27.12.2012 г., 0:19 ч.

ххх 

  Проза » Други
1375 0 3
1 мин за четене

Умираше бавно. Незабележимо. Такъв бе и животът му. Онези, които го вързаха в чувал и го хвърлиха в сметта, също мислеха така. Да се отърват от него...

Видът му бе ужасяващ. Вонеше. Едва се движеше. Не ядеше, не пиеше вода. Всичките му косми бяха сплъстени. И мръсни. Много мръсни. Очите му не се виждаха. Глас не му беше  останал да се оплаква и да моли за милост. Никой не го чуваше, никой не го забелязваше.

Този, който трябваше да се погрижи за него, бе извън града.

Този, който трябваше да го прегледа и излекува, не вдигаше телефона си.

Почти бе решено да прекара поне тази нощ в нечия маза, за да не остава в сковаващия студ. Но се уплашиха да не би да носи болести, да не би да вдига прекалено много шум.

Умираше мъчително. Не показно и обвиняващо, а някак кротко и примирено.

Бог позволи да се случи това. По-точно не се противопостави.

Не направи  и чудо. А може би Бог още не се беше родил?

Нали това се случваше в нощта преди Рождество...

Но на кого му пукаше!

Кучето умираше самотно.

© Нина Чилиянска Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Болезнено,несправедливо,деградирало... А дали след Рождеството щеше да се върне Спасението?! ... Едва ли!
  • Виждала съм как умира животно... такъв потрес не съм изживявала никога, не мога да забравя очите на котарака - толкова мъка и болка имаше в тях, такава молба за милост, за отсрочка.. просто неописуемо. Най-гадното е, че така умират и много хора...
  • Самотата по Коледа -наказание и за изоставените и за изоставящите.Прав е Илко-обществото се разпада...
Предложения
: ??:??