9.09.2023 г., 0:51 ч.  

Гениална музика 

  Проза » Други
321 8 9

Когато някой ми зададе въпроса - кое е най-великото симфонично произведение на всички времена, то аз без милиграм колебание му давам следния категоричен отговор. Това е Шестата симфония на руския композитор Пьотър Илич Чайковски, известна още като Патетичната симфония. Тя е наистина грандиозна симфония за страданието на душата, пред която бледнеят дори и най-добрите симфонии на Моцарт, Бетховен и Шуберт. Но ако искате да почувствате истинското величие на Шестата симфония, то следва да я чуете единствено под диригентството на Александър Мелик Пашаев - най-гениалният диригент на всички времена. По-долу ви предоставям това велико удоволствие:

 

https://www.youtube.com/watch?v=vYK3apm_cUI

 

 

© Младен Мисана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ви: Бени, Ана, Хел, Дани, Ромашка, Латинка Златна, Стойчо, Люси!
    Вашите толкова интересни коментари дълбоко ме зарадваха. Дани, специална благодарност за ценните допълнения. Благодаря и на всички оценили и поставили текста в Любими. Главното разбира се си остава гениалната музика на Чайковски!
  • Благодаря, първото което изслуша в неделното утро 😊
  • Благодаря за удоволствието, Младен!
    Нали знаеш за "Могучая кучка",в превод от руски "Могъщата петорка"?
    Част от тази петорка е и Пьотр Илич Чайковски.
    Като тръгнем от Глинка и стигнем Сергей Рахманинов в Русия до Първата световна война и последвалата я болшевишка "кървава вакханалия" Санкт Петербург, Москва, а и в други губернски градове е кипял живот във всички културни начинания!
    Наред с Париж Санкт Петербург е бил привлекателен център за поети, художници и артистичната бохема на света. Няма да е преувеличено да се спомене за мажинистите и други авангардни течения в поезията, изобразителното изкуство, балета, операта и прочие!
  • И аз харесвам музиката на Чайковски!
    Хубава вечер, Младене!
  • Благодаря, Младене! Наистина велико! Наслада за сетивата!
  • Ще си позволя, Младене, преди да ти благодаря, да допълня казаното от теб в същия дух. Премиерата на Шеста симфония била в Санкт Петербург преди 130 години, (октомври 1893г.) Дирижира я самият Чайковски девет дни преди загадъчната му внезапна смърт. Тя наистина звучи като предчувствие за предстоящо сбогуване с живота. Сякаш отразява вътрешното му трагично отчаяние… В хода на симфонията наблюдаваме една филигранна преходност - от печал и примирение към вихрен марш и финал, който критиците определят като замиращ в пет пъти пианисимо. Това съм запомнила от проф. Иван Пеев, изключително ерудиран мой преподавател по солфеж в университета (бивш свекър на Лили Иванова).
    Благодаря отново за това, че ни припомни това гениално произведение, Младене!
  • Много харесвам Чайковски. Наистина е гениален. Поздрави!
  • Поздрави! Хубаво е, Младене!
  • Да... Необятната и свръх чувствителна душа на Чайковски е създала тази неземна музика, която разтърсва до основи слушателя!
    Благодаря, че ми я припомни, Младене!
Предложения
: ??:??