2.11.2019 г., 7:57 ч.

Ден за размисъл 

  Проза » Хумористична
334 2 10
3 мин за четене

Не, каквото ми да казвате – добри хора са родните политикани! Правят си от време на време избори, а преди това ни подаряват един ден. За размисли. Макар обикновено мисленето да започва на другия ден – с въпроса: “Защо?”.

Разбира се, ние сме оптимисти. Учените-оптимисти даже вече са определили кога ще се оправят нещата у нас. И твърдят, че  - според народните поверия – когато на сиромаха му се отели волът.

Учените-песимисти – пак по тези поверия – казват, че ще стане, когато намерим под вола теле. Което пак си е някаква перспектива.

А в този ден ни остава само да почиваме. Защото е забранена продажбата на алкохол – а какво мислене без него?

И затова четем. Полезните книжки на новото време.

Ето серията “Книги за деловата жена”. “Съвети за правилното водене на преговори. Част първа – научете български”, “ Част втора – как да правим умни муцунки по време на беседата”.

Много важна книга – “Как да запазим реномето на делова жена след корпоративна вечер в бара”. Плюс “Формата на интимната прическа и отражението й върху изграждането на женския интелект”.

Има и ръководства за младата жена  - “Как да обгориш без да опозоряваш семейството”, “Струва ви се, че той ви експлоатира? Ръководство за експлоатация”.

Интересни заглавия за ученички: “Искаш да си най-красива в класа? Влизай в час първа”, “Вашата фигура не ви устройва? Не бързайте – все някой ще се устрой.”

Има и за мъже. “Всички мъже го правят така – ръководство за игра на белот”, “Справочник за гъбари – наистина годните за ядене гъби. Редактирано и поправено издание”, “Хари Потър и философския камък плюс Пешо Стартера и проклетия карбуратор”, “Обредни танци при среща с катаджии”.

Не са забравени не толкова младите жени – “Как да съблазним съседа – 100 пози за варене на лютеница”, “Сготви си сам и още десет начина да ядосате мъжа си”, “2 000 рецепти с пресен лук за всеки ден”.

Интересна книга за из път – “Кое е първо – яйцето или кокошката? Ръководство за хранене във влака”.

Но най-важното е да се мисли в този ден. И затова се задават важни въпроси: Защо само у нас, пресичайки на червен светофар, може да бъдеш блъснат от насрещен пресичащ?

Защо у нас няма пътища, а посоки? Защо липсват граждани, а има електорат? Как така пазарът стана битак? Има ли полов живот след смъртта? А преди това?

Защо така се различават секса и хумора: когато става  - не е смешно, когато не става – още повече? Защо най-правилното хранене е през устата?

Парадите на гейове и лесбийки не са ли паради на победата? Защо жените търсят много неща в един мъж, а мъжете едно нещо в много жени?

Какво да правим, ако съседката ни изменя? Сексът с жена – мода или необходимост? Жениш се – а защо не си плати?

Защо за мъжете и готвачите важи правилото – нощем всички котки са зайци? Защо Супермен носи банския отгоре гащите?

Защо всичко прекрасно сутрин става, облича се и си отива? Защо няма нищо по-прекрасно от влюбена двойка – особено ако са мъж и жена? Защо сутрин трудно се различават реалност и мираж?

И – най-важните въпроси за размисъл: Защо няма хапчета против сутрин? Защо има разлика между глаголите “гласувам” и “избирам”?

А и – защо изобщо ни карат да мислим?

Абе, хубаво, че всичко отминава – и избори, и дните за мислене.

                                                                        

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ще го видиш... Такива мисли... Като сън... Абе, направо сън.
  • и да не мога да си видя мисленето ли 😅!
  • Благодаря, Пепи!
    Че като ще лягаш - не е ли по-удобно със затворени очи...
  • Седя и мисля, седя и мисля... а бе аз що седя, ами не си полегна...
  • Благодаря, Розали!
    Избягвай мисленето - по-лесно се живее. Те - виж птиците, животните, политиците, 80-те процента електорат...
  • Благодаря, Юри!
    Малко алкохол е хубав във всякакво количество ./народна мъдрост/
  • Истински теми за размисъл ни предлагаш Георги. Ще си помисля за тях, но с малко алкохол в кръвта. 😋
  • Благодаря, Мариана, Красе, Елке!
    Не му мислете...
  • От мислене ме заболя главата! Какво толкова му мисля...!
  • "Защо жените търсят много неща в един мъж, а мъжете едно нещо в много жени?"- Защото жените са практични и търсят най-висока ефективност, а мъжете като се фокусират върху едно нещо и трудно виждат и мислят върху останалите. “Кое е първо – яйцето или кокошката?-Петела!- как без него кокошката ще снесе яйце?! "Защо има разлика между глаголите “гласувам” и “избирам”?"- За да не се преуморяват хората, едните се грижат за избора, а другите за гласуването, а на теб, най-лесното- Ден за размисъл! Тук и аз не разбирам - как е възможно да мислиш върху нещо, което още не се е случило . Поздрави, Генек!
Предложения
: ??:??