3.03.2017 г., 10:48 ч.

Чико Чиков прави избори 

  Проза » Хумористична
672 2 1
4 мин за четене

                                     Чико Чиков прави избори

 

                            По мотиви и със  съдействието на многоуважаемия гражданин Алеко Константинов.

 

Баба Марта хитро се усмихваше. Временно се беше укротила и  прибрала студовете и снежните виелици  в долапа.  По дърветата накацалите птички чуруликаха гласовито, а  уличните кучета въртяха опашки,  подражавайки на  Спаска  Гърбавата.  Така й викаха махленските момчуля, заради  гърбицата, която надуваше  предницата на басмената й рокля.

           Днес в  ъгловото кафене беше  шумно. Нямаше празен стол. На  централната маса, около която обикновено се събираха на мухабет  “сикаджии” и чалга “диви”,  се беше разположил световно известният Чико Чиков и свитата му. Моментът беше съдбовен и по лицата им, освен махмурлък, се стичаше  дълбока загриженост за България и българския народ. Наближаваха избори, исторически избори от които зависеше съдбата на страната и народонаселието, което беше доста намаляло благодарение на грижите положени от изтъкнати политици, сред които имаше даскали и даскалици, класната и консултанти по хидрология.  Имаше жълти, червени, сини, тъмно сини, даже и пембени. Тия последните, май че преобладаваха. Някои забогатяха за един единствен мандат, други  се раздаваха за народа по 4-5 мандата и милионерите от един мандат ги гледаха с завист и омраза.  Чико Чиков, бивш депутат, бивш журналист , бивш папарак, и  най-вече бивша маймуна, настоящ политик с голям мерак се беше заел сериозно с изборната победа на неговата партия.  Тези избори трябваше да се проведат по най-честния начин. Девизът на Чиковата партия беше “Прозрачност , Изобретателност, Честност” . Около Чико се бяха настанили верните му сътрудници, Сашо Апашо, Манго от циганското кабаре “ Страстно танго”,  бившата кметица на Кокаляне - Радка Пиратка, Дочо Джамбазина, Гочо Шперца- известен с новите технологии “Врати отваряме всекакви”, красивата съпруга на бившия главен прокурор  Цецка Съпротивата, известна сред футболните среди с щедростта си, както и плеяда кандидати за депутатски места или в краен случай министерски кресла.

- Дами и Господа народни представители, извинявайте, бъдещи такива. Днес сме се събрали да  приемем плана на нашата предизборна кампания. Аз ще ви прочета мероприятията, вие ще ги приемете и след това преминаваме към обсъждане на същите. Всички кимаха одобрително глава, и пресмятаха къде има  повече келепир, в министерското кресло или на депутатското.  

-    Народът е с нас! След срещата проведена в Столипиново и Факултето, мога да ви уверя, че изборната победа ни е в кърпа вързана.

-    Шефе, трябва да проведем такива срещи във Вакарел и  Ихтиман. Танцьорки ще доведем от Пловдив и Пазарджик - активно се включи в дебатите Сашо Апашо, бъркайки в носа си по стар навик.

-    Но да се внимава кюфтетата  този път да са топли, а не както в Факултето, - надигна глас Манго.

-    И аз искам да пея,- каза  Цецка Съпротивата и ха да пусне гласа си в кафенето  на ъгъла. Гласът й гъгнеше като ръждясалото мандало на  градската баня.

-    Гочо, ти се заемаш с бюлетините. Да осигуриш пак склада в Костинброд, и един резервен там някъде, може в Шияковци.

-    Сашо ти отговаряш за областните управители, комисиите, подкомисиите. Виж там по колко да се даде на калпак, най- вече обещания.  Другари, не забравяйте, нашето главно оръжие са обещанията. Абе хората с обещания управляваха държавата  цели 40 години, та ние ли няма да обещаваме.

-    Тия от  полицията искат по хилядарка на калпак, - смутено вмъкна Дочо Джамбазина, бившо ченге от 8-мо управление.

-    Ами какво чакаш бе Дочо, обещавай, обещавай не по хиляда, а по две хиляди. Като вземем властта ще им дадем по 2,80 бонус за Великден. Като на пенсионерите. В неделя, по време на изборите да завардат главните улици, та народа да не се трупа и всичко да мине тихо спокойно, и най-вече прозрачно.  Като споменах за прозрачно се сетих, Цецке, да не забравиш да облечеш оная прозрачната блуза, дето много я харесвам - смутено каза Чико и косматите му ръце се покриха с малки капчици маймунска пот.  Той се почеса под лявата мишница и в кафенето на ъгъла се разнесе аромат на една известна минерална вода от Хисаря.

-    В комисите ще сложим само наши хора, е за да са честни изборите, сложете  една две засукани секретарки, та избирателите да се загледат в тях и много много да не виждат какви и колко бюлетини пуска в урната Председателя на Комисията, разбрали Сашо. Нали ти си вечния председател. И ти обещавай на членовете на Комисията, и не само на членовете, но и на секретарките. Не трябва да има дискриминация.

-    Манго, да докараш Айшето, Фатмето и дружките им да хвърлят гюбеци пред избирателните секции, та народът да се захласне в тях докато ние постигнем нашата изборна победа. Вие ще гласувате за мен, а аз ви обещавам министерски постове с тлъсти заплати.  Гочо, ти ще осигуриш изборите да се проведат “честно,  изобретателно, прозрачно”.

Изборният ден протече с всенародни веселия, танци, хора и гюбеци. С  църцорещи кебапчета, бира “На една ръка разстояние”,  и много обещания. На следващият ден всички вестници, радиостанции и телевизионни канали гърмяха: Най-много гласове беше спечелила партията на гражданина Чико Чиков и той обещаваше да състави правителство, което да довърши магистралите, санирането и ошушкването на останалия народ. Пътуването към Терминал 2  се финансираше от Столична община, оглавявана от новоизбраният  кмет  Гочо Далаверов с прякор “Шперца”.  

© Крикор Асланян Всички права запазени

    

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • "По мотиви и със  съдействието на многоуважаемия гражданин Алеко Константинов." След около век и четвърт, все си е тая - преди Бай Ганьо, сега Чико Чиков прави избори... А че всичко ще довършат оправните и изобретателни люде и м - ци като тях - хич и не трябва да се съмняваме.
    Поздравления за страхотната сатира, Крикор!
Предложения
: ??:??