4.07.2015 г., 11:13 ч.

* * * 

  Проза » Разкази
432 0 0
2 мин за четене

В осем и половина Мати пристигна в лагера с приятели от класа, защото искаше да се позабавляват с останалите деца, които вече са били на игрите по-рано.

- Благодарим ви, че се присъединихте към нашето приключение

- запознайте се с останалите и започнете да рисувате, за да може с рисунката, която сте нарисували, да спечелите конкурса, в който... слушайте внимателно. Всеки, нарисувал картина с плодове и вази, печели  билет за играта, в която ще трябва да изберете художник или писател, които да нарисувате на платно, а после получавате награда, която  - показва я  - е кола и книга с картините на Александра.

- Може ли да попитам нещо

- Да

- Защо излъгахте, че са на Александра?

- Момче, ела за малко

- Е, господа, явно изглежда ще бъдем посетени от нашите скъпи гости.

- Господине, може да сте ни показали фалшиви картини, направени от бои.

- Не, моето момче, с пастели са направени.

- Ще ни позволите ли да ги видим в галерията?

- Не, защото вие ще ги нарисувате, тук и само с бои.

- Добре, това беше от нас, с вас ще се видим съвсем скоро. До следващия път.

 Летният лагер ще бъде в един курорт, още не се знае името му, затова Матиас се  включи в конкурса, за да спечели пари.

- Мати, това, което правиш, никак няма да се хареса на представителите в галерията.

- Знаем, но картините ги няма.

- Къде са?

- Добре, изпращаме полицията до един час.

- Мерси.

- Този глупак си мисли, че може да спечели всеки конкурс с измама и подлост.

- А вие? Къде ги проверихте?

- Навсякъде, но никъде не открихме картините.

- Добре, утре ще се свържем с вас.

 

При полицията

 

- По-скоро казва истината.

- Добре, съгласни сме с вас.

 

По-късно през нощта се случи нещо странно и затова Мати се появи с приятелите си, които бяха доста интригуващи, затова той се появи със летящо килимче.

- Мати, слез.

- Не, вие се качете на колата, така аз ще ви помогна.

Така каза той, но се случи нещо ужасяващо.

- Матиас, събуди се.

- Не мога, боли ме всичко. 

- Знам, но докторът отказа да те изпиша.

- Но! - впоследствие, приятел на Мати осъзна, че трябва да му помогне, за да може, отново да рисува.

Благодарение на парите, които успяха да съберат, те върнаха част от него. Любовта му към рисуването.

- Е, Мати, защо изведнъж реши да продадеш своите картини?

- Защото много обичам да рисувам и затова ги продадох.   

© Надя Димитрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??