21.04.2007 г., 18:14 ч.

* * * 

  Проза
710 0 0
3 мин за четене
 

Бяха женени от 13 години Ан и Рос. Постепенно нещо стана с тях, с любовта им - някак изведнъж се отчуждиха. Рядко си говореха, често спореха и дори се караха. Когато го нямаше не чувстваше отсъствието му, както не бе чувствала и неговото присъствие - за нея то бе станало незабелязано и без значение. Всъщност нямаше и какво ново да си кажат - същата работа, същия път от къщи до работата или до магазина, същата скука. Връзката си поддържаха някак си по задължение без вълнение, без нетърпение, без чувство или изненади. „Добре съм. Обичам те. Целувки" Думи, които използваше всеки път, вече лишени от смисъл. Но когато казваше, детекторът на лъжата светваше с червената си убийствена светлина и тя се чувстваше ужасно. Всеки път. И колкото повече повтаряше лъжата, тя не ставаше истина, а Ан се убеждаваше, че не може повече да лъже, че не може да живее с тази лъжа. Трябваше и време за да реши какво да прави. Това отлагане я успокои, внесе някакво равновесие в живота  й, и тя продължи да живее, но вече без угризения.....

Рос говореше за работата си и за проблемите, които винаги съпътстват работата му. Деловите му безинтересни разговори събуждаха у нея досада и скука.

Веднъж в края на работния ден, мислеща с отвращение за дългите самотни часове, които я очакват в къщи, Ан отново включи компютъра и влезе в чата. Никога не бе го правила дотогава. Стана и интересно. Почувства се като Алиса в страната на чудесата. Движеше се в една непозната, полуистинска-полуизмислена страна, с полуистински-полуизмислени хора с измислени имена, четеше посланията им, но не смееше да отговори или да заговори. Синдбад Мореплавателя и се видя твърде опитен и важен, за да се спре при него. Али Баба беше голям фантазьор и я изплаши със суперлативите и хвалбите си. Големият мъж бе някакъв сексманиак, а Дани лъжата бе весело жизнерадостно момиче, което и допадна с лекия си и  бърз език, с точни и иронични забележки към своите партньори. Но когато Ан прочете надписите „Тихата стая" и „Моля оставете ме сам", бе силно заинтригувана и противно на молбата се включи: Извинявай, че те безпокоя! - написа тя в духа на общуващите в чата. И аз съм сама! След това почна да дава сигнали SOS SOS SOS! От другата страна не реагираха, докато най-накрая получи съобщение „Извинявай, че не те забелязах веднага! Какво ти е?" -  Не я питаха коя е, откъде се обажда, а я питаха Какво й е! Този въпрос не й бяха задавали отдавна. Никой не се интересуваше какво й е. Сега Ан беше щастлива, че някой се сети да я попита. Нямаше значение мъж или жена е човекът отсреща, дали е млад, дете или възрастен. Беше доволна, че някой се интересуваше от нея. „Аз съм Шехерезада" - написа тя - „И тази  вечер ще умра. Не мога повече да измислям приказки за любовта.", „Не ги измисляй" отговориха й - „Кажи истината!", „Не мога. Ще загубя живота си" - написа тя. „Аз ще те спася!" обеща събеседникът и. „Можеш ли?" - попита го с надежда. Вече беше сигурна, че Тихата стая е мъж. Той отговори „Да аз мога! Сърцето ми е разбито и ще го спаси жената, която ме обикне." Те си писаха дълго. Ан сподели с него, че всяка вечер разказва на своя владетел по една приказка за любовта, но вече не може да измисля и краят и е дошъл. Животът и ще свърши, а е още млада. Живее и се. Но е изтощена, защото не е спала хиляди нощи, а през деня е вървяла към нощната измислица, за да оцелее. „Много ли си нещастна" - попита я мъжът. Тя потвърди и на свой ред попита дали той е щастлив. Неочаквано искрено и отговори, че не е щастлив. Защото вместо за принцеса се е оженил за жаба и сега  дели с нея дом и легло. „Какви са децата ви?"- попита Ан, за да го разведри и на свой ред му каза, че има едно дете, за което би дала душата си и той трябва да спаси и двамата. Ан не искаше да превръща разговора в блудкава говорилня. „Отивам си му писа" - Ти ми даде сила за таза нощ, а може би и за следващите. Но не забравяй обещанието трябва да спасиш двама души! Тогава може би жабата ще се превърне в принцеса." Той каза, че Тихата стая е отворена за нея и ще я чака в чата утре вечер. Тръгна си към къщи с някакво щастливо успокоение. Странно, че се вживя така...

© Гергана Н Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??