1.08.2023 г., 10:05 ч.

Бе, не пускай телевизора! 

  Проза » Други
378 3 11
3 мин за четене

Ама на – пускаме го…

И почва да се лее мръсната тиня на времето и властта…

Напоследък се замислям над имената на хората. Как от Мисирков не може да очакваш орел, от Овчаров вълкодав…

И ето ти – съдийката, дето обявила нарязаното момиче за почти здраво – казва се Гьонова. Предполагам – по мъж. Точно име явно носи той, щом е избрал подобна…

400 шева!!!

И – лека телесна повреда. Едва ли не – дамски шамар…

А миналата година в Бузовград пиян и дрогиран шофьор уби 14-годишно дете. И – убиецът е пуснат под гаранция от 3 000 лева /в касата, за останалите не се говори/…

Познайте как се казва освободилита го съдийка…

И вметка. Искането за лека телесна повреда е поддържано от заместник областния прокурор. Чието име прокуратурата скромна премълчава…

Правосъдна реформа е необходима. С голямото рало…

хххх

За мръсника. Пореден младеж, научен от времето, обществото и държавата, че има обикновени хора и тия над закона.

При което е сметнал, че е от втората категория…

И изведнъж започва да проумява – тая работа не е като оная…

А в затвора ще научи и други неща. Например, да се къпе с гръб към стената…

И съдийката… Държавна служителка, заявяваща, че можело и да не отговаря на въпросите?!

Тая СЪЩО се взема за стояща над законите и обществото. Ако иска – ще благоволи да говори с тълпата, ако не…

Безочие и самозабравяне…

Които няма да бъдат санкционирани – гарван гарвану…

хххх

За момичето.

Обикновено за жертвата се избягва да се говори.

Затова само ще кажа – от жесток опит научи, че не всичко,, дето хвърчи, се яде. И, че има огромна разлика между „иска ми се да е така“, „навярно е така“ и реалността…

хххх

В Цалапица – убит 24-годишен младеж. И захвърлен като куче нейде си…

Ама кой се интересува от подобни ежедневни дребни истории? Властта има други грижи. Подкрепа за нацистите в Киев и наместване покрай кацата с държавния мед…

Инфлация, рухване на икономиката, безочливото развихряне на корупцията, засилващата се престъпност, липсващата безопасност, мизерията, необразоваността, посмешището съдебна система, жалкото политиканстване, слугинажа пред чуждоземците и посолствоТО…

И най-важното – да се изтрие 3 март, да се промени миналото ни, да се…

Какъв народ, какви закони, каква реалност… Парите идват от другаде…

Пак ще има оплакващи „жертвите“ на Народен съд…

П.П. Смислова бележка.

Проведе се Протест срещу насилието…

В същия безсмислен смисъл може да проведат Протести срещу жегата, градушката, слънчевите изригвания…

Общо, обтекаемо, гръмко нищонеказващо…

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Надя!
  • Насилието в българското общество се посреща с търпимост и продължава да е обгърнато с мълчание. Полицаи, съдии, следователи, началници, учители, родители в повечето случаи мълчат за насилието, което се упражнява в човешките групи, от които са част. Подобно е и поведението на институциите.Чрез ненамесата си те негласно поощряват и узаконяват насилието. Елемент на културата ни е на жертвата да се вменява вина, че тя е отговорна за случилото се и тя да се виктимизира. Общество, в което центърът на контрол е бил винаги извън индивида – се оказва неспособно да се справи с насилието. При липсата на вътрешни задръжки, много от българите превръщат насилието в модел за регулиране на семейни, социални, междуличностни и институционални отношения, и конфликти,за което не малко допринася популярната преса, филмите по телевизията, компютърните игри. И какво излиза? Свободията за едни е робство за други.
  • Благодаря за ценните мнения !
  • Насилието е в гените ни, но когато Темида се държи като метреса е много по-лесно да избие и в постъпките ни.
    Иначе лоши хора винаги ще има.
    Обаче с влизането в затвора поне ще намаляват свободните зверове, а тук това е на ниво, минимум.
    Държава на бездържавността, това сме!
    Поздравявам те.
  • И все по-често при подобни случаи се намесват и наркотици и алкохол, на тоя идиот едни от първите му думи били "Имам малко дете и ме чака, жена ми чака на мен и, затова искам да ми се смени мярката", казал Георги пред съда преди месец;
    "(нанесени 21 порезни рани с макетен нож от неин приятел)"?
    Всичко ни е объркано, всички системи: и морална, и законова и т.н.
    От там и преценките за действията ни.
    А още преди години случаите със заливаните с киселина жени? Тогава нямаше такива протести.
    Да, все повече пара се е набрала, изпускането ѝ публично като психотерапия за електората
  • Естествено, че всичко е политика, кой още остана да се съмнява, моля?!
    Доброто ни загрижено общество още не се е пробудило, добре успано е и се бори за ежедневното си оцеляване ( пак тенденциозно), така че...
  • "Протестиращите срещу насилието искат законодателни промени до седмица.", казаха вчера в новините. НС не е ли във ваканция до началото на септември? Тия протести са излишно хабене на енергия. Засега. Ако се насочи в друга посока тая енергия, ще видим. Преди години един протест започна срещу високите сметки на тока и завърши с падане на правителство. Сега очаквам контрапротест, организиран от Сдружението на мазохистите, които си харесват доброто старо насилие.
  • 'Хляб и зрелища' - май съм любител на конспирациите, но това е организирано за изпускане на парата Да, аз съм за това слънцето да свети и да се наказват лошите, ама май се събраха много други по сериозни поводи за протест ... този подозрително бе организиран толкова масов и толкова бързо
  • То, насилието, го има и в далеч по-организирани държави, правово и материално - идва си с човека, но е важна отговорността и наказуемостта! Та, да, прав си, Генек, безсмислен е протеста срещу насилието - няма закони и кой да ги прилага адекватно!
    Нищо ново под слънцето, за кой ли път Deja vu...
  • Благодаря, Метроном!
    Нсилието е държавен МОНОПОЛ и служителите й хем не харесват конкурензцията, хем подкрепят единомислещите като тях...
  • Насилието е държавна политика. По-точно, наддържавна. Трудно е май да се проумее от овчестадото. Звучи като конспирация, нали.
Предложения
: ??:??