17.07.2007 г., 23:46 ч.

Га се съберат поне ДВАМА ЛУДИ ЗА... ВРЪЗВАНЕ, само стой и гледай сеири 

  Проза
1239 0 2
7 мин за четене

  Ако искате вярвайте, това е една импровизация, с която СИ ВЗЕХ ИЗПИТА при един от НАЙ-ВЗИСКАТЕЛНИТЕ ПРОФЕСОРИ... при това ГО ДОПИСВАХ под носа му... от което той ИЗОБЩО НЕ БЕШЕ... ОЧАРОВАН... защото беше СЪВСЕМ РОШАВО,  не че по-късно съм имала време да го ДОСРЕША... Тук ще ви разкажа САМО ЗА ЕДИНИЯ ЛУД... за другия ДРУГ ПЪТ.

                                                            
                                                      - 1 -
             Имам си невероятен съсед, образ и чешит откъдето и да го погледнеш. Както той, така и аз обичаме ВЗАИМНАТА СИ КОМПАНИЯ, и без да ни пука, че всички останали НЕ САМО ЗАД ГЪРБА, но вече и пред нас ни наричат ДВАМАТА ЛУДИ ЗА ВРЪЗВАНЕ... А ние сме си, като че ли вече НЕОБХОДИМИ ЕДИН ЗА ДРУГ като безпристрастно огледало, в което МОЖЕШ ДА СЕ ОГЛЕДАШ. Пием си двамцата КАФЕТО или РАКИЙЦАТА, боцваме ТУРШИЙКА, четем си ВЕСТНИЦИТЕ, бистрим ПОЛИТИКАТА, разпалено ФИЛОСОФСТВАМЕ... (разпален Е по-скоро ТОЙ, аз май не се паля, ни по житейски драми, ни по ЗЛОБОДНЕВНИ ИНТРИГИ, камо ли по ДЪЛБОКОМИСЛЕНИ ФИЛОСОФИИ), но не пропускаме ДА РЕШИМ кръстословиците, ОБЕЗАТЕЛНО С ПРЕЗЕРВАТИВ... че и след като СИ НАЧЕШЕМ КРАСТАТА... пак да са ДЕВСТВЕНИ (за да могат и ДРУГИ СЛЕД НАС... да се ЗАБАВЛЯВАТ).
             Прибирам се аз от В.Търново и още на вратата синковецът ме осведомява, че дядо му Тошо бил нетърпелив да ме види и да ми ПОКАЖЕ НОВОТО СИ КОРЕНИЩЕ... (пак Е ходил по горите и старите лозя с разбрицаната детска количка,  в която преди повече от 25 години е возил щерките... прилича с тази количка на... КЛОШАР) ... Натоварва търнокопа, лопатите и метличката и няколко празни чувала, ако времето се е задържало поне седмица да не вали, и прави своите дълги разходки из парка Стратиш, а после през старите лозя... стига понякога до Липака по стария севлиевски път... Той много не се движи по пътя (как тътри количката, пълна с корени, шишарки, жълъди, кратуни и олющени дървесни кори, само ТОЙ СИ ЗНАЕ) и както другата  съседка вярва и твърди - и МЪДРИЯ ДЯДО, благо гледащ ни НЯКЪДЕ ОТГОРЕ...
              Мазето на ЦЕЛИЯ НИ ВХОД е претъпкано с тези ценни природни богатства - изсушен мъх, борови клонки, всякакви коренища и кривундулести клонаци, които той НЕ САМО НА БРОЙКА си ги знае, ами и имена имат даже... Нека само някой посмее да си отчупи някое стърчащо израстъче, ей тъй... за разпалка... Да не помислихте, ЧЕ ЩЕ ВДИГНЕ СКАНДАЛ, нищо подобно... само ще МУ ПРИВЛЕЧЕ ВНИМАНИЕТО и след седмица (може и повече, защото ТОЙ ЗНАЕ не само църковния и празничния народен календар, ами и всички годишнини и своеобразни юбилеи) и поредния дори МИНИМАЛЕН ПОВОД, като да речем, 2 год. откак СТЕ СЕ СКАРАЛИ  на кой по му приляга ДА ЧИСТИ СНЕГА ПРЕД ВХОДА, ще ви донесе ПОДАРЪК - най-новата (току-що изсъхнала от лака ПЛАСТИКА)  изящен елен, извил ГРАЦИОЗНО ГЛАВА, вдигнал копитце - ама видиш ли... само с РОГА ОТ ЕДНАТА СТРАНА, защото с ДРУГИТЕ... си си ЗАПАЛИЛ ПЕЧКАТА... Ще те накара, ТОЗИ ЕЛЕН, докрая на живота си ДА СЪЖАЛЯВАШ, че си ги ОТЧУПИЛ ТЕЗИ РОГА, колчем погледнеш... към застиналото в движение горско животинче с тъжни очи,  които като че ли ТЕ УКОРЯВАТ...
       - Ама, Тошко, тия пусти рога, с които си подпалих кюмбето, ми закачаха фистаня близо 5 године, бре, що ги не примести нейде по-далеч от пътеката (ама къде по-далеч... НАЛИ НАВСЯКЪДЕ Е ПЪЛНО... и като почне да търси бат Бойко, да речем, трябва да прехвърли и Компира, и Очите, и Вальо Топлото, професор Вучков и всички останали, които АЗ НЯМА КАК ДА ЗНАМ, макар че многократно ми ги е показвал). Някой е хванал бат Бойко за левия крак и го е фъчнал в другия коридор на мазето, за да си отвори и ПРОТАКА ЗЕЛЕТО. А бат Тошо, само  ако ГО НАМЕРИ де го е запокитил, ще се заеме и...  до Богоявление ще издялка с ножлето и длетата българския шериф №1 с развян шлифер и вирната глава, да има да се чудиш ДАЛИ Е САМИЯТ бат Бойко или Любо Нейков влязъл в роля - а ако му е турил  палка в ръцете, можем ДА СМЕ СИГУРНИ, че е пародийния пазител на реда и законността от шоуто на Славето, което бат Тошко НЕ ПРОПУЩА,  пийвайки последната ракийка за деня, ДЯЛКАЙКИ СИ с косерчето...
             В другия вход си имаме баба Маруша, вече почти не чува, ама ВСИЧКО ВИДИ и седи като страж на пейката, дори и да вали. С един стар, мъжки черен чадър и в най-студените зимни дни... БДИ... 
             Водя я в къщи да се постопли, щото У ТЯХ БИЛО ПО-СТУДЕНО И ОТ НАВЪН: няма как да й паля и на нея печка - и на нас... дървата не достигат - вече не разрешават да си събираме сухи нападали клони (не че след Тошко наблизо Е ОСТАНАЛО НЕЩО за събиране)... Та тя ми разказва... как бат Тошу й занесъл едно ДЪРВЕНО МАГАРЕНЦЕ - рекъл Й с висок глас на ушото:
       - Аз може и да не съм Иван Костов, ама една Марушка си имаме... мога едно  МАГАРЕНЦЕ ДА Й ПОДАРЯ... Блещила се среща му горката бабичка... пък и корназ бабе... КАТО СЕ РАЗВИКАЛА... щяла да го изгони с все магарето, вместо ДА МУ НАЛЕЕ РАКИЙКА и да извади туршийка...
       - Ти мене, НА МАГАРИЦА ЛИ МЕ СТОРВАШ, бре... На Васа коте  си издялкал, далматинец на бай Пешо, на Еленка елен без рога си занел миналия ден, на мен - НЯКАКВО ДРЪГЛИВО МАГАРЕ... КО ИСКАШ ДА МИ РЕЧЕШ?... - Въй... в чудо се видял Тошко, доде й разясни за другата баба Марушка и премиерското магаре...






                                                                - 2 -

             Ама елате да видите къв цар е издялкал на леля Симеонка - не е нужно корона да има за да си познаем царчето... и голото теме, и с карта на България в ръка... карта, на която са МАРКИРАНИ НАДЛЕЖНО с пирограф сите царски имоти, дето ЗА 800 ДНИ СИ ГИ ОПРАВИЛ и веке мой си фаща пътя за Мадрид, персоната му царска... (Пропускам цветистата българска, дето на това място бай Тошко не пропуща... ), щото бил гласувал за него... и сега си бил ИЗДЯЛКАЛ ЕДИН БАЛЪК... и си гу турил връз панасоника... Щял да си го ЛАКИРА... ДА БЛЕСТИ... га го преметнат ОЩЕ ВЕДНЪЖ да отиде да... гласува...
             ... Та леля Симеонка Я бил УВАЖИЛ с най-новата пластика не заради името... и поредната годишнина (тя била само повода) - 9 години откак СЕ Е КУРТУЛИСАЛА от свадливия пияндурник - МЪЖА Й, ами заради... убавата ЦАРСКА туршийка, дето никой  не можел като нея да Я прави - хрупкава, ароматна (с много целина и карфиол)... прави намека си бат Тошко, а ако й рече и... "А бе пияндурник беше, и много ТЕ ТОРМОЗЕШЕ, ама пък... КАК Я ПРЕПИЧАШЕ ПУСТАТА СЛИВОВА..."  щеше да си е направо НАТВЪРДЕК... ДА НАЛЕЕ ПО ЕДНА от 10 годишната - последна реколта на дядо Симеончо... ДА МУ ПРИЛЕЯТ 9-те години...
             Знае бай ти Тошко, къде дете годенясва... къде сребърна свадба се задава... именниците ПО СТАРО И ПО НОВО... не пропуска да уважи... рождениците, ДОРИ ДА НЕ СА ЮБИЛЯРИ... няма да ги забрави...
              А вече  са цели 9 години БЕЗ ОРТАКА МУ ПО ЧАШКА... с когото най-добре са дегустирали всички НОВОСВАРЕНИ РАКИЙКИ от квартала, че и от трите села - Деветаки, Къкрина и Самоводене, отдето бай ти Симеончо навремето избЕгал (ДЪН МУ РАЖДЯСАТ ЧЕРВАТА) и дошъл ПОКАНЕН ЗЕТ, ама след време и от там започнали да му пращат ПО НЯКОЕ ШИШЕНЦЕ ОТ НОВАТА РЕКОЛТА, след като се прочул като НАЙ-ГОЛЕМИЯ ЕКСПЕРТ в северна околия...
             Та... 9 години вече откак бат Тошко СЕ БАРАЛ НАСЛЕДНИК на алкохолния експерт... зер, цели 30 години бил чиракувал - и най-неблагонадеждния да си бил, твърди той - НЕМА КАК ДА НЕ УСВОИШ... и... примляскването, и ПРИСВИВАНЕТО НА ОЧИТЕ... а и езика и  носоглътката ти ДА НЕ СЕ ШКОЛУВАТ след толкова ВИСОКОКАЧЕСТВЕНИ СКОРОСМЪРТНИЦИ - дето катурнали бай Симеонча... Ама бай ти Тошко бил ТАРИКАТЧЕ... - той 30 години САМО ДЕГУСТИРАЛ... и бистрил политиката от Вълкочервенковите пояси в Лудогорието и ДОБРУДЖА, през ДЗС-тата, ТПК-тата и АПК-тата...  през НОВИЯ ИКОНОМИЧЕСКИ МЕХАНИЗЪМ, та чак до Перестройката на Горбачов, превърнала се в Перестрелка и ОБЪРНАЛА ЦЯЛАТА СВЕТОВНА ПОЛИТИКА,  ама подкарала и Демокрацията към нашите махали... Помни бат Тошку как посрещали Димукрацията, на която, СЛАВА БОГУ- прекръства се той - (ама нъл Бог добре си зай работата), бай Смеончо не можАл много ДА СЕ НАРАДВА, може би щот ТЪРЧАЛ НА ВСЕКИ ПЛОЩАД, дет има митинг, ДА СКАЧА - дъ съ знай, че НЕ Е ЧЕРВЕН. Ама с това високо кръвно, той направо си БИЛ ЧЕРВЕН (ама това Е друга бира... смига ми... бат Тошко) пък и от пушената сланинка така и не се отказал... може би... само многото чесън го крепял (така вонял... че се не траяло около него) доде свършила цялата еуфория... на скачането и си отишъл чилякът ЩАСТЛИВ, щот нямал време ДА СЕ РАЗОЧАРОВА...

© Красимира Костадинова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Интересно е написано! Само не мога да разбера защо и в текстовете и в коментариите постоянно се преплитат главни и малки букви! Навярно е отличителна част от стила!
Предложения
: ??:??