20.10.2007 г., 20:09 ч.

Credo quia absurdum 

  Проза
715 0 0
1 мин за четене
 

Ламята Спаска реши да става богиня на полемистична религия и да изостави временно монотеистичните такива, защото непрекъснато имаше проблеми с местните туземци, които вечно я тормозеха и то не с молитви за дъжд или слънце, ами за нещо по-така - капризите им бяха като на олимпийски богове, а да задоволи желанията им можеше само цяло кралско войнство от хиляди богове, защото бяха все оригинални и разнообразни, а пък и откакто добрата ламя направи грешката да им даде огъня, те вместо кротко да спят непрекъснато дискутираха всевечните въпроси: кое е първото - боговете или богините и вдигаха такъв адски шум и врява (нали всеки имаше свой собствен фаворит), че накрая даже симпатично кротко  създание като нея не издържа и тя създаде пълен хаос в божествения паноптикум - така ги обърка, разбърка и пренареди, че накрая никой не знаеше кой за какво отговаря и най-после папуасите се укротиха и така беше няколко дни, след което врявата стана отново непоносима, но този път добрата ламя беше вече решила окончателно - засади един малък баобаб и го провъзгласи за единствения унитарен и всевечен творец и обяви тържествено, че който не вярва спокойно може да се обеси на него, когато баобаба порасне.

И най-после настана тишина, защото баобаба растеше божествено бавно.

© Ангел ангелов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??