16.07.2020 г., 16:02 ч.

Божите обещания към всички хора на земята 

  Проза » Други
586 0 0
6 мин за четене

Рубриката, която започва е Божите обещания, записани в Библията. Обещанията Му са много и различни. Ние ще се спрем основно на:

  • Обещания отнасящи се до грижата и отношението към всички Негови творения – растения, живи същества и цялото човечество.
  • Обещания дадени за спасените Негови последователи на земята – повярвалите в Исус Христос.
  • Обещания отнасящи се за спасените, които ще обитават Небето за Вечността.

            Надяваме се това да допринесе за наше насърчение и  утвърждаване във вярата.

 

                           БОЖИЯТА ГРИЖА КЪМ  ВСИЧКИ ХОРА НА ЗЕМЯТА

 

„Благ е Господ към всички; и благите Му милости са върху всичките Му творения“ , Псалм 145:9.

Божията любов към човека се изразява в това , че Го е сътворил по Свой образ и подобие. И в благословенията след Сътворението – създал е благоприятни условия за живот, способност за  размножаване, право да владее над творенията и др.  И макар, че човекът, поради грехопадението,  заслужаваше смърт,  Бог веднага промисли и Му обеща бъдещо избавление: „Ще поставя и вражда между теб и жената и между твоето потомство и нейното потомство; то ще ти нарани главата, а ти ще му нараниш петата“ , Битие 3:15.

По-късно пояснява: „Затова сам Господ ще ви даде знамение . Ето, девица ще зачене и ще роди син, и ще го нарече Емануил“, Исая 7:14.

И когато настана времето :“ Словото Божие стана плът и живя между нас; и видяхме славата Му, слава като на Единородния от Отца, пълно с благодат и истина“, Йоан 1:14.

 

Наред с изискванията, законите и постановленията, Бог ни дава и обещания. Най-важното обещание - за спасение на душите на всички хора, намираме в Йоан 3:16: „Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине нито един, който вярва в Него, но да има вечен живот“. „Светът“  това е  цялото човечество. Бог не желае никой да погине, но начинът, чрез който всеки може да получи спасение е да повярва в Неговия Единороден Син и да Го приеме за свой личен спасител, да повярва в това, което Той е направил за него. Тогава Бог му обещава вечен живот в  бъдеще: „и всеки, който вярва в Него, да не погине, но да има вечен живот“, Йоан 3:15.

 

Божията любов към всички се разбира и от Неговата грижа за тях: „Той прави слънцето Си да изгрява и над злите и над добрите, и дава дъжд на праведните и на неправедните, Мат. 5:45.

 

Как трябва да постъпваме ние, като Негов образ и подобие: „Но вие обичайте неприятелите си, правете добро и давайте назаем, без да очаквате да получите нещо в замяна; и наградата ви ще бъде голяма и ще бъдете синове на Всевишния, защото Той е благ към неблагодарните и злите“, Лука 6:35.

 

Друго потвърждение е заветът Му след Потопа: „Поставям завета Си с вас - че няма да бъде изтребена вече никоя твар от водите на потопа, нито ще настане вече потоп да опустоши земята.... Когато докарам облак на земята, дъгата ще се яви в облака; и ще си спомня завета Си, който е между Мен и вас и всичко живо от всяка твар“, Бит 9:11-16 .

 

И на друго място добавя: Докато съществува земята, сеитба и жътва, студ и горещина, лято и зима, ден и нощ няма да изчезнат“, Бит 8:22.

 

Някои от обещанията Му за здраве и дълъг живот са свързани с отношението ни към родителите: „Почитай баща си и майка си, за да се продължават дните ти на земята, която ти дава Господ, твоят Бог Изход 20:12 . Какво още печелим ? „Сине мой, слушай поуката на баща си  и не отхвърляй наставлението на майка си,  защото те ще бъдат благодатен венец за главата ти и огърлица около шията ти“, Притчи 1:8,9. Защото Светилникът на този, който злослови баща си или майка си, ще изгасне в най-мрачната тъмнина“, Пр. 20:20.

 

Други от обещанията Му, са свързани с изисквания за честност и праведност в ежедневието: „Вярна и права теглилка да имаш; вярна и права ефа да имаш; за да се продължат дните ти на земята, която Господ, твоят Бог, ти дава“, Второзаконие 25:15;

С въздържане от възгордяване и прекалено самочувствие : „ Не мисли себе си за мъдър; бой се от Господа и се отклонявай от зло; това  ще бъде здраве за тялото ти и влага за костите ти“,

Притчи 3: 5-8 .

 

Как да постигаме благоденствие: Уповавай на Господа от все сърце и не се облягай на своя разум. Във всичките си пътища признавай Него и Той ще оправя пътеките ти“,Притчи 3:6.

 

Защо можем да сме сигурни , че Бог ще спази обещанията си? Увереността ни идва от това,  че чрез Словото опознаваме Божията същност.  Така разбираме, че Той изпълнява обещанията си и е непроменим. Неговата вярност е потвърдена в Словото и в живота. И на основание на това, че  „Неговата вярност е щит и закрила; С перата Си ще те покрива; и под крилете Му ще се скриеш;.

Псалм 91:4.                       

Ан. В.

© Anastasia Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??