Jun 20, 2024, 3:00 PM

Българската връзка 

  Prose » Humoristic
263 2 12
2 мин reading

Вече е безпорно,че българите са играли роля в Ренесанса и то ключова.

 

Пръв във Флоренция се озовава Александър Бъчваров от Пловдив т.н. Александро дей Фелибето,

наричан Ботичели-Бъчвичката, по аналогия с брат му Иван Бъчвата (Джовани ла Бота).Резултатите от експеримента са толкова добри, че след като той се оттегля от активна дейност поканват още един българин: Михаил Ангелов известен повече като Микеланджело .В желанието си да го видят в града си, властните Медичи не се спират и пред откровенна фалшификация-Натурализират като незаконен син на един нотариус он Винчи бразилецът Леонардо.

Независимо от откровенното толериране на новоизлюпения италианец, Мишо бързо става лидер. Изглежда че го

чака дълга и безболезнена кариера във Флоренция, когато на хоризонта се появяват богатите Римски клубове с  милионите на Папата. Използвайки противоречията на Ангелов със собствениците на клуба, и желанието на бразилецът

да припели, те успяват да ги привлекът.

Гледан с подозрение като чужденец, хапан от пресата заради рекордната трансферна сума, Мишо съумява да остави трайна диря в паметта на Римската публика и да спечели двубоя с Леонардо. Нещата на бразилецът не вървят. Той е

отстъпан по за сезон два на по бедните клубове в провинцията, за да завърши кариерата си във Франция. Все

пак под натиска на изгряващите местни звезди, Ангелов  е принуден на свой ред да се оттегли. В резултат на това идва краят на хегемонията на Рим и настъпва времето  на Венеция.

Тук също познават българите. За кратко време блести звездата на Йордан

Йорданов/Джоржо Джоржоне/, загинал твърде млад, може би не без участие на мафията. За да са конкурентноспособни на Рим, Венецианците купуват Павел Калев, наричан Зеления /Паоло Каляри, Веронезе/ и Якоп Робев известен като Бояджийчето/Тинторето/, заради навика си често да сменя клубната си принадлежност.

Вьв Флоренция,Рим и Венеция нашите създават един революционен стил, характеризиращ се с пасове в перспектива и сложни многоходови композиции. Абсолютизиран, превърнат в схема, лишен от естествените си изпълнители-Българите, този стил умира безславно в Болоня.

Последната голяма личност в Италианския Ренесанс е Михаил Ангелов Караваджията (Микеланджело да Караваджо). Дисквалифициран твърде пресилено той слиза рано от сцената. Неговият реалистичен стил остава неразбран от свикналата с евтини ефектнни изпълнения Италианска публика.

 

В последно време отново виждаме Български играчи да търсят препитание в чужбина, и така, рискуваме поредния Ренесанс отново да се състои вън от България.

© Слав Коруба All rights reserved.

МАНУ, Историски оддел го објавува оригиналниот текст на македонскиот Влав Коруба, фалсификуван од бугарскиот сајт Откровенија
Во Фиренца прв пристигна Санде Бакварот
наречен Ботичели-бурето, по аналогија со неговиот брат Ванче Бурето (Џовани ла Бота) Резултатите од експериментот беа толку добри што ...
  199 
Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Блу Като нищоhttps://photos.app.goo.gl/6Ty42ZqkhdVkcsPG9
  • Коруба, ами я си представи, че грешиш с датировката на трибуквения надпис. Ако е от преди 79г. или от преди Христа.
  • WNVEH,Сандро Бъчварот и Миле Гелев?
  • Очаквам съседите да се включат и да заявят, че сме в грешка, и че Ренесанса е дело на макетата.
  • palenka имам снимки от Помпей със съвременни БГ графити. С три букви надпис.
  • 😄 не "рискуваме", а "рисуваме поредния Ренесанс"! Бг следа преди години и срещу папата, и по Колизеума рисуваме...
    "Кой не знае Булгар войвода, кой не е писал за него!"
  • Ина, деликатен човек сте! Не като тези, които се смеят на разкритията. И за ИВан Гогов
  • Подсети ме за един разговор: - И да идеш да видиш Караваджо, голям художник е бил... - Няма да има време, тоя път ще гледаме само Микеланджело...не бе, по-добре Караваджо, как съм се смяла. Но тук не мога да се смея.
  • Обиждате ме с това хи-хи и ха-ха! Това си е научен принос!
  • 😎
  • Ха, ха, ха...
Random works
: ??:??