21.08.2010 г., 17:24 ч.

Гражданинът Чико Чиков донася 

  Проза » Разкази
714 0 2
6 мин за четене

     Гражданинът Чико Чиков донася

           (изповедта на агент  „Мънки”)

 

Г- н  Председател, смятам за свой свещен граждански дълг да доведа до Вашето знание онова, което Вие не знаете. А то не е малко.

Аз,  гражданинът  Чико Чиков, под прикритие агент „Мънки”,  използвайки благоприятните метеорологически условия,  се отдадох на скитня и съзерцание, малко по света и повече у нас.

Жегата, която обхвана страната ни, е страхотна. Чувствам се като у дома (разбирайте - в джунглите африкански) и то не само поради голямата пекарна, както се изразяваме ние, „софиянците”.Обикалях по градове и села, по магазини и молове (по-надолу ще разберете какво чудо е молът), по квартали и паланки, по клубове по интереси  и министерства,  и т.н., и т.н.

Ето какво установих:

  1. Тази година имаме страхотна реколта на пшеница и ние изнасяме хиляди тонове за развити, неразвити и по-малко развити страни срещу  твърда валута. (По данни от Иван и Андрей, от бате Слави, дето най-много обича Вас.) И  от „Здравей, България”, където се чувства силно отсъствието на М. и Л. Така казват хората, на мене лично не ми липсват, но съм длъжен да донеса до Вашето знание настроението на хората.
  2. Сред зърнопроизводителите има паника. Кризата за хлебно зърно ще обхване и нашата страна (ами как няма да я обхване при такъв изгоден износ). Ще се наложи да се вземат сериозни мерки за изхранването на населението, което намалява все повече. (Слава Богу!) Прелага се намаляване на грамажа на хляба с 25 процента, за сметка на качеството и увеличение на цените с 49,99%.
  3. Фурните да преминат на 3-сменна работа, та да има хляб и за населените места без фурни, без медицински пунктове, без пътища и без дупки по тях. То, като няма хляб, за какво са им медицински пунктове, ама нейсе. Капризи на гладни хора.
  4. Съпругата на г-н Лещников (ама не певеца), има нужда спешно от високи рибарски ботуши, за да обхожда спокойно града без опасност,  някоя бодлива тел или празна консервна кутия да ú скъса френските чорапогащи.
  5. На трамвайните седалки да се прикрепят шишове за употребявани билети. Иначе има опасност някой да си изцапа бялата пола или панталона от некачествено печатарско мастило, тъй като сега билетите се оставят върху седалките.
  6. В парламента да се монтират детектори за „истина”, за да може населението да се ориентира в сложната парламентарна обстановка. Не предлагам „детектори за лъжа”, по разбираеми причини. Това даже и Вие го разбирате, надявам се.
  7. Съставът на парламента да се увеличи на 2000 души. Мандатът на депутацията да бъде 6 месеца, за да може в близките 5-10 години, всички граждани да изкарат  по един мандат. Шест месеца са    предостатъчни за рязко повишаване на жизнения стандарт на населението. Знам го  от личен опит.
  8. Да се открият магазини за месни продукти. Щандовете  не вършат работа. Продавачките се объркват, тъй като не знаят какво значи „лого”.
  9. Да се премахне термина „софиянец”, което е анахронизъм и се въведе термина „столичанин”. Крайно време е да се преборим с предразсъдъците и очистим обществото, от остатъците на стария буржуазен морал. Новият е съвсем друга работа, той да си остане.
  10. По балконите да се монтират специални разузнавателни средства (сирени), които да оповестяват минувачите за предстоящо тупане на черга или изхвърляне на торба с битови отпадъци от горестоящия балкон. Динените кори също влизат в номенклатурата на „битови отпадъци и др.”.
  11. Има страшна нужда да се изградят спешно, на централни места, стени, върху които младежите да „рисуват” своите „графити”, защото във всеки вход и върху стените на блоковете има десетки хиляди творения, които остават незабелязани от мнозинството, колкото и крехко да е то.
  12. За удобство на пенсионерите и някои граждани, пенсиите и заплатите да се превеждат директно на разните ЧЕК, МЕК, НЕК, СТОЧ Н2О и други инкасиращи наши и чужди дружества. Те имат най-голяма нужда от такава реорганизация, защото не знаят езика и се затрудняват да прочетат какво са написали. Макар че, по мои сведения, и те ползват арабските цифри. 
  13. По морското крайбрежие се излива 1 000 000 000 кубика  бетон на сезон - ако ви се струват малко, установих, че има възможност за увеличение. Бетонната ограда на Черно море не е напълно завършена и при един морски десант има опасност плажуващите да бъдат сбъркани с местното население.
  14. В столицата въздухът е много замърсен. Бъдещото ВНС може да помисли за преместването ú наблизо, не по-вече от двайсетина километра, където има подходящ микроклимат за лечение на тежки инфаркти, а такива ситуации в днешната столица не липсват.
  15. В много столични и селски заведения, не учебни, разбира се, видях млади хора, които са станали като младежите от моето племе, и то без намесата на Чарличка (Чарлз Дарвин). Бях чувал, че от маймуните са произлезли  човеци, но не знаех, че  може да се направи УНДО (компютърен термин, означаващ връщане на предишното положение). Извинете за това обяснение, г-н Председател, не знам дали сте имали часове по информатика  във Вашето училище. Ние нямахме. И училище нямахме.
  16. В градинката близо до гарата има голям контингент бъдещи граждани на братска Франция. Може би е целесъобразно  на място да се организират летни курсове, нещо като „зелено училище”. Въпреки  жегите, няма опасност курсистите и курсистките да слънчасат или да хванат загар. Те си го имат по рождение, като мене.
  17. На Женския пазар се върти търговия с оборот по-голям от този на старите Тексим и Кинтекс (кинкалерия и тестил), взети заедно. Не може ли да им се окаже методическа помощ, за да се увеличи ефективността на тази търговия, както и да се разшири географията на износа. За целта могат да се използват услугите на пенсионирани възпитаници  на разни търговски академии. Пенсиите им са до 200 лева и ще се навият одма.
  18. Много е тревожен въпросът с млеконадоя в региона. Обема на циците рязко се увеличава, но млеконадоят пада ежедневно. Смятам, че трябва да се вземат сериозни и спешни мерки и да се възстановят задължителните държавни доставки  на база кубически литри мляко от  кубически метър цица.
  19. При моите обиколки установих, че, ако се положат малко усилия, можем да съкратим държавния апарат с 85 процента. Това вече е постигнато в редица западноевропейски страни, като Андора, Монако, Сан Марино, Лихтенщайн и други. Да обявим София за град-държава и ще имаме: Председателство- 1 брой,  кмет –1 брой, Владика -1 брой, попове - 5 броя, пожарна - 1 брой. От болници също ще се направят големи икономии, при условие, че ще има възможност да се увеличат рязко гробищните площи. В бюджета ще постъпят пресни ресурси от продажбата на гробни места за ползване „за вечни времена”, чиято пазарна цена се е покачила доста през последните 20 години.
  20. Даже може да се помисли за ново райониране на Града. Има ли нужда от толкова райони, при положение, че навсякъде е мръсно, във всички райони боклука не се прибира, едни и същи мухи  и комари обикалят  районите, даже в  неделните дни. Един Район - Един Град - Една Държава. Лесно управление, няма командировки и командировъчни, няма служебни коли. Нали в града всеки си кара собствената кола. Страхотна идея. Боже, колко съм бил умен. А бе, не случайно ме бяха избрали за депутат. Ами ако и депутатът е един, мога да си предложа услугите. Далаверите рязко ще спаднат. В смисъла на т. 20, може да се помисли ъндърграундът да стане овърграунд и поеме охраната на Града. Няма нужда от полиция, Армия, разни топчии и коняри. Конюшните ще станат фитнес зали, а  в обществените бани пак ще  ще се появят теляци (ето и нови работни места). Мойте бивши момчета и тези на Главния ще охраняват Града, под ръководството на Лалкините. Футболните тимове ще се оформят по махали, както беше едно време. Може за възстановим и някои стари имена – Драз маала, Шекер маала, Ючбунар, Подуяне, Банишора, Мара Бунева. Надежда си е надежда, тя е като мерака - умира последна. Това ще увеличи потока от чужди туристи.

 Г-н Председател, жегата е все още валидна, продължавам да наблюдавам, какво става в софийски санджак. Агент „Мънки” (подпис - не се чете).

 

 

 

 

© Крикор Асланян Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Отново убийствения и точен сарказъм и - и към към нас, и към онези дето се мислят за богоизбрани, умни, елит, нещо по-различно,изобщо към онези, за които Ванга (единственото пророчество, по-скоро прозрение, за което вярвам ) - "Абе те да нямат два гъза, и те имат един!" ! Макар че не съм съвсем сигурен от какъв точно вид е надшийното им устройство! И ако е от другият, тогава Ванга и за това няма да е права! !
  • много актуално...!

    поздравления!
Предложения
: ??:??