28.02.2022 г., 10:36 ч.

Фалшивият блясък на огледалото 

  Проза » Разкази, Хумористична
619 0 12
2 мин за четене

Когато стана на петдесет, забеляза първия бял косъм. Пред всяка жена на тази възраст се появява проблемът. С две възможни решения – живот с този образ, или… Просто ремонт на косата. Боядисване и подвеждане на възрастта. Която би трябвало да повярва, че жената е млада…

Доколко възрастта ще повярва – има такава теория. Само дето годините не я знаят и се трупат ли, трупат. Тежейки на организма, но най-вече на психиката…

Важното е другите наоколо да не виждат. И да вярват, че тъмната коса е израз на младост. Както и блестящата от кремове кожа. Както и тракащите кокали, производни от зверската диета.

Но най-вече – отношението на останалите. На първо място – близките.

Които трябва да не виждат опитите за подновяване. И да се възхищават от бляскавите тенекета в образа, определяйки ги като златни корони.

Особено съпругът.

Който, разбира се, отдавна се е примирил с фалшификата. И гледа само как по-спокойно да доживее до оня миг, когато тишината ще го спаси от взривоопасната обстановка.

А жената се опитва да има наоколо си мир и ред. За което отдавна полага труд – никога с никого не се кара. Даже не спори. Нещо повече – не показва и микрон несъгласие. За мишена на несъгласието си има съпруг.

Всички я харесват – тиха, кротка, примиряваща се, не оспорваща дори видимите глупости. Пазеща нервите си…

И мнения не изказва. Никога. Никакви. Освен в общи черти – това трябва да стане такова. Край! Общата цел е посочена. Останалото – план, методи, средства, труд… То е за другиго. В повечето случай – съпругът, разбира се.

Важното е, че е видяла хоризонта. До него има кой да стигне. Евентуално…

А проблемите… Те са за другите. Достатъчно е, че тя присъства.

Нейде в тила…

Защото ТЯ е основата на света. Нейния свят.

Където всичко е по вкуса й. Нейния вкус…

Красиво като стъклени маниста за абориген.

И горко му, ако някой не вижда диаманти в тях…

 

В блога ми - неща, които никога няма да намерите в официалните медии-проститутки - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Вики!
  • Самодива (Вики) - тоя номер е особено успешен в продажбите на разкрасяващи мазила: ако си на 40, представяй се на 55 и обяснявай как този чудотворен мехлем сваля 15 години! И продавай, продавай... мечти!
  • Има и по-лесен начин. Ако е на 50 и иска всички да се възхищават на младежкия и вид, просто трябва да казва, че е на 70 години.
  • Питали една холивудска актриса, вече на преклонна възраст, кои са най-хубавите 10 г от живота ѝ:
    - Между 28 и 30 - отговорила тя
  • Благодаря, Роси!
  • "Тайната на вечната младост се състои в това да живееш добродетелно, да ядеш бавно и да лъжеш за възрастта си". – Люсил Бол🙂
  • Наде, ти си в неспирно надграждане, ще ти хрумне още нещо.😉
  • Разсмя ме, Светле! Ами, ако те послушам? Ама как се ъпгрейдват толкова бръмбари?
  • Благодаря, Надя, Пепи, Светличке!
  • Жената е оцеляла до днешни дни с естетичното, заради децата си и самата себе си. Девойчици от вси страни, ъпгрейдвайте се. ☺
  • Моето съм го матирала
  • Ех тиии...
Предложения
: ??:??