20.03.2012 г., 10:10 ч.

446 113 трупа = 3 пъти "ало" 

  Проза » Разкази
805 0 1
11 мин за четене

 

-Триста двадесет и пет, триста двадесет и шест, триста двадесет и... Къде е? Някой виждал ли е овцата? Ехо?! Изгубих една овца, помогнете...

-Четеристотин осемдесет и девет, четеристотин и деветдесет...

- Откъде се взе? Обърках сметките заради теб!

   - Кой си ти?

   - Не ти влиза в работата. Аз съм този, който ти оправя кашите, а на всичко отгоре сега  ми и пречиш.

  - Нищо не разбирам. Търся...

- Знам какво търсиш. Аз съм Румпелщилтскин.

 - Какво?!

- Не смятам да повтарям. Нямам вина, че повечето  хора са  малоумни и не могат да запомнят едно име. Аз съм джуджето от приказката, дето го прецакват, сега сети ли се?

  - Май да, онова злобно същество, което искаше да отвлече сина на принцесата.

 - Изключително едностранчив поглед върху нещата... както и да е...

  - Можеш ли да ми обясниш къде се намирам, защо съм тук и изобщо всичко?

 - Не ми влиза в задълженията, но пък може да ми го таксуват като извънреден труд. И така, добре  дошла в страната на неограничените възможности... Не, не, това беше друго. Много по-лесно щеше да е , ако онези идиоти (дърводелците) бяха довършили табелката „Надежда всяка тука оставете”, тогава нямаше да се налага да обяснявам. Е, вярно, че е грубо плагиатство, но  авторът отдавна се е преселил надалече, пък и  АКТА още не е влязла в сила. J

- В Ада ли съм?

- Без драматизации, моля!  Ад, преизподня, пъкъл, кошмар, все едно, всички наименования са вече изтъркани.

- Не може да бъде. Искам да си ходя.

- Нали си търсеше овцата?!

- Прибери ме вкъщи.

- Ха-ха-ха. Тук е вкъщи.

- Не ми говори глупости. Накъде е изходът?

-Изход?! Няма такъв. Нито начало, нито край, това е кръг.

- Кръг, кръг... Ами да, Данте го е описал. Добре, колко остават, в кой поред сме?

- В единствения и остава само той . J

- Лъжеш, девет са.

- Не ми се спори с идиоти. Да не мислиш, че се преписва всичко дословно? Я малко фантазия.

- Ох, спокойна съм, спокойна, спокойна... Явно ще трябва да преживея и това. Хубаво,  един- един, тъкмо ще свърши по-бързо. Давай да тръгваме, къде се мотае Вергилий?

- Сега, последно, няма 9 кръга, няма Вергилий и (още преди да си попитала)   няма зли кучета на входа, защото няма вход. Това е твоят собствен Ад и не е разказан от никого. Разбираш ли?!

- Искаш да кажеш, че аз сама съм го измислила? Не е възможно.

- Правилно, не е ! Това е страната на неосъзнатото, следователно то само се е създало.

- Виж, цялата тази дивотия ми идва в повече. Опитвах се да заспя и броях овце, а изведнъж се озовах в някакъв кошмар. Време е да се събудя.

- Времето не съществува.

- Добре, какви са правилата?

- Просто вървиш.

- Не  и сама. Имам правото на придружител. Не държа да се казва Вергилий.

- И кой да е той?

- Ами, не виждам друг наоколо, освен теб.

- Как ли пък не! Има синдикат на неосъзнатите герои, няма да позволя да ме експлоатират.

- Изобщо не ме вълнуват правата на разните там джинове, тролове и джуджета. Това си е моят свят и аз командвам, тъй че води ме, ако не искаш да те уволня.

- Душичке моя, не можеш нищичко да ми направиш, но  не ми се влиза в излишни пререкания. Щом искаш, ще те разходя из частта от теб, за която не подозираш.

 

       Наоколо изглеждаше като след някакъв неслучил се потоп. Мъглата беше наводнила всичко и хората не вървяха, а сякаш плуваха в нея. Нямаше вода, а само усещане за такава. Ако малко по-силно се стиснеше въздухът може би щеше да се изцеди някоя капка, но изпарението като лаком звяр щеше да я погълне още преди да да успее да стигне земята.

Отляво течеше река- единственият ориентир в света на изгубеното. Не, не си противореча. Нямаше вода, но реката я имаше. Чувах странните звуци, които издаваше съдържащото се в нея. Беше някаква тъмносиня (мастилена)  течност, от която излизаха балончета (сякаш вреше). Доближих се и я докоснах. Стори ми се ледена, изтръпнах.

Една срещу друга, на двата бряга, растяха плачещи върби. Клоните се привеждаха все по-ниско. Тъгата всеки  миг щеше да се материализира, да стигне до реката и да се влее в нея. Още малко и сълзите щяха да се търкулнат.  Още малко...  Не, под върбите, някакви усърдни ножици се  грижеха да подрязват скръбта и да не и позволяват никога да стигне до края. Страшна ирония се криеше в тази невъзможност да приключиш. Всички се страхуваха от Свършека, а се оказваше, че Адът е вечност. Честито!!!

   Момичето с изгубената овца се казваше Христина, а може би Емилия, Валентина или Маргарита... Какво значение имаше? Тя беше всяка и никоя в това ужасяващо място на неопределеност.

  Следвайки синята нишка, Румпел и  Христина или май беше Ирина (нека занапред е Ева, защото  е била първа), видяха някаква жена без лице (или с всички лица) да стои, вперила поглед в реката.  Чакаше златната вода, която никога не идваше, и затова  се хвърляше. Давеше се. Пак се хвърляше и пак се давеше. Така по 100 пъти на ден. Знаеше, че  не може да умре, нито да живее и не и оставаше друго освен да съществува на границата между тези два свята.

    Джуджето и Ева преплуваха до отсрещния бряг върху  изсъхнало розово листо.Озоваха се в нещо подобно на кочина. Подивели прасета се въргаляха в същата мастилена течност, която се изливаше тук. Наоколо се разхождаха остатъци - „...бич”, „...ода”, „...астие”... Беше гробището на словото. Свинете разкъсваха мъртвите думи, които оставяха след себе си тонове синя  кръв. В друго време, когато е имало време, заключени в рамките му, те са значели нещо.Днес бяха обречени да бъдат ядени и все неизяждани ( подобно черния дроб на Прометей).Нямаха право дори да бъдат заровени.  Някакво изплашено изречение :           „ Прелитам  за секунди до теб и преди да се усетиш те прегръщам- силно, страстно и нежно...” търчеше из помията и предчувстваше как само след миг ще се подхлъзне и после... Толкова пъти беше репетирало смъртта си, че спокойно можеше да спечели Оскър.

         Ева забеляза и някои от любимците си. Пипи се мъчеше да изпие смалидола, но преди да го доближеше до устата си, той се разтваряше в течащата мъгла. Мечо Пух не можеше да открие бурканчето си с мед, което все се оказваше зад гърба му и той се въртеше бясно в кръг. Питър Пан трудно се разпознаваше, изглеждаше като  остаряло дете, загубило се  из безкрая на нищото (без Уенди и без Хук като ориентири).

   Мъже, облечени в сиво и напълно неразличими един от друг, сковаваха дървена сцена. На нея, според Румпелщилтскин, щеше да се разиграва тазвечершният сън.  Очакваха се и гастрольори, идващи от съседни светове. Наоколо щъкаха разни същества, преобразени като цветя. Ида от Андерсеновата приказка щеше да се събуди внезапно и така да развали бала на цветята, които упражняваха изплашени физиономии.  Изобщо сюжетът се характеризираше с отсъствието на сюжет, както логично се опита да заключи Ева, слушайки нелогичните обяснения на злобното джудже.

  

-         Е, това ли беше?

-          Не бързай, остана малко.

Изведнъж, насреща им притъмня. Сякаш някакви много черни облаци се спуснаха ниско. Може би бяха неслучилите се дъждовни локви- замръзнали, преди да се излеят. Беше всичко друго, но не и екран (поне не в традиционния смисъл на думата). Заизреждаха се познати фигури и на Ева и трябваше само миг, за да разбере, че е почетен зрител на прожекцията на собствените си спомени. Колко студен и режещ беше този вятър , заключен до вчера на тавана на миналото. Той довя всичко, което се мъчеше години да забрави.

-         Моля те, спри го! Не искам да гледам!

-         Страх ли те е? Добре, готово, край!

  Картините прекъснаха своя ход и  (от всички тях) изпъкна една. Момичето нямаше таова предвид, но беше късно за обяснения. Пред нея , напълно неподвижно, стоеше миг от живота й- маса, върху която двама млади бяха преплели длани.

  - Защо? Защо го направи?

В устата й горчеше, солените сълзи не можеха да потекат и се изливаха навътре в нея.

-  Забрави ли, че дойде да търсиш изгубената овца? Не можех да те оставя, без да ти я покажа.

- Той ли е бил? Нима още е в сърцето ми?! В неосъзнатото у мен? Той ме изгражда?!

- Не прекалявай! Да кажем просто, че е днешната  избягала овца и  ти , вярна на притчата, остави стадото, за да си  я върнеш.

- Сега какво?

- Сама решаваш. Искаш ли да го видиш наживо, да го докоснеш?

- Може ли?

- На подходящата цена.

- Не увъртай, давай направо.

- Ама че си една... Опитвах се да създам напрежение. Има начин да те вкарам в съня му.

- Премислил си го предварително.

- Разбира се, но както във всяка добра приказка, така и тук има уловка.

- Каква?

- Първо, той няма да те познае. Не съществуваш в подсъзнанието му, защото там е само онова, което се мъчим да забравим, а той не те е запомнял. Второ, единствената останала роля е тази на мухата. Бръмчиш няколко секунди около него, кацаш върху лицето му за секунда (при късмет) и после умираш.

- Кой ще ме убие?

- Това не знам. Други въпроси?

- Има още нещо, нали?

- Не ти ли е интересно колко е далече?

- Много ли е разстоянието?

-Намира се точно на 446 113 трупа разстояние оттук.

- Моля?!

- Забрави ли, че това е нещо като гробище. Аз броя мъртавци ( чувства, мисли, случки, думи...), складирам ги. За да стигнеш там, където искаш, ще трябва да настаня в моя „петзвезден” хотел още 446 113 гости. Ясно?

- Хубаво, прави каквото искаш. Мен какво ме вълнува?

- Аха, ами пространството?

- Не разбирам.

- Не ме попита колко побира личният ти Ад.

-Нима има ограничения в безкрая? Нали беше вечно?

- Такова е, но земният ти живот не е вечен. Мястото, за спомените –покойници, свършва.

- Колко ми остава?

- Това е любимият ми момент. Замълчавам, поглеждам те загадъчно и прошепвам с най-дрезгавия си глас :” 446 113 трупа!”

- И после?

- Бум, тряс, знаеш! Има много начини да се назове- гушваш букета, хвърляш топа, ритваш камбаната...

- Умирам.

- Избра най-скучния вариант.

- Няколко мига с него и край?!

- Това е офертата на банкера и, както се питаше в телевизионното предаване, „Сделка или не?”

- Имаме сделка, проклетнико!

- Не убивайте, вестоносеца!

- Свършихме ли?

- Май да, изпълних си задълженията.

- Предполагам няма да се срещнем повече?

- Отивам в заслужена пенсия.

- Странно е, но ще ми липсваш.

- И ти на мен, мухичке.

- Никъде не бих могла да намеря по-ужасен властелин на ада си.

-  Изчезвай!

- Румпи, плачеш ли?

-  Подарък заради дългогодишния  ми труд. Хайде, махай се!

 

  Бззз, бззз, бззз, бззз.

Ева се събуди от някаква гадна, бръмчаща около главата й, муха. Часът беше 7.20- време за ставане. Протегна сънено ръце , досадната муха не спираше да кръжи . Това беше прекалено, просеше си го.Тази малка летяща твар я изнерви. Тя скочи от леглото и тръгна да я преследва из стаята. Мухите винаги са обичали игрите на гоненица. Тази не правеше изключение. Премина  покрай нощната масичка, после  през перваза, омота се  за кратко в пердето и накрая кацна върху телефона. Ето тук щеше да приключи съществуването й , според Ева, която замахна с все сила. Мухата обаче се оказа твърде ловка и се шмугна между пръстите й. Така единствена жертва на сънливката се оказа телефонната слушалка, която падна обесена на собствената си жица.

  Не ме питайте откъде, понеже така и не разбрах (колкото и да надзъртах в главата на Ева) , но в този момент тя вече знаеше, че единственото нещо,  което можеше и трябваше да направи е да натисне бутоните- 446 113 или 44 - 61- 13- неговият номер. Така и направи. Прозвуча онзи продължителен сигнал, показващ, че линията е свободна. Беше като провлачен писък в някаква пещера, писък, който никога нямя да заглъхне, или пък...

-         Ало... алооо... ало!

 

    Затвори. Бяха няколко секунди, а може би века. Долови всеки нюанс на гласа му. Усети вдишванията и издишванията,  безразличието на първото „ало”,  любопитството и нетърпението на второто и раздразнението на третото. Докосна го, изжужа край него.

Ах, проклетата муха, най-после  я смачка.

 

  

    През отворения прозорец изхвърчаха неизвестен брой мигове. Оказаха се далеч по-бързи от мухата, над чийто труп, Ева стоеше. Беше съвсем будна, а може би  сънуваше, мечтаеше, медитираше. Кой- Ева или мухата?  Нека са и двете. Не им оставаше друго, освен да вярват в прераждането и в силата на забравата. Следващият път щяха да изберат да са хлебарка- гадно е, но пък се крият и са по-трудни за унищожаване.

 

© Златина Петкова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • "446 113 трупа - това ще е поредният садистичен и тъп разказ" си помислих след като го отворих. Началото ми направи много добро впечатление. Румпелщилтскин!? Гениално.
    Сега е ред на критиката:
    Много 'гениално' на едно място може да дойде в повече. На първо място трябва да се опитваш да разцепваш разцепващата пряка реч с малко непряка. Поне слагай тире и 'каза еди кой си'. Иначе се губи връзката и не е много сигурно кой какво казва. Натрупването на оригиналностите достига своя пик в един определен абзац, където си изброила всички приказни герои, за които си се сетила, без те да са някаква важна част от историята. Или трябва да отделиш по няколко реда за всеки, или въобще да не ги вкарваш в разказа. Трябва да проверяваш текста, преди да го публикуваш.
    Сега в моята поучителна критика идва ред на драматичния обрат:
    На теб ти се е получил много добре. Кулминацията също представлява добро хрумване. Идва в точния момент и поставя ясно новия проблем. Струва си да напишеш няколко страници за такава внезапна, но премерена промяна на темата. Уважавам хората с богат речник. Шапка ти свалям, задето си използвала думата ГАСТРОЛ.
    Успя да ме изненадаш (малко). Браво! Поздравления! Запленяваща работа!
Предложения
: ??:??