2.12.2017 г., 22:34 ч.

Говорещата змия 

  Проза » Други
714 0 0
5 мин за четене

Говорещата змия

Авторът на книгата „Изчезваща благодат” – Филип Янси споделя свое впечатление от интервю, в което се казва: „Как може да смяташ за сериозен човек, който вярва, че животни могат да говорят”?  Става въпрос за  следния случай, описан в Библията: „А змията беше най-хитра от всички полски зверове, които Господ Бог беше създал. И тя рече на жената: Истина ли каза Бог да не ядете от всяко дърво в градината?  Жената рече на змията: От плода на градинските дървета можем да ядем; но от плода на дървото, което е всред градината, Бог каза: Да не ядете от него, нито да се допрете до него, за да не умрете . А змията рече на жената: Никак няма да умрете, но знае Бог, че в деня, когато ядете от него, ще ви се отворят очите и ще бъдете, като Бога, да познавате доброто и злото”.( Битие 3:1-6).

Библията е книга, която се разбира хем лесно, хем трудно. Лесно, когато Бог разкрива смисъла на написаното  на четящия в момента на четенето и трудно, когато читателят, поради предубеждения затваря „вратата” за Божието обяснение.

Може ли наистина змия да говори с човешки глас? Защо Творецът не ни е дал обяснение?  Когато говорим за Едемската градина преди грехопадението трябва да имаме предвид, че нищо не е било такова, каквото го познаваме сега - нито растенията, нито животните, нито човека. Змията вероятно е ходела изправена, не е имало плевели, телата на Адам и Ева вероятно са били обвити с някаква духовна материя, която е паднала, щом след грехопадението са се почувствали ” голи”.

Дали е чудо, ако приемем, че змията (или някое друго животно ) може да говори с човешки глас? Всъщност, кое можем да наречем чудо? Необичайно и необяснимо явление. А какво ще кажем за Слънчевата система, за Космоса, за устройството на човешкия организъм, за ДНК  и още много други неща, които не можем да си обясним?

За Бога няма невъзможни неща. Той може да твори чудеса и според нуждата и обстоятелствата.  Ангелите в духовния свят също говорят, напр. магарето на пророк Валаам проговаря за да спре безумието на пророка ( Числа 22:22-30); сатана кара  фараоновите магьосници да подражават на Божиите изяви и др.

Бог  наблюдаваше Адам и Ева и нищо не убягваше от окото Му. Но имаше и още някой, който също ги наблюдаваше. Кой беше той ? В Езекил 28:14-15 четем: „Ти беше херувим помазан за да засеняваш; и Аз те поставих така, щото беше на Божия свет хълм;... Ти бе съвършен в постъпките си от деня, когато бе създаден, додето се намери беззаконие в тебе”. Това беше Божието създание, висшият ангел Луцифер, който се възгордял и пожелал равенство с Бога.  Поради своя бунт той бил изхвърлен от Небесното царство.

А ти думаше в сърцето си: Ще възляза на небесата, Ще възвиша престола си над Божиите звезди, И ще седна на планината на събраните богове към най-крайните страни на север. Ще възляза над висотата на облаците, Ще бъда подобен на Всевишния” (Исая 14:13-14).

Подценен, пренебрегнат и отхвърлен той завидя на привилегированото положение на  двете нови същества. И търсеше начин да подрони Божия авторитет. Започна да обмисля план за отмъщение.  Двете нови същества не го познаваха. Ако се покажеше пред тях,  щяха  да се смутят. Те всяка вечер споделяха  всичко със своя Създател. И щеше да бъде разкрит. Трябваше да използва някого, когото познаваха. Огледа животните и се спря на змията. Тя можеше да свърши добре работата. Щеше да бъде негов говорител. А жената беше чула заповедта за забранения плод, чрез мъжа. Можеше да се усъмни в точното ѝ предаване.

Ева беше шокирана именно от поведението на змията, защото знаеше, че тя не може да говори.  А може би си е помислила, че е яла от забранения плод и е получила нова способност? Без много да мисли, пренебрегна Божията заповед и повярва на думите ѝ. След това побърза да сподели с мъжа си.

Дали наистина Сатана излъгал Ева посредством змията? Откъде сме сигурни, че това е дело на Луцифер? Относно  духовния свят  можем да имаме доверие в Библията, тъй като тя се е доказала.

Това е първата лъжа, изречена на земята. След време Исус нарекъл Сатана „лъжец и баща на лъжата“ (Йоан 8:44). „Бащата на лъжата” несъмнено  е този, който е изрекъл първата лъжа. А тя се съдържа  в думите на змията към Ева. В разрез с предупреждението на Бога, че яденето от забранения плод води до смърт, змията казала: „Изобщо няма да умрете!“ (Битие 3:4). А в думите „ще станете като Бога” виждаме скритото и неосъществено желание на сатана. В Откровение 1:1; 12:9  Исус  нарича Сатана „древната змия“ .

Разказът за случката в Едем не е приказка за говорещо животно, а  красноречив пример за една хитра тактика, целяща да подрони  Божия авторитет и да отклони хората от Бога. Историята засяга цялото човечество. Това е моментът на прекратяване на връзката на човека с Бога грехопадението. То довежда до скръб, мъки, физическа и духовна смърт на целия човешки род до сега.

Но краят на сатана е предопределен: „Обаче ти ще се снишиш до преизподнята, до най-долните дълбочини на рова” (Исая 14:15). 

Да, шокиращо и нелогично е змията да говори. Тъкмо това накара Ева да действа безразсъдно и помогна на сатана да успее в плана си. Но "змията" все още „говори”. Не я ли чувате?

 

 

 

© Anastasia Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??