28.10.2008 г., 7:53 ч.

03:00 АМ 

  Проза
1215 0 5
1 мин за четене
03:00:
Хлад се промъква под вратите. Спящите се размърдват в съня си. Завиват се по-плътно. Косъмчетата по ръцете им настръхват.
Кучета и котки тихо ръмжат с присвити уши, загледани през прозорците навън в нощта.
Старите къщи скърцат. Врати се открехват.
Навън е задухал вятър и дърветата тайнствено шумолят. Черните прозорци на домовете отразяват лъжливото спокойствие на нощта. Защото по привидно пустата улица върви шествие – един след друг оковани мъже и жени тихо крачат. Предвожда ги високо същество, с наведена глава, което непрестанно свива и отпуска бледите пръсти на уродливо дългите си ръце.
И ако има някой буден в този час, той усеща ледените пръсти на страха, които стискат сърцето му. Ако има при кого, той бърза да намери топлина и утеха, ако е сам се оставя на страха да го гризе.
Само един луд по слипове гледа шествието от балкона си. Гледа ги и си повтаря:
- Ето, осъдените минават! Ето, Кралят ги зове!
А ако някой е излязъл сам навън в нощта, толкова по зле за него, защото в шествието винаги има свободни места.
В този час дори Бог го няма.

03:01:
Вятърът е утихнал, спящите са спокойни, лудият се е прибрал.
Шествието приключи.

28.10.2008
НРО



© Михаил Костов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • 3.50h.-Не се смях,не.Не и тук.Пазя спокойният сън на кварталната общност!Спят спокойно,3h.вече мина...Но аз ще умра от недоспиване,ако продължа да те чета!Много си добър!Ще побързам да намеря топлина и утеха,защото ...Чух ли стъпки отвън?...
  • Защото вече не останаха магически гори и всичките вълшебни същества са се скрили в тъмнината. Нощта е друг свят.
  • Хубаво е, че зловещото шествие е продължило само 1 минута. Много ми хареса мистиката, с която започва разказът
  • "В този час дори Бог го няма." - !!! Поздрав, СТРАХОТНА творба!
  • Отново показваш личен поглед върху нещо така познато за всички. Провокираш пак. И е хубаво, че можеш да го кажеш така кратко и точно.
    Поздрави! Непременно и за мама!
Предложения
: ??:??