29.11.2018 г., 14:23 ч.

Хитър Петър и лютиерът 

  Проза » Приказки и произведения за деца
495 3 4

Когато Хитър Петър бил млад, тръгнал да търси работа в града. Един старец, който се занимавал с лютиерство искал някой да му нацепи и прибере дървата за работилницата. Сиромахът се съгласил и грабнал брадвата. След малко минал чорбаджийският син с негови другари.
-    Хей, вижте го този дрипльо, какви стари и кърпени дрехи има. Личи си, че ги е носел дядото на неговия дядо – рекъл богаташкият син и всички се засмели. Хитър Петър много се натъжил и се разплакал. 
    Видял го майсторът и след като разбрал каква е работата го повел към работилницата си. Показал му скъсаната струна на цигулка, някаква счупена виола и казал:
-    Повреденото се подменя, счупеното се поправя и раните зарастват, но белезите личат -  посочил ръцете си, наранявани в годините от сечивата. – С душата е същото. Всички преживени болки оставят в нея невидими белези.
-    А, вижда ли ги някой, майсторе? – попита сиромахът.
-    Само онези, които имат очи за това – рекъл лютиерът. – Такива хора трябва да търсиш в живота, които могат да виждат твоите рани.
    После старецът продължил с работата си, а Хитър Петър си тръгнал и никога не забравил тези думи.
 

© Светлан Тонев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??