13.02.2021 г., 18:01 ч.

А някой кара колело 

  Проза
329 1 5
1 мин за четене

Колелирам си аз из нейдешно шосе, провирам се измежду крапътни събития и факти и изненадейно ме задминава камион тип тир, натоварен с едикаквоси. Профучава толкова бързо и близо, че благодаря на водача за вниманието. Възхитен съм от уменията му зад волана, признателен съм за адреналиновия шуртеж във вените ми, покорéн съм от красивия му стремеж да се движи по ръба на живота и изразявам това гласно. Спътната въздушна струя обаче грабва възкликът ми и го понася напред, раздробявайки го на атоми и, о, ужас! - преподреждайки го в пошъл, долен, нетипичен за мен вулгарен израз. Механиката на флуидите за пореден път ми е изиграла подла шега, не трябваше да бягам от часовете по физика! 43 метра по-напред тирът спира, шофьорът изскача от кабината като от горящ небостъргач и една шосейна гатанка е на път да разпробие хипоталамуса ми: за какво му е тази щанга, и защо я премята от ръка на ръка като горещ картоф? Преди да поискам 50/50, отговорът се стоварва точно и ясно като динамично прозрение между веждите ми, и аз се заемам да изучавам типа асфалт отблизо. Кръвта ми се събира на локвичка върху него, а не се оттича встрани - явно е от бойковия. Скоро ще му се наложи ремонт, както и на мен. Напомняма си в поликлиниката да мълча като пукал, че като знам и там какви ветрове духат напоследък…

© Илиян Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ми не го прегазих, защото имах всичко. Последното нещо, от което имах нужда, беше двуизмерен образ на тир върху асфалта.
  • Ми ти що не го прегази с тикерлеко?Иване,Иване а си имаше всичко Иване,и колело и велоалеа а излезе на шосето.Хареса ми.Поздрав.
  • Тир по инерция е като жена в мол - спирка нямат
  • Инерция, братче, чиста физика!
  • Чудесно идейно подредени буквички в думички и словосъчетания, ма тая щанга ма смути и не толкова щангата, ами че тираджията цели 43 метра е упражнявал физическо и умствено усилие да натиска спирачката ... те най - много мразят да спират!
Предложения
: ??:??