би забравих да спомена е написано по непосредствен начин. Това винаги оказва ефект върху читателя, защото се усеща емоцията, която е вложена в него. А това, че си на 15 години и мислиш така си е наистина чудесно.
  • Съгласна съм с последния коментар на Естрея, поздравления за твоите родители! Иначе исках само да вметна, че трябва да се тръгне от първопричината, защото чалгата е последствие. Тя се роди, защото имаше пазарна ниша, в началото фолк певиците пазаруваха от Илиенци, нямаше молове и младите хора пак им подражаваха. Питайте Сашка Васева, сама го е казвала в интервюта. Та първопричината е в това, че по време на тоталитарния режим всички трябваше да сме, като изляти в калъп, еднакви като нощни шкафчета, половин век бе потъпквана и наказвана всяка индивидуалност и когато се появи възможност за промяна, хората се възползваха и започнаха да правят опити да влагат в бита и ежедневието си индивидуален подход. Така се роди чалгата. А съревнование между хората винаги е имало, само че беше в това дали ще отидеш на бала с жигула или с москвич Или пък дали ще си с маратонки от корекома, такива ми ти работи. Това не може да се спре, има си го, само размаха е различен. Сега единственото, което може да се направи е в ръцете единствено на родителите, от тях зависи, в какво и как да възпитат децата си. С моето дете подобен сблъсък се случи още в първи клас с едно от децата. Моята позиция беше, че облеклото е въпрос на личен избор съчетаващ удобство и лични естетически виждания, така че всеки има право да се облича, както реши. Обясних го съобразявайки възрастта на детето си и възможността да бъда чута и от тогава нямам проблеми с подобни неща. Така че мили родители всичко е във вашите ръце, въпрос на подход и ораторско майсторство е
  • Благодаря! ще се радвам да прегледаш и другите ми неща!
  • Ау, сега видях, че си на 15г. Учудих се и то много! Браво! Поклон от мен, че на тази възраст си с такова мислене! И сърдечен поздрав към родителите ти, че са се постарали да те възпитат така! Радвам се, че бях при теб!
  • Това е напълно вярно,estrellaangel. Напълно съм съгласна, че чалгата е много голям фактор за затъпяването на младежта. Текстовете са безмислени, няма смисъл в тях. Забележката ти е напълно уместна, благодаря че ме подсети, защото не се бях сетила да напиша за това. И на теб благодаря, Седем, старая се. Иначе, Armaga, това е болна тема и за мен - именно затова написах есето, което всъщност не съм сигурна дали е есе или трябва да е в "публицистика". И лошото е, че хората смятат за вярно да се ходи на училище с вид на "барби". Къде отиде добрия стар социализъм, когато в училищата е било забранено да се ходи със спусната коса и с дълги нокти? Това е много важен общозначим проблем, който не вълнува хората, а това е меко казано ЖАЛКО!
  • Ясно, че проблема все се свързва с учителите... това по повод поста на Александър! Не съм съгласна за всичко да се обвиняват те! Това, че има родители, които пращат децата си на училище с марковите дрехи и скъпите телефони, подкупвайки децата си, поради липсата на време, не означава, че учителите са виновни за незаинтересоваността в очите им!
    По повод на написаното - всичко е вярно, само никъде не видях, защо освен марковите обувки и дрехи, не е включена и чалгата- която е основен виновник за затъпяването на младежта и за нейната деморализация! Именно тя "учи", че богатите чичовци, могат да ти осигурят безгрижен и задоволен живот, а също и визия като на кукла барби! Та... и по този въпрос може да се попише
  • Съгласна съм с Armaga (освен по въпроса с преподавателите- защото има такива, които са брилянтни в преподаването и са ми помогнали да постигна много и им дължа признание, дори те да са малка част от всички). Най- лошото е липсата на мисъл и на разсъждение от страна на хората. Затова се стига и до подражаниеъо - като най- лесния вариант, който дори гарантира и вписване в средите..
    Спасението мен ме съмнява, аз мисля, че няма надежда.
    А иначе- много ми хареса текста; кратко, изчистено и вярно е написано всичко '
  • ♕ Харесваш ми малка Шанел!
  • Тъжно е, но това, което се прави с подрастващото поколение е напълно целенасочено. Те превръщат младия човек в зомби, което е впило кървав поглед в материалното и го облъчват всячески. Той се обезличава и започва да подражава на другите, за да не остане без хора до себе си. Докато не се промени световният ред, децата, цветята на земята, ще бъдат превръщани в роби на модерното, за да може корпорациите да гълтат парите. А за спестовни програми и такива неща - по-добре не, скоро валутата ще се срине. А и да не се срине, масово се краде от там и познавам потърпевши от наивното внасяне на пари, които накрая съвсем неочаквано изчезват.

    Какво е спасението? Търся го, има начини, но липсва воля. Всички медии са управлявани от властващите, а целта е населението да бъде облъчено и да им се изпият мозъците. Всичко започва още в училище, в които уроците са написани по изключително безобразен начин и немалка част от информацията не е действителна. Но и преподавателите не си правят труда да преподадат нещата качествено. От своя страна, родителите се оправдават със своя забързан живот и не могат да отделят време за децата си. Така се получава прокълнат кръг, от който няма измъкване. Резултатът е, че младите трябва да подражават на всичко модерно. Който не е в "крак с времето", заплаща високата цена да няма приятели около себе си. Затова и никой не би посмял да промени настоящето, за да не бъде отбягван от хората, които доскоро са били до него. Човечеството се е запътило към своята гибел, защото почти всичко е унищожено и сме по средата на въжен мост, на който въжетата ще му се скъсат при най-малък натиск.

    Много се поувлякох с този коментар, но това ми е просто болна тема и се надявам да съм помогнал в разрешаването на казуса.
Предложения
: ??:??