Сиганти сме гражданици на държавата България и като такива ползваме всичкте и правила. Не може един, някой Цанка да идва и да ми бута. Аз вдигна а той ми бута! Пак вдигна - пак ми бута... Те само да бутат знаят. Паметника на гроба на Съветската армия бутат! И него. Казва къща няма тука! Има път прекаран. На избора като съгласувахме , казваха ще вдигат, а сега само прекарват.Прекарват прекарват, сега с къщата ме прекарват. Точно през мене ли? Не може ли да ме заобиколи малко. Да ме прескочи? Ей я на къщата, път да виждаш? На хартията бил! Хартиен. Пипни къщата! Има ли я? А път? Така за вируса ни разиграваха да си мийми ръцете! Има вирус! И кой го видя тоз вирус?
Ама незаконна била. Ще я узаконя! Ще се оженя за нея или ще я осиновя! Таман и детски да дадат. Тез детски не пораснаха ли вече? Ракията порасна два метра, а детските все малки седят! Не можело. Царят да те псуе на майка- ти на кого да се плакваш! Колкото пъти го вдигна, толкоз пъти иде да ми бутне! И взех чаветата и ги засилих в една съборетина от другата страна на дерето. Пак иде и пак не може. Къщата законна, ама аз не съм. Как незаконен? Баща ми само едното име е имал и ми го дал! Не знам как е карал без име докато да пукне? Съгласна от собственика? Имам - отворено беше! Може ама за 20 г. данъка да плащаш. И вода няколко иляди, че чешмата в градината капела ... По отдавност. Викам аз не помня някой някога нещо дай плащал. Сигурно вика- няма къща, няма сметка. Тука адрес имаш, абонатата...Няма мърдане. Заключихме вразумението , да видим.
Иде идин комедиатор, вика децата са училищни! Как училищни бе , мои са! Дай ги вика на училището, ще им дават закуска. Големия като чу за закуска и готов! Малкия и той по него. Направиха им тестиси и записаха големия с първите а малкия чак в третите. Мене ми неспокойно, щото аз като ходих на школо, казах на баща ми ,че имам две майки: Мойта си и нашата Партията. И ме би! Нямал отсношения с тази другата! И ей на! Иде малкият и ми вика "Аз съм Българче" Мисля да го шамаросам и да го обезбългаря, но жената ме спря. Не искаш вика детето да се изучи и да стане мистър президентател? Колко ще му дават като стане? За водата ще има ли. На цялата махала да наплати водата и тока, пак ще остане вика! Няма да усети. И го дадох. Много бил добър с ученето, искат в Българското училище да го запишат. Имало в града и такова, не били само сигански! да се инсегрегацира. Да не личи демек. Сигурно по-бяло ще стане! Женска му работа. Преди година ги взе от училище, че ще ги товарят във влак за Дания! Комедиаторът я лъже нещо.
То момичетата ми, точно в Дания избягаха. Казват зле е там, няма кого да преджобиш, всичките с карти играят. Един сладолед да вземеш, на карта трябва да спечелиш. Народът беден, няма кон, кара колело, Зиме лете , колело! Ама покрай мигрантите поминували. Щото са добре с езиците и свирят на инструмента.
Айде , за една ракия толкоз! Утре като почерпиш пак, ще ти разправям още!
© Слав Коруба All rights reserved.