31.12.2023 г., 16:08 ч.

Халей 

  Проза » Други
210 1 14
2 мин за четене

"Ах, колко си красива!"- мислеше си Едмънд Халей, докато се гъзурчеше над телескопа - "Ах, как ще смая света, като му разкажа за тебе!". Беше открил случайно тази блуждаеща звезда. Всъщност се опитваше да гледа през наскоро изобретения телескоп спалнята на съседката Дейзи Мормона - отколешен негов мокър сън, но веднъж котката на Халей скочи върху телескопа и ценният увед се вирна нагоре. След два часа Едмънд дойде да воайорства спалнята на лейди Мормона, но когато погледна през него, видя съвсем друга звезда. В миг, забравил плътските си въжделения, той бе изцяло запленен от това ново тяло, което го предизвикваше със своята непреодолима гравитация, и от този момент той се отдаде изцяло на астрономията. Дори се записа в кръжок по астрономия на някакъв поляк, Коперник май се казваше, решен да научи от него всичко за звездите.

  И ето сега наблюдаваше с възхита любимото си отритие, предвкусвайки реакциите на света, когато му го покажеше. Внезапно забеляза, че звездата започна да излъчва пулсираща светлина, и зад нея се появи опашка. Ченето му се отвори от изумление и той занемя от това ново тайнство: опашката ставаше все по-дълга и опаса съзвездието Орион като колан. Да, крайно време беше светът да види това чудо и именно той, Едмънд Халей, щеше да му го покаже. Кой знае, заради това откритие можеше да получи титлата "сър", макар вече тази титла да се раздаваше под път и над път, за щяло и за нещяло. Последният пример беше онзи халтураджия Пол Маккартни- ужас!!! (Макар до получаването на титлата "сър" от Пол Маккартни да оставаха повече от 250 години, Едмънд Халей отсега чувстваше горчилката от тази несправедливост. Та какво са някакви си песнички пред неговото вселенското откритие!? Можеха ли някви повърхностни мелодийки да покажат величието на Мирозданието?! Не и не!)
Изведнъж звездата рязко промени траекторията си и се насочи право към телескопа му, изригвайки яростна рашителност за унищожение. Едмънд изтръпна: ако я покажеше на света, щеше да настъпи масова паника. Никой нямаше да говори за откритието му, напротив - щяха да го обвинят, че той им е докарал този Армагедон, все едно, в момент на скука, е решил да изстреля с прашката си звезда по земята им! Хората бяха неблагодарни, хората бяха коварни, и не заслужаваха да бъдат просвещавани. Нищо чудно и Църквата да го обяви за еретик и Сатана, и да чучне още на първата клада като учителя си Коперник.
Едмънд начерта траекторията на звездата и с ужас установи, че след около 400 години тя щеше да помете земята. Остави листа на масата и отиде да пийне нещо силно, за да потуши огорчението си. Докато клатушкаше глава над чашата си, котката скочи върху листа и го препика. Очертанията на звездата се размиха, молекулите на мастилото се смесиха с молекулите на котешката пикня и начертаха нова траектория, която беше далеч по-благоприятна за Земята. Така го и намериха, докато ровеха в записките му, защото на другата сутрин Едмънд Халей беше мъртъв от алкохолно натравяне, смесено с прекомерно огорчение.

Все пак той получи своето признание, макар и посмъртно: кръстиха звездата на негово име - Халеевата комета, и близките му бяха много горди. Никой не отчете приноса за спасението на земята на котката, която умря, прегазена от натоварена с оловни шлемове каруца.

© Илиян Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • А, това е територията на Акеми, тук не се меся....
  • Ще ви разочаровам, но съм далеч от такива неща. Остава вариантът да съм луд, ако ви устройва, да си стиснем ръцете и те така!
  • И на вас! И намалете пушенето! Не само, че е нездравословно, но и мирише отвратително....
  • Съжалявам, че приемате за чиста монета написаното от мен, както и че съвсем дребнаво се ловите за правописните ми грешки! Желая ви здраве, и за много години!!
  • Знаете ли, напомняте ми на един голям експерт тук, който ми написа следното: "Може да коментираш, ама да е като Краси"...
  • Като си запалих цигарата, пуснах едно облаче дим и то изписа във въздуха "Само Анани може да те съди"
  • Да, вярно, сега се налага да направя троен тулуп и да се сетя, че всъщност "Николай Коперник" е полска транскрипция от италианското "Джордано Бруно"...Не се получи, ама карай!
  • Е, Коперник никога не е бил на кладата. Ама иначе е забавно.
  • А като си запалихте цигарата, газуричихте ли се или само хвърляхте гюбеци и си тресяхте задника?...
  • Анани, в свое оправдание ще кажа, че аз съм този, който си запали цигарата от кладата на Джордано Бруно. А, то май не излезе като оправдание, ама карай...
  • Браво! 👍Изключително необикновена история за такова обикновено нещо, като да откриеш комета ! Трима мърдащи, две опашки и една статистка ... имали невероятния шанс неволно да сътворят история ... и отчасти да повторят притчата за Нютон, но в случая ябълката ... кометата де, попада в окото на Халей, който със съвместни усилия с котката спасяват Земята 😍 поука - Нещата Така се прави, всеки от вас може всеки момент да очаква да се забърка и да се запише в историята, стига да види и улови мига на късмета - ей така, както си е по чехли и по домашному 😎
  • "Рашително" е проява на изключително лош вкус да пишете гнусни неща за хора, които отдавна са умрели и не могат да ви потърсят сметка. Защо не се "газурчите" със съвременни такива? Може би, защото някой ваш ценен "увед" ще бъде под заплаха?...
  • Браво, интересно разказана история с оригинални препратки и хумор. А котката си плаща за белята. Всъщност тя отнася Армагедона 😊🙃
  • Типично в твой стил Хареса ми! Щастлива Нова година!
Предложения
: ??:??