15.02.2019 г., 15:37 ч.

За празниците и прочие 

  Есета » Социални, Философски, Граждански
1050 7 14
1 мин за четене

   Честит празник на влюбените във виното!Пардон,честито идва от чест,но за каква чест и имам ли право на чест след като ви честитя за нещо, което липсва по нашите плодородни земи! И все пак,наздраве!Че какво друго ми остава, освен да ви пожелая нещо което липсва в изобилие!Абе, липсва още нещо ,но на литър хубаво вино с мезе- Истината иде и ми сяда на коляното...Кой каза,че Истината е нелицеприятна?! Няма такова нещо!Истината,макар и на литър хубаво бяло или червено вино (важно да е силно, без значение на цветовете)съблазнява,очарова и е похотлива като добре платена плейметка! И е готова за употреба и разплод в големи количества и в различни нюанси!

   Честит празник!Ей,яко зарязваме на Свети Валентин! Че то нали във виното е истината?!Римска сентенция! Валентин нали е римлянин? Че кой не обича Истината?!

Всеки е готов за любов! Нещата са така свързани от древността до наши дни, че винаги ще намерим начин да се посветим на виното,т.е.на Истината,пък тя е любов!

    Ей, такива неща ми идват на главата по време на махмурлук, че се усещам творчески разкрепостен след като съм се любил с Истината цяла нощ!

    Честит празник на влюбените в Истината!

© Стойчо Станев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Дано сте разбрали алегорията която влагам още със заглавието.
    И наздраве!😉
  • Виното на истината, истината на вината...
    - Ха, наздраве тогава,
    пък каквото ще да става...
  • До схизмата през 1054 светците и в католическия, и в православния календар са общи, след това са различни. Православната църква отбелязва деня на св. великомъченик Валентин, презвитер Римски на 6.07. Според католическата енциклопедия има трима светци с име Валентин и всички са мъченици и се честват на 14 февруари. За ден на св. Валентин датата е определена от папа Геласий I през 494 г. Връзката с романтичната любов се смята за легенда /средновековна/ тъй като няма исторически документ за подобна случка за нито един от светците. За начало на Празника на любовта се приема 1797 г., когато британско издателство предлага на читателите си текстове за валентинки на любимите си /предполагам по подобие на писмата до Дядо Коледа/.
  • Денят на св. Трифон Апамейски по стар стил е бил на 14. 02, когато лозарите зарязват лозята. По нов стил е преместен на 1.02. Зарязването по природни причини си остава в средата на месеца /това всеки може и сам да си го прочете/. Нарекли са го св. Трифон Зарезан, защото лозарите са го викали като закрилник за спорна работа. След като е преместен на 1.02, за 14-ти остава само Зарезан, без Трифон. Освен ако не се е клонирал. Усмивка. Все още се водят богословски спорове по този проблем. Поздравления, Стойчо, че предизвека дискусия, която да отрази различни мнения. Аз не се считам за демиург на Истината, само споделям това, което съм прочела по въпроса. И гледам да не се разпростирам много в подробности,
  • На 1.02-беше Трифоновден,на 10.02-Света Валентина,на 14.02-Трифон Зарезан и Св.Валентин!!И тая Истина,докато обиколи всичките/защото на всички празници ,че и по два пъти,във виното е истината/и няма ли бая да се измори....Но с празник или без,който обича тоя плод,превърнат в капки,и щом му действа така любовно....нека!Обикновено като пие и пее!!
  • Наздраве, Гавраил! Дори и без алкохол може да си пожелаем здраве!
  • И аз да не остана назад.Това признание дето го правим за двата празника е от нямай къде.Ясно е че глобализацията дали я щем или не вече се настанява и при нас.Винаги в такива случаи виното помага.Наздраве!
  • Благодаря за коментара, Елка! Истината не бива да се жали, защото тя е безмилостна!
  • Честити празници, кой каквито празнува! Хареса ми есето с добро чувство за хумор! Поздрави
  • Наздраве! И благодаря за коментарите! Тъкмо реших да изтрезнея и какъв разкошен коктейл от мнения! На пиян от любов да му връзваш фактология -къде е Свети Валентин и Свети Трифон?! Абе, все ми е тази! Наздраве! И от здраве да не се отървете!😍
  • Моето скромно мнение е, че не бива да бъдат противопоставяни Трифон Зарезан на Свети Валентин, както многократно се наслушах тези дни на патриотарщина. Стигна се чак дотам, че честитих на една американка Свети Валентин, а тя ми направи забележка - какъв бил този Свети Валентин? Трябвало да честитя Трифон Зарезан. Истината е, че има ли вино, пада и веселба, а Истината /простете ми играта на думи/ отива на кино. Важното е карнавалът да шества - от Рио та до София и обратно. Харесах леко ироничната интонация на есето, Стойчо, но както са казали древните римляни - давайте на тълпите хляб и зрелища! Те от друго не разбират! Поздравление за краткото, но съдържателно есе - повод за размисъл.
  • Любовта! Замайваща като вино, което нахлува във вените и взривява кръвта на хиляди капчици жарава! Виното! Елексир, извлечен от сладкия ирис на гроздовото зърно, прониква в сърцето и премрежва погледа влюбено! Тържество на сетивата! Опиянението е началото!!!❤️🍷
  • Истината е в зелевата чорба!
Предложения
: ??:??