Произведението не е подходящо за лица под 18 години
Малкият син взел кученце за внуците. Тримесечно бебе, френски булдог, кръстили го Айа.
Питах куп народ – включително даскалици и библиотекарки, доктори и какви ли не, нямаха понятие отде иде това име.
Само братовчедът знаеше, ама той си има интелектуален чип – от нашия род е.
Така е!
В школото „се учат“ Ботев, Вазов, Смирненски, Елин Пелин, Йовков, Вапцаров…
Но творбите им не се четат…
хххх
Викам на един познат:
- Иване, кажи ми…
Той ме спира:
- Какво е това „Иване“? Кажи като хората – Иван…
Подсмихвам се:
- И как ще е?
– Иван, кажи ми…
Прекъсвам го:
- Усещяш ли цялата дървнящина на израза? Имаме звателен падеж, показва към кого са отправени думите. А Иван е българско име…
- Селско е… - казва Иван, но някакво съмнение минава през очите му.
- Що, ти си от Париж? А там, впрочем, е пълно с простаци, негри, араби, всякаква паплач… Но да си се занимават те, ние да си гледаме нашето. Сред което наше е и звателният падеж…
Иван не се е замислял. После пита:
- Ама по телевизиите и радиата не го използват…
- Така е – мрачно се съгласявам – Простотията е навред. Пък и гледат да изглеждат по „ала франга“. Още Войников ги е описал в „Криворазбраната цивилизация“…
- Но внучката е Жулиета… - чуди се Иван.
- Чуждите имена в звателен падеж не се спрягат. Друг въпрос е, че се наводни България с чуждоземски имена… Преди безпартийните комунисти кръщаваха децата си Валентина или Юри, а сега тези бивши деца са активни русофоби с цел да се мазнят на силните на деня... Джон Робърт Коликучков… Джоана Питър Сламарска… А други направо си слагат чужди фамилии. Като че под чуждия самар не е същото магаре…
хххх
Прехвърлям каналите, мърморейки си: „Глупаво… Излишно… Тъпо…“ и изведнъж застивам. От екрана чувам: „ …мнението на един реципиент и неговите благодарности към донорите за дарените яйцеклетки…“???
А, стига, бе?!
То… Джендъризъм, педерастия, ама… Кога взеха и да раждат, макар с присадени яйцеклетки?
После разбирам, че „рецепиентът“ е жена, донорите – сэщо…
Ама проклетото налагане на мъжки род за всичко – „Министър роди“…
Остави, че е обидно за жените – ами ако са съгласни и приемат, че мъжкият род е всичко, а те само добавки… Не споря…
Но неяснотата и изкривяването на реалността дразнят. Остава и прословутите петдесет пола да са само в мъжки род… Мани, мани…
Но кой съм аз, че да споря? Харесва им на жените да ги омъжкаряват – ми, хубаво… Само дето скоро чакам да чуя някой влюбен младеж да каже: „Вдигнахме сватба с моя партньор Пена…“
Пак добре, че няма да е Шаро или Марко…
хххх
Преди години някакъв полуграмотен депутат – от ДПС, разбира се, взе, че каза „входирам“.
Бая му се смяхме тогава… Пък то невежеството победи и простотията превърна „входирам“ в официален глагол. „Входират“ депутати, министри, чиновници, журналисти, шофьори на магистралките…
И?
Ами нищо. Просто имаме нов критерий за въпиющата простащина – чуете ли думичката, наясно сте що за същество е насреща ви…
Изключително неподходящи за тук коментари - осъзнавам го - https://genekinfoblog.wordpress.com/
© Георги Коновски Всички права запазени