3.01.2010 г., 20:44 ч.

* * * 

  Проза » Разкази
744 0 1
1 мин за четене

- Простак! Джебчия с джебчия!

  Това бяха думите ѝ, преди да се затича след него с бойния си бастун. Казваше се Коца и беше бабичка на около 70 години. Беше обула галоши и едни дънки тип две за левче. Беше облякла прокъсано палтенце с кръпки, видимо проядено от молци. Имаше огромни очила пети диоптър, а на устата си беше сложила евтино розово червило. На лявата ѝ ръка допреди малко беше закачена чанта с нейните документи, малко пари и златно синджирче - подарък за внука ѝ. От устата ѝ излизаше дъх на чесън и гранясало олио, а около нея се носеше мирис на застояло. Зъбите ѝ бяха жълто-черни и изпочупени. В дясната си ръка носеше един бастун, който беше орнаментиран с дърворезба и беше може би най-скъпото ѝ притежание.

  - Дяволът ръцете да ти изяде дано! Серсемин със серсемин!

  Това бяха вторите ѝ думи. На тях се отзова един полицай. Той беше леко закръглен със свински очички и зачервени от усиленото храносмилане бузи.

  Погледна нея, погледна крадеца. Изду мазните си бузи и издиша дълбоко. Качи се в патрулката и отпраши все едно не е видял нищо.

  Бабичката изплю нещо зеленикаво, подобно на храчка и изпсува цветисто. Отдавна се беше отказала от гонката и сега потъваше в отчаяние. Но изведнъж се случи нещо забележително. Онзи-крадеца се беше затичал да пресича, когато си преплете краката и падна по средата на пътя. Падна с разперени ръце и, тъкмо да се надигне, мина един тир.

  Храс!

  Мина леко през кутрето, правейки го на сол, продължи с този, подобен на мачкане на пластмасова чашка, звук до безименния на другата ръка. Мина и през него и тъкмо да премаже и другото кутре спря. Предната гума остана върху дясната ръка на крадеца и част от лявата. И така остана.

   Някой викна линейката да прибере пострадалия, а бабичката спокойно отиде до крадеца, взе чантето от ръката му, нарочно причинявайки му болка, и тръгна към магазина.

 

Епилог

- Та ти казвам, Гицо - говореше Коца - оня така му смаза пръстите, че после месец бил с гипс.

- Мале, Коцо, върнало му се е. Право казваше врачката Тодора: "Ти да не му даваш, той да ти вземе, после двойно ще ти връща."

© Цветан Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • "... и едни дънки тип две за левче" ;d
    Супер, много добро описание
    +++
Предложения
: ??:??