20.02.2022 г., 22:02 ч.

За необходимостта от обединение и промяна 

  Есета » Социални
981 1 4
2 мин за четене

           Вече сме 2022 г. Отново живеем в трудни времена, в свят на пандемия и несигурност. И отново умните хора са убедени, че с тази несигурност ще се справим чрез нашите задружни сили, чрез трезво и разумно поведение. Много често съм в социалните мрежи и следя коментарите на хората там за настоящата ситуация. Ако осъзнавахме силата на думите и това, на което са способни те, ще разберем колко деструктивно е поведението ни. Вместо постоянно да наричаме управляващите „дебили” и да ги обвиняваме в родоотстъпничество и корупция, нека да насочим пъглед към самите себе си и да разберем, че политиците са част от народа и са отражение на народностното ни съзнание. Каквото вътре, това и вън… Светът, в който живеем, е отражение на нашия вътрешен свят.

Обстановката в страната няма да се промени, докато не престанем да се делим на леви и десни, на ваксинирани и неваксинирани и докато не спрем с безумните вярвания (като например, че чрез ваксините се готви глаболен заговор срещу човечеството, който цели неговото унищожение).

             Само обединението ще ни спаси, а не разделението. И постоянното плюене срещу политиците и подозрението в това, че участват в „световен заговор” срещу населението няма да доведе до нищо добро. Всяка власт е от Бога, пише в Библията, и ние трябва да се покоряваме на тази власт и да я уважаваме. И не на последно място – да се молим за нея.

           Необходимостта от обединение е особено належаща тъкмо днес, в смутните времена на вируси, неуредици и икономическа нестабилност. Само когато едно общество истински се обедини само тогава може да преодолее трудностите, проблемите и изпитанията. Проблемите се увеличават вследствие на неправилни действия, неправилна народопсихология и най-важното – заради липсата на консолидация и единение. Кое пречи на нас, българите, да бъдем успяваща нация? Пречат ни най-вече черногледството, негативното мислене и нагласата ни винаги да търсим причините за проблемите ни в другите, а не в самите себе си. Пречи ни и фокусирането на мисълта ни върху това не какво ще дадем, а какво ще получим. Един много вдъхновяващ автор на книги за самопомощ и самоусъвършенстване – Джоузеф Мърфи – е достигнал до вярното заключение, че „успех означава да живееш пълноценен и щастлив живот, да проявяваш най-добрите си качества и да споделяш със света всички свои таланти”. Е, ние, българите, преди да тръгнем да критикуваме, замисляме ли се дали даваме най-доброто от себе си за благото и развитието на обществото и страната ни? Дали проявяваме най-добрите си качества? Замисляме ли се дали и ние не притежаваме тези негативни качества, които виждаме в ближните си, в управляващите?... Силно належащо е да си отговорим на тези въпроси – защото промяната започва не отвън, а отвътре… Бъди промяната, която искаш да видиш в света!

© Петър Главеев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Аз не пиша за никаква храна, а просто защитавам идеята, която е защитавал и най-великият българин - Васил Левски: "Всичко се състои според нас в нашите задружни сили. Против тях не може противостоя и най-силната стихия.“ Ще омаловажите ли тези думи, не са ли те твърде актуални и днес?
  • За обединение и промяна : къде видя в света това! Обединение около някаква идеология, от ден до пладне и лидерите им такива. Следват войни и раздори, богат- беден, сит - гладен и ще стават още по раздалечени. Ако човечеството спазваше 10-ях закона, щяхме да сме едно и без промяна!
  • Социални строеве, социални слоеве! За да се обедини каквото и да е, трябва да има една основа/фундамент. Докато някой пере милиони от някой фонд, ти се самоусъвършенствай и се надявай да идеш в Рая, докато други си живеят в рай на земята.
    Утопии.
  • Добре. Ясно е. Но има един фундаментален въпрос: "Има ли такова нещо като общество?". Очевидно, аксиоматично и постулатно ясно е, че няма. Дали твоето "общество" е моето - априори ясно е, че не. Същото важи и обратно - моето "'общество" не е твоето. Тук не става въпрос за лично отношение - не познавам автора - става въпрос за тоталната световна популация - всеки е индивид и фикцията "общество" никога не е съществувала, както и различните социални "строеве". Социалното е фикция, не е и никога няма да съществува. Борбата на всеки срещу всеки за ограничените ресурси на планетата е истинското нещо, което съществува от създанието (с малка буква) до унищожението (с малка буква).
Предложения
: ??:??