30.01.2024 г., 16:12 ч.  

Хубава работа ама Българска ! 

  Проза » Хумористична
186 2 7
2 мин за четене

Сиганти сме гражданици на държавата България и като такива ползваме всичкте  и правила. Не може един, някой Цанка да идва и да ми бута. Аз вдигна а той ми бута! Пак вдигна - пак ми  бута... Те само да бутат знаят. Паметника на гроба на Съветската армия бутат! И него. Казва къща няма тука! Има път прекаран. На избора като съгласувахме , казваха ще вдигат, а сега само прекарват.Прекарват прекарват, сега с къщата ме прекарват. Точно през мене ли? Не може ли да ме заобиколи малко. Да ме прескочи? Ей я на къщата, път да виждаш? На хартията бил! Хартиен. Пипни къщата! Има ли я? А път? Така за вируса ни разиграваха да си мийми ръцете! Има вирус! И кой го видя тоз вирус?

 

Ама незаконна била. Ще я узаконя! Ще се оженя за нея или ще я осиновя! Таман и детски да дадат. Тез детски не пораснаха ли вече? Ракията порасна два метра, а детските все малки седят! Не можело. Царят да те псуе на майка- ти на кого да се плакваш! Колкото пъти го вдигна, толкоз пъти иде да ми бутне! И взех чаветата и ги засилих в една съборетина от другата страна на дерето. Пак иде и пак не може. Къщата законна, ама аз не съм. Как незаконен? Баща ми само едното име е  имал и ми го дал! Не знам как е карал без име докато да пукне? Съгласна  от собственика? Имам - отворено беше! Може ама  за 20 г. данъка да плащаш. И вода няколко иляди, че чешмата в градината капела ... По отдавност. Викам аз  не помня  някой някога нещо дай плащал. Сигурно вика- няма къща, няма сметка. Тука адрес имаш, абонатата...Няма мърдане. Заключихме вразумението , да видим.

 

Иде идин комедиатор, вика децата са училищни! Как училищни бе , мои са! Дай ги вика на училището, ще им дават закуска. Големия като чу за закуска и готов! Малкия и той по него. Направиха им тестиси и записаха големия с първите а малкия чак в третите. Мене ми неспокойно, щото аз като ходих на школо, казах на баща ми ,че имам две майки: Мойта си и нашата Партията. И ме би! Нямал отсношения с тази другата! И ей на! Иде малкият и ми вика "Аз съм Българче" Мисля да го шамаросам и да го обезбългаря, но жената ме спря. Не искаш вика детето да се изучи и да стане мистър президентател? Колко ще му дават като стане? За водата ще има ли. На цялата махала да наплати водата и тока, пак ще остане вика! Няма да усети. И го дадох. Много бил добър с ученето, искат в Българското училище да го запишат. Имало в града и такова, не били само сигански! да се инсегрегацира. Да не личи демек. Сигурно по-бяло ще стане! Женска му работа. Преди година ги взе от училище, че ще ги товарят във влак за Дания! Комедиаторът я лъже нещо.

 

То момичетата ми, точно в Дания избягаха. Казват зле е там, няма кого да преджобиш, всичките с карти играят. Един сладолед да вземеш, на карта трябва да спечелиш. Народът беден, няма кон, кара колело, Зиме лете , колело! Ама покрай мигрантите поминували. Щото са добре с езиците и свирят на инструмента.

 

Айде , за една ракия толкоз! Утре като почерпиш пак, ще ти разправям още!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© Слав Коруба Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много достоверно и умело си го пресъздал. Комедията и драмата вървят заедно.
  • И от мене ракия, ама да не се изметнеш утре, бате!
  • Ам да е оная - гроздовата от пещерата, че оди с едни кръшни мацки, дет имат по две дини, нема се стипциш!
  • Имащ ракия от мене!
  • Бро мноу добро го наситни шареньо натруфано даж и на сигански го замяза ма ме прайш 'ного под'зрителен ба ти на учено ли ми са праиш ъ? цели две мунути мъ караш да се зъркеля и мозъконапиням ти ъъъ хвана мислата дет ти се чука и пука в главъта и излиза на пресекулки от 'дет свари ма май изпод пръстете ти излазя поне да ги беше мил че и подноктеното напира та нагарча йъъ обая ми душичката та несколах да си гаврътна ракийката, да отупам и потукам чаветата и жената оу мъ и до обора чех да зейда при марко да му почеша ухото да ми иикъ че бил гладен оу иче неква му магарица му требе ма аре до скиф че на булка кръшна ми чупи вратнята и ми носи данъчен хабер от общинците дет даваа кебапчета аса неспират с честитки и фЪктури 😎
    И дан забрайш че рече 'Айде , за една ракия толкоз! Утре като почерпиш пак, ще ти разправям още! ' 🙃😕🙂
  • Така е в класиката: смях през сълзи!
  • Ех, Слави, не е ни за смях, ни за плач мене ако питаш.
Предложения
: ??:??