4.02.2010 г., 12:31 ч.

Да се омъжиш за милионер. Въведение. 

  Проза » Разкази
2855 0 1
3 мин за четене

 

          ДА СЕ ОМЪЖИШ ЗА МИЛИОНЕР  

       

 

Въведение      

 

          Върнах се в България след 20 години. В родния град се срещнах се с мои приятелки, не са се променили много, познахме се. Работят на същите места, където ги оставих преди тридесет години, когато напуснах града си, а те не са мръднали оттам. Децата им са пораснали, а някои от тях са вече баби с внуци. Едни са разведени, други - овдовели, а най-много са омъжените.

         Самотните ми приятелки мечтаят да се омъжат за милионер. Питам ги:

         - Досега срещнахте ли милионер за последните тридесет години, откакто не сме се виждали?

         - Не! - казват ми.

         - Защо сте сигурни, че през следващите тридесет години ще срещнете милионера в живота си и той ще се ожени веднага за вас?

         Гледат ме замечтано, не знаят как да отговорят, но живеят с надеждата.

         - Знаете ли каква е разликата между милионерите и другите? - питам.

         Пак не знаят.

         - Ами разликата е в начина на мислене, освен това милионерите веднага разпознават (не)милионерите. Знаете ли как? - Не? Милионерите говорят по различен начин, мислят по различен начин и действат по различен начин, дори ходят по различен начин. Колко книги сте прочели за милионери?

         Не са. Имало някакви курсове в София, щели да ги научат как да се омъжат за милионер.

        - Учителката омъжена ли е за милионер? Може би тя самата е такава?

        Не знаят.

       - Ами това е първото, за което ще попитам, иначе на какво да ме учи?

        Гледат ме и не разбират.    

         Работила съм с милионери в Щатите, с автентични американски милионери, с англичани, араби, гърци и поляци, с руски богаташи – с всякакви. Познавам съпругите им, познават манталитета им. Шансовете да срещнеш милионер, който да се ожени за теб, са малко. Бракът с милионер е като цяла наука, като полагане на куп изпити, като вземане на магистърска степен по Психология на брака с милионер. Трябва много четене и много опит(experience). Трябва да си живял сред тях и да ги усещаш.

         Разговорите с моите приятелки ме наведоха на размисли. Защо искаха да се омъжат за милионер? Искаха по-лесен живот? Да? Вярваха в щъркели?

         Не мога да давам съвети за това как да се омъжиш за милионер.

         Може би трябва да вземем интервю от американските майки, които още от малки учат дъщерите си как да се омъжат за богат съпруг, как да получат този красив диамантен пръстен (годежния пръстен). Всички сме гледали американски филми, в които младият или по-стар мъж застава на колене и поднася малка кутийка  с диамантен пръстен на момичето (жената), която обича, а тя уж срамежливо, дори съвсем изненадано прихва в радостен възглас. Та за този пръстен става въпрос. Или пък да попитаме малките рускинчета, които се запознават по Интернет със стари дядковци, а малко по-късно, вече в Щатите, се развеждат. Знаете ли, че в Ню Йорк има стотици разводи всяка година на такива невинни малки рускинчета, които са на възраст между 20 и 29 години, които плачат в съда и показват уж синини и описват побоища, като твърдо си искат парите и издръжката от тези перверзни дърти козли.  

         Знам какво е да се омъжиш за милионер, да не говорим, че има няколко вида милионери. Милионерите се делят най-общо на „rich” и „wealthy”. „Rich” са тези, които имат, сдобиват се или онаследяват много пари, милиони... долари. Докато „wealthy” са тези, които имат или онаследяват изобилие от пари и материални блага, но разликата е в нулите, тук говорим за... милиарди, за трилиони. Има известна прилика между rich и wealthy, ако говорим само за хора, забогатели от наследство, тоест, които не са започнали от нулата, то те си приличат... по харченето най-вече. Има една междинна категория от милионери, които също не са получили милионите си с къртовски труд, а съвсем наготово и към тази група, ако позволите, можем да прибавим тези, които печелят милиони от лотарията. Тези две гореспоменати категории нямат нищо общо с другите милионери, с тези, които сами са направили своите пари; така наречените self-made millionaires; тоест говорим за съвсем различни животни.

        Не ми се изпада в подробности, затова бих искала да ви разкажа няколко интересни и смешни истории за бракове с милионери.

       Следва продължение.

 

© Ирен Давидофф Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Не намирам нищо интересно в тази тема!И без да се засягаш,но много ме кефят такива като теб ,които класифицират в групи и си мислят,че знаят много!
Предложения
: ??:??