24.10.2023 г., 9:46 ч.

*** 

  Проза
402 1 8
2 мин за четене

Току-що прочетох, че във Военно-медицинска академия са докарали мощи и са ги зачислили на личния състав. То отдавна е ясно, че се уповаваме само на Бога, но тази новина ме накара да публикувам дълго мисленият си труд  

 

РЕЛИГИЯ И МЕДИЦИНА

 

По скоро за опита на по-напреднали от нас страни. По-точно за Фатима. За тези които не знаят Фатима е място където Богородица си попприказвала с едни пастирчета , преди да се издигне и да се разтвори като облак в небето. Сега там има храм съизмерим а Св. Петър в Рим и площад , не по-малък. Този площад се прекосява на колене от поклонници докарани  с протектори като състезатели на мотокрос. Там стават ежедневни чудеса! Имах късмета да наблюдавам едно: Няколко послушнички, почти деца возеха в инвалидна количка една монахиня. Удариха в ентусиазма си количката в стълбите, монахинята скочи и им се скара. Всичките се засмяха. Монахинята пак си седна и продължиха.

 

Както е модерно сега, свещите се палят извън храма, за да не опушват фреските с овчарчетата. Тъй като за особено ревностните богомолци има свещи дълги един метър и дебели като ръката ми, то  те се поставят да горят в съоръжения големи като боклукчийски кофи. Като има и вятър, всичко пламва в общ пречистващ огън.

 

Сега за иновациите. Освен свещи човек може да си купи уши ,очи , ръце , крака и пр. от парафин с фитил отгоре. Като ги запалиш и поставиш на съответното място, имаш гарантиран от Ватикана резултат до две седмици. Има и вътрешни органи като сърце бял дроб и бъбреци но най впечатляващи са …. бебетата. Такова едно бебенце с фитил на главата, хвърлено в пламъците, гарантира раждане, дори без да се чакат девет месеца!

 

Ако не ви стигат парите да отидете до там, мога да ви посъветвам да отскочите до Междугорие. Там Богородица също се явила на две овчарчета, но не станала на облак а на статуя, която си е там и може да се пипне от скептиците. На това място може човек да си купи статуи на Богородица на бити цени: Три на цената на две, пет на три и дори 10 на цената на 7! Но най- напред на търговската улица се намират пунктовете на букмейкъри, всевъзможни лотарии и тотализатори. Над тях горди свети билборд с надпис:“ Има значение къде ще го пуснеш“ Не ми е известно дали Ватикана гарантира печалба , но явно бизнеса е печеливш.

 

Аз бях младеж на около 60 , когато посетих тези места, здрав бях и не си подпалих нито един орган. Затова сега страдам. Знаете какво да правите, не чакайте на болниците!

© Слав Коруба Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Безжичен, с тези метафори ще загазиш. Един познат теолог смяташе ,че шестодневът е метафора и трябваше да се покае. Пратиха го да препрочита Йоан Екзарх. Макар ,че човекът така и на разбра как така първи ден ,като още няма ни Земя , ни Слънце?
  • Забавно разказано . Всеки може да вярва в каквото си поиска.Но глупостта се заплаща.
  • Е, камък, ама то това защото се е родил як мъж, като камък - а и как иначе - светец и ковач са се трудили едновременно! - ама на този труд, ако му викат "чудо", то в циганските махали много чудо, много нещо! А камъкът очевидно е метафора. Много се забавлявах с произведението ти.
  • Чудо е нещо, което се случва, но не може да се обясни.
    Това са фантасмагории🤣как ще докажеш, че тези шменти капели се случват?
  • Какво ще кажеш например за това,: Една бременна мома обвинила светеца ,че я е заплодил. Той се приближил и попитал плода " Аз ли съм баща ти?" Плодът посочил ковача. Оправданият светец проклел блудницата: " Камък да родиш!" Тя тутакси родила камък без усложнения. Има свидетели!
  • Ами, ако е като горния ти, сигурно ще повярвам .
  • Лошо Безжичен! Не вярваш в чудеса! Ще взема някога да направя един пост за чудесата на светците, няма начин да не повярваш!
  • Ами сатиричното звучене си е съвсем оправдано за глупостите, които описваш.
    "Майка Тереза" била направила чудо, направила е тя, колкото ескимосът е негър!
Предложения
: ??:??