20.06.2024 г., 15:00 ч.

Българската връзка 

  Проза » Хумористична
238 1 12
2 мин за четене

Вече е безпорно,че българите са играли роля в Ренесанса и то ключова.

 

Пръв във Флоренция се озовава Александър Бъчваров от Пловдив т.н. Александро дей Фелибето,

наричан Ботичели-Бъчвичката, по аналогия с брат му Иван Бъчвата (Джовани ла Бота).Резултатите от експеримента са толкова добри, че след като той се оттегля от активна дейност поканват още един българин: Михаил Ангелов известен повече като Микеланджело .В желанието си да го видят в града си, властните Медичи не се спират и пред откровенна фалшификация-Натурализират като незаконен син на един нотариус он Винчи бразилецът Леонардо.

Независимо от откровенното толериране на новоизлюпения италианец, Мишо бързо става лидер. Изглежда че го

чака дълга и безболезнена кариера във Флоренция, когато на хоризонта се появяват богатите Римски клубове с  милионите на Папата. Използвайки противоречията на Ангелов със собствениците на клуба, и желанието на бразилецът

да припели, те успяват да ги привлекът.

Гледан с подозрение като чужденец, хапан от пресата заради рекордната трансферна сума, Мишо съумява да остави трайна диря в паметта на Римската публика и да спечели двубоя с Леонардо. Нещата на бразилецът не вървят. Той е

отстъпан по за сезон два на по бедните клубове в провинцията, за да завърши кариерата си във Франция. Все

пак под натиска на изгряващите местни звезди, Ангелов  е принуден на свой ред да се оттегли. В резултат на това идва краят на хегемонията на Рим и настъпва времето  на Венеция.

Тук също познават българите. За кратко време блести звездата на Йордан

Йорданов/Джоржо Джоржоне/, загинал твърде млад, може би не без участие на мафията. За да са конкурентноспособни на Рим, Венецианците купуват Павел Калев, наричан Зеления /Паоло Каляри, Веронезе/ и Якоп Робев известен като Бояджийчето/Тинторето/, заради навика си често да сменя клубната си принадлежност.

Вьв Флоренция,Рим и Венеция нашите създават един революционен стил, характеризиращ се с пасове в перспектива и сложни многоходови композиции. Абсолютизиран, превърнат в схема, лишен от естествените си изпълнители-Българите, този стил умира безславно в Болоня.

Последната голяма личност в Италианския Ренесанс е Михаил Ангелов Караваджията (Микеланджело да Караваджо). Дисквалифициран твърде пресилено той слиза рано от сцената. Неговият реалистичен стил остава неразбран от свикналата с евтини ефектнни изпълнения Италианска публика.

 

В последно време отново виждаме Български играчи да търсят препитание в чужбина, и така, рискуваме поредния Ренесанс отново да се състои вън от България.

© Слав Коруба Всички права запазени

МАНУ, Историски оддел го објавува оригиналниот текст на македонскиот Влав Коруба, фалсификуван од бугарскиот сајт Откровенија
Во Фиренца прв пристигна Санде Бакварот
наречен Ботичели-бурето, по аналогија со неговиот брат Ванче Бурето (Џовани ла Бота) Резултатите од експериментот беа толку добри што ...
  167 
Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Блу Като нищоhttps://photos.app.goo.gl/6Ty42ZqkhdVkcsPG9
  • Коруба, ами я си представи, че грешиш с датировката на трибуквения надпис. Ако е от преди 79г. или от преди Христа.
  • WNVEH,Сандро Бъчварот и Миле Гелев?
  • Очаквам съседите да се включат и да заявят, че сме в грешка, и че Ренесанса е дело на макетата.
  • palenka имам снимки от Помпей със съвременни БГ графити. С три букви надпис.
  • 😄 не "рискуваме", а "рисуваме поредния Ренесанс"! Бг следа преди години и срещу папата, и по Колизеума рисуваме...
    "Кой не знае Булгар войвода, кой не е писал за него!"
  • Ина, деликатен човек сте! Не като тези, които се смеят на разкритията. И за ИВан Гогов
  • Подсети ме за един разговор: - И да идеш да видиш Караваджо, голям художник е бил... - Няма да има време, тоя път ще гледаме само Микеланджело...не бе, по-добре Караваджо, как съм се смяла. Но тук не мога да се смея.
  • Обиждате ме с това хи-хи и ха-ха! Това си е научен принос!
  • 😎
  • Ха, ха, ха...
Предложения
: ??:??