9.03.2021 г., 7:45 ч.

Боклукът 

  Проза » Разкази, Хумористична
460 5 20
3 мин за четене

        Още с влизането в метрото чу идващия влак и се затича с все сила по стълбите да го хване. Тъкмо да си поеме дъх, облягайки се на вратата, и един мощен филтриран бас  го стресна:

        - Боклук, що си без маска!

        Изведнъж няколко чифта очи осъдително се забиха в него и вагонът зашумя като кошер. Тогава се усети, че боклукът е той, и придърпа маската над носа.

        От там - в супера. Списъкът на жената. Бавно вървеше и четеше етиките на хладилната витрина: замразен грах, пролетен микс, зелен фасул...

        - Къде е пък тоя спанак?

        - Ей, боклук, гледай къде ходиш! - боже, боже, аман! Загуби равновесие и целият се пльосна върху витрината.

        - Боклук, мърдай, да не сляза аз да те мръдна - му се развика познатата конфигурация от три пръста от джипа, който зави на 20 сантиметра пред краката му на пешеходната зебра.

        С облекчение вкара ключа да си отвори, най-накрая се добра до дома. Преди да го е завъртял, вратата зейна, като че ли жената го беше чакала зад нея:

        - Я, преди да си се събул още, да идеш да хвърлиш боклука! Дай пазара!

        Хукна по стълбите, не му се чакаше асансьора.

        Застана пред контейнера с боклука и а-ха да хвърли тежкия плик, подпря се с другата ръка и се хвърли и той с нея вътре. Изведнъж някакво спокойствие го обзе, отпусна се все едно е в свои води в боклука и се зарея някъде си.

        - Ооо, човеко, я излизай! За малко да те  изсипем в камиона и тебе барабар с кофата! - сякаш гледаше филм.

        Някъде отдалече Гого чуваше гласовете и бучащия камион и не помръдваше.

        - Станчо, ела, брат, да го извадим тоя, не е нещо добре човекът.

        Чак сега до съзнанието му стигна мисълта, че тоя човек е той. За първи път от толкова време насам не беше боклук.

        Надигна се, а двамата оранжеви мъжаги го подхванаха под мишниците и му помогнаха да излезе.

        - Аууу, че миришеш! Къде се мота досега?  Как не са те объркали боклукчиите и теб да те откарат с боклука, я марш в банята първо!

        Гого лекичко се подсмихна под мустак и влезе в банята. Вече не беше боклук, след малко нямаше и да мирише.

© П Антонова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ви.
    Жалко само, че е тъжно...
  • Много силно.
  • Браво, Пепи! Поздравления!
  • И прата им ядем на европейците, ама то щото и ние се имаме за европейпейци
    Стойчо, благодаря!
  • Где този късмет, че да не си смет,бе Гого!
    Така изглежда едно общество, като сметище!
    Че и голям импорт пада,ту от Италия,ту от още кой знае от къде...
    Пък и взаимоотношенията помежду ни "ухаят" отвратително!
    Поздравления, Пепи!
  • Дон Бъч - малко ѝ е, всичко ѝ е малко, щото от както се помня, сме били малка държава. Която, като започнах да уча, се оказа че не е чак толкова малка. Виж, манталитет, образование, култура - това вече е друга бира. Дето се казва - според акъла си мерим и размерите.
    Благодаря ти много!
  • Иви, Роси, Танче, Синчец, Миночке, Краси - Благодаря ви от ❤️

    Синчец - тая църна маца е от нашето махленско котило, сигурно са поне 7-8 черни в едно мазе. И точно вчера на 8-ми март пред мен пресича улицата, стига до моя блок и а-ха да ми мине пред краката, и се обърна, та се върна в градинката. Иначе щях да обикалям два блока 😅
    Та си я снимах осмомартенската маца
  • Малко ѝ е сатирата на тая държава. За сметка на това боклукът ѝ е много.
    Поздравления, Пепи, много добре написано.
  • Хубаво обръщение... обогатява разсъжденията. По-важно е ти какво мислиш за себе си, а не какво другите казват. Техните думи са тяхна отговорност. Много хубава сатира!
  • Пепи, поздравявам те,толкова е хубаво!
  • Поздрав, Пепи! Написах коментар, но нещо бутнах и се изтри, а не ми се пише отново.
    п.п. Готин аватар - харесва ми
  • Интересна сатира!
    Поздрави, Пепи!
  • Усмихваш се и в същото време ти става тъжно! "...За първи път от толкова време насам не беше боклук. " Поздравления!
  • Много е добро.
    "...и се зарея някъде си." Важно е да има мечти... Нищо, че всички сме в канавката или някъде около нея.
    Поздрав, Пепи!
  • Вале, по тая логика всички сме боклуци на майката земя

    Бл, Лиде!
  • Сатира си е и то много добра. И навява много асоциации.
  • Забавно и подсещащо...
  • Иронията е добра Докато не замиришем на самите себе си, все ще сме боклуци за някой по-голям.
  • За "сатира" си е, ама май няма такъв раздел, знам
  • Ох, Пепи, не знам какво да кажа... Уж е забавно, но... не съвсем...
    Добро е!
Предложения
: ??:??