3.07.2020 г., 8:03 ч.  

Епидемията 

  Проза » Фантастика и фентъзи, Хумористична
737 3 7
4 мин за четене

- … И ето – започва поредната пресконференция на Националния обезопасителен щаб. Да видим какви изменения има от предната пресконференция, проведена цял час назад…

- Думата има фелдфебел професор фелшер на науките Мутрафчийски…

- Положението се влошава… Тая заран врачката ми отвори третото око и смаза с вяра чакрите ми. Виждам, виждам – ковчези, ковчези, чували за трупове, страшно бъдеще…

- Господин фелдшер хонорис вятърус, какво е положението общо взето?

- Засега не всичко общо е взето, затова епидемията продължава. А тя е страшна – унищожава демократичното, оставя анархистично-хуманистични дири в хората…

- Например?

- Знаете, че епидемията започна внезапно. Неочаквано за здравата логика на властта, някои безработни, вместо да са подготвени да работят срещу хляб и вода, плюс бонус образа на Вожда в джипка, се хванали за книгите. И…

- Кажете каква е ситуацията днес?

- Над сто хиляди са заразените, само за вчерашния ден нови 3 000 души са си купили книги или са взели от библиотеките. Епидемията се разпространява личностно – отделни заразени разказват за прочетеното на свои близки и така пръскат вредни вируси. Не се спазва социалната дистанция – не се използва само дистанционното, а се общува, разговаря, разменят вредни помисли и неправлни виждания…

- Има ли излекувани?

- Засега експериментираме. Знаете, че у нас е трудно да си прост, конкуренцията е огромна и започва чак от върха на властта. Но…

- Дайте примери!

- Иван от Згориград се заразил с четенето от братовчед си от Видин. Местните лекуващи от групите „Бивши деви“,  „Полужени“ и „Верни на Боса фризьорки“ веднага го прибрали под карантина. Оставили го затворен в стая с телевизор, излъчващ само одобрени от Шефа програми – чалга, рубриката „Батальонът се строява“, сериали по „Винету“, порно… При това не нормалното политико-медийно порно, ами хард – налагало се с подобни екстремни лекарства да…

- И какво?

- Колеги, трябва да ви разочаровам… Болният позяпал малко сексигрите на града, след което бръкнал в джоба, където всеки нормален нашенец носи пистолет, измъкнал укритата  книга и…

- Аууу…

- Именно! Подобни трагедии се разиграли в специализираните заведения в столицата, Варна, Пловдив, Смолян…

- А сега?

- За съжаление, установяваме не облаковидно, не и клъстерно, а направо повсеместно заразяване. Разчитахме, че ще блокираме някои клъстери на болестта около вредните излъчвания на читалища и библиотеки, но… Епидемията се разпространява… Пожарните служби бяха мобилизирани, за да унищожават с огън тези заразни центрове, обаче… С две думи – пожарникарите се зачели, някой открил „451 градуса по Фаренхайт“, прочел я, дал на друг… Представете си колко въздействаща и смазваща нормалното в човека е тая зараза, щом даже пожарникарите са хванали книги…

- Ами сега?

- От своя остров днес ни се обади сам Вождът. Даде ни ценни указания, преди да замине да си отдъхне в Барселона. Смятаме да въведем нови сто заповеди за карантина и принудително лечение…

- Например – какво?

- Не само с огън и меч! Ще се наложи да карантинираме цялата държава. Не искам да ви плаша, колеги, но досега са открити огнища на заразяване в някои общини – представяте ли си чиновници да четат? И дори в банки…

- Ужас…

- Има и друго. Получихме съобщения, че разпространението на книги се увеличава в Европа. Дори всякакви пришълци от Африка и Азия са забелязани задълбочено да разгръщат томчета. Снощи край Халите е заловен негър, отворил томче на… Автоматов ли беше? Да, благодаря – на Пушкин. Томчето било на френски, получил го от свой родственик от Бордо…

- А французите къде гледат?

- Пак там – в книгите. По-страшно – вчера заранта в Гърция, в Гърция, колеги… Заловена е пратка с литература. Но – само една. А службите имат информация за пробив на граничния контрол, през който в съседката ни са внесени вече над 1 000 кашона с литература… Че и по-страшно… Ужасяващо… Засечени са разпространители на книги дори в Анадола!!!

- Какво става? Какви са перспективите?

- Колеги, моля всички с болни сърца или слаби нерви да напуснат залата… Благодаря! Колежке, информацията ще е явно само за вас, тъй като само вие останахте… Открито е огнище на читатели във фирма „Дрън-дрън-пляс“ на известния чалгаджия инженер Крокодилов. Ще спомена само някои заразени – Езис, Гилена, Дронислава… Извинете, колежке, защо не си записвате?... Охрана, охрана – бързо! Слагайте костюмите и я изнесете! Заразена! Аз мислех, че слуша, пък тя… Чете!!!

 

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодар, Мариана!
  • Благодаря, Елке, Иржи, Пепи!
  • "Знаете, че у нас е трудно да си прост"
    Акъл море - корони пасе!
  • Ох, от прекалена "информация" и хората престанаха да вярват и да се пазят, а да не говорим какви версии се интерпретират!...А за твоя хумор, Георги, нямам думи!Поздравления!
  • Бягам, че и мен ще ме обявят за заразена! До там стигнахме! Поздрави!
  • Благодаря, адаш, Младене!
  • Да, властта се плаши от умни хора, много питат, знаят си правата, протестират...
    Друго нещо си е простия народ, свирнеш му и завърти дупарата по ритъма на новио хит...
    Поздравявам те.
Предложения
: ??:??