8.12.2023 г., 21:52 ч.

Да си спомним 

  Проза » Разкази, Други
196 1 13

ДА СИ СПОМНИМ ЗА ДЖОН ЛЕНЪН...

 

                  На 08 декември се навършват 43 години от убийството на Джон Ленън.

                  На тази дата през 1980 година, млад  непознат мъж спира  Джон Ленън на улицата пред жилището му 

в Ню Йорк, за да му иска  автограф.  Няколко часа по-късно същият този непознат стреля пет пъти срещу Джон Ленън.

Великият музикант и певец издъхва на път за болницата, а трагичната му гибел хвърля в скръб едно цяло поколение.

                  ''Бийтълс'' се превръща в един от символите на 60-те години, преминаващи под знака на тяхната музика, начин на поведение, стил на обличане...'' пище DW.

                   През 1971 година излиза знаменитата му песен '' IMAGINE ''.

                   Джон Ленън всички помним, но едва ли помним името на убиеца му. Същото  както в древността, някой бе запалил храма на Артемида, тя си остава богиня, а името на подпалвача отново никой не помни...

© Petar stoyanov Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • ИнаКалина, същото е и в Англия, деца с униформи на училище, и нямат нищо общо с онези ученици които ни ги натрапват из филмите. Но маняци всякакви, идолопоклонничество бих казал, може би защото сега медиите умишлено раздухват популярност. Идеята ми беше, че тънат в забвение личностите убийци, подпалвачи, насилници...
  • а сега един морал е настанал... руснаците са виновни Спомних си, Петре - какво е това вманичаване, чудо..а колко фенове се самоубиват от солидарност..Тук си има училища, където децата ходят с униформи и сега. Приема се за нормално.
  • PetarStoyanov (Petar stoyanov) - но пък имаше и ученически дискотеки, без алкохол, и можеше да се прибираш по тъмното без страх.
    Като писах за последиците от хипивълната - знаеш ли колко хора и до ден днешен не знаят биологичните си родители, заченати в групови игрички, на пияно и надрусано, бум на болести и наркозависими и.т. Хипивълната е т.н. сексуална революция след лова на вещици от ерата на маккартизма - от едната крайност в другата. Тука минава повърхностно. А за Гърция - тя си беше Запад: всичко, което не е било соц, е Запад. Само Югославия имаше по-различен статут и през нея емигрираха основно на Запад.
  • Благодаря Безжичен, наистина такива са били времената, или както се е казвало ''Желязната завеса '' , хайде покрай музиката се е слагало ограничение в дълги коси, бради, както казваш, а Паленка споменава печати по краката за мини-жуп.. Сега сме поне доволни, че няма такива ограничения
  • Бътълс, хипита, Удсток - времената на ранната ми младост. Никой не ги е забранявал. Да, малко ни хулеха, че се влияем от упадъчното, но дотам. Имахме и достатно информация. След завършване на 11 клас ходех с дълга до раменете коса и брада без проблеми. Но после вече, след окупацията на Чеословакия под влияние на руските орки, стана лошо. И пак му намирахме колая, защото руските гъзоблизци бяха прости, каквито са и сега.
  • Е браво, това е предимството да си софиянец, имаш допир до всичко. Не съм го гледал този мюзикъл, ще го потърся в нета.. Казвам полу забранени, защото не е звучала навсякъде / като чалгата, или сръбската, например /, а плочите им са се вкарвали от тираджиите по заявка. А хипи движението е било навсякъде, даже и в Гърция, споменавал съм го, Бийтълс са били и в Гърция.
    А как бързо лети времето...
  • Понеже се разрових в спомените си, от там по-късно и в гугъл: мюзикълът за първи път е поставен в 1981 в Музикалния, щеше ли да е поставян, ако са били забранени? Помня, че имаше ограничение за до 30% западна музика по медиите и в продажби, но не и забрани. Имало е и подстригвани, след ерата на хипитата всъщност Западът още си носи последствията. Аз съм виждала каки с печати на бедрата заради мини поли.
    Петьофи - редовно ни водеха от училище на театър и опера, затова помня и мюзикъла.
  • Паленка, така са ми казвали по-старите студенти когато са се събирани по квартирите, не знам също някого да са остригали гола глава, заради дълга коса, но съм виждал ЛП грамофонните им плочи и слушал пре-пре записи на магнитофонна лента.. А след разпадане на групата, всеки е имал солови кариери, е не чак толкова успешни. Каквито и да са, си остават легенди
  • Къде са били забранени? Дори в Музикалния театър в София няколко сезона се играеше мюзикъла Йестъдей по техните песни с балет Арабеск.
    Лошо се отрази връзката му с Йоко Оно, още тогава се очакваше тя да разбие групата. Заради нея много фенове са го обвинявАли за разпафането, и си е навлякъл тяхната омраза.
  • НИКИ, благодаря за любими... наистина беше велик музикант, ноо... съдба. И с добро да си спомняме Бийтълсите, особенно когатоса били полузабранени и плочите им са се продавали от тираджиите...
  • Благодаря Анани, да знаят се имената им, но нали остават в неизвестността и в забвение, макар че са унищожители ...
    Боряна, благодаря, наистина ветворката беше идол на цели поколения, музила, стил и начин на обличане, и прическа.
  • Светлина за душата на Джон Ленън, който заедно с групата ни остави много красива музика!
  • Херострат е името на подпалвача. И името на убиеца е известно. Казал е: "Милионер, а пее, че всичко, от което се нуждаеш, е любов"...
Предложения
: ??:??