29.09.2017 г., 23:12 ч.  

Хубавата Отеро 

  Проза » Разкази
1038 4 15
2 мин за четене

Хубавата Отеро

 

По време на почивката ни в Ница решихме с една приятелка французойка да се разходим до Кан. Като минавахме покрай хотел Карлтон тя ми разказа една интересна история за Хубавата Отеро, която някога живеела там. Казвала се Аугустина Отеро Иглесиас и била испанка. Родена от самотна майка без баща през 1868 в Галиция в голяма бедност. Дали я слугинче още на десет години. В родното ѝ градче Валга се намерил един мерзавец, който я изнасилил зверски само на десет години, и така я лишил за винаги да стане майка. Няколко години по-късно тя избягва от там и отива първо в Сантяго де Компостела, а после в Португалия, където става танцьорка в малки ресторанти. Никога повече не се връща в родния си град. Изкарва си прехраната дори и като проститутка. Сменя името си на Каролина Отеро. В Барцелона се запознава с богат банкер, който я завежда във Франция и ѝ помага в да направи кариера като балерина и танцьорка. В Марсилия тя се разделя с него и започва сама главозамайваща за времето си кариера като екзотична балерина, певица и  актриса и прави турнета по цял свят, включително в Ню Йорк, Куба, Аржентина. По това време тя вече е известна като "Хубавата Отеро". Тя е само двадесетгодишна, но ловко използва испанския си произход, за да стане по-интересна и екзотична. Измисля си, че е от Андалузия и има цигански произход. Въпреки, че не била професионална балерина, тя умело комбинирала елементи от фламенко, фанданго и други танци. Хубавата Отеро пеела чудесно и била добра като актриса, и дори изпълнявала ролята на Кармен от Бизе и играла във филм, сниман в Санкт Петербург през 1898 година. Кариерата ѝ помага да стане една от най-скъпо платените куртизанки. По времето на Belle Époque във Франция много богати и влиятелни мъже плащали баснословни суми за да бъдат с такива жени като нея. На куртизанките са посветени много романи /Балзак, Зола, Дюма и много други/. Казват, че тя имала връзки с няколко крале от своето време, с испанския крал Алфонсо XII, с Николай Втори от Русия, с Леополд II от Белгия, с  Вилхелм Втори от Германия, с Шейха на Персия, с Алберт Първи от Монако, с известни политици и хора на изкуството. Тя събира огромно богатство, счита се, че е имала около 25 милиона долара и няколко къщи в началото на двадесети век. Сред бижутата ѝ е имало колиета, които са  били собственост на кралиците Мария Антоанета и на Жозефин Бонапарт, притежавала брилянтено болеро на Картие. Оттегля се от сцената на около четиридесет години. Хубавата Отеро започва да играе страстно хазарт. Цялото това богаство тя загубва в казиното на Монтекало и Ница. Разорена е, но казиното на Монте Карло, където тя е оставила голяма част от милионите си, ѝ дава доживотна издръжка и малко апартаментче в Ница.

 И така Хубавата Отеро живее до деведесет и шест години и умира в Ница. За нея са написани книги и дори има филми, пълни с неточности, защото самата тя е разпространила доста лъжи за живота си.

И най-абсурдното е, че в родното ѝ градче, където е видяла само мизерия и сексуално насилие, са поставили нейна статуя в градската градина. Какво ли не се прави само и само да идват повече туристи!

© Люси Петкова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ти, Хари. Аз обичам да разказвам истински истории. И покрай съдбите на хората, човек научава и много за традициите на епохата им...
  • Много хубав разказ,Люси!!!Увлекателен и отново даряващ ни знания за света,съпреживяни от човешки съдби!!!Поздравления!!!Сякаш се пренесох там!!!
  • Радвам се, Кети, че ме четеш😊
  • Абсурдно до гавра - това със статуята й в родния град! Но и в нашата история има доста такива примери!
  • Да, Латинка, и аз четох книга за любимата му съпруга и за съдбата на дъщеря му... много тъжно.
  • "И най-абсурдното е, че в родното ѝ градче, където е видяла само мизерия и сексуално насилие, са поставили нейна статуя в градската градина. Какво ли не се прави само и само да идват повече туристи!"

    Прочетох на няколко пъти "Хубавата Отеро". Историята, която си ни разказала, е интересна. Само искам да споделя, че в живота има по-абсурдни неща и те са се случили в нашата мила Родина. След Освобождението, всяка година на 02.06 се чества Ден на Ботев и на загиналите за свободата за България, а дъщеря му Иванка Ботева е живяла в мизерия.

    http://macedonia.kroraina.com/vrb/vbr_2_3.html
    Хубава седмица!
  • Толкова увлекателно, че не усетих кога свърши! Много ми хареса, Люси!
  • Аз ти благодаря, звучи добре. 😎
  • Много ти благодаря за похвалите, Иржи и особено за комплимента за "младата ми възраст " 😁😁И на Силвия се извинявам за досадната грешка, но и СилНия вероятно отговаря на характера ти😏😊
  • Да, присъединявам се и към коментара на моята дружка, Иржи, точно такава си, отново поздрав от Силния .😉😊
  • Абе,Люси,ти знаеш ли какво богатство си?!С твоята биография,на тая още толкова млада възраст,ти имаш мноооого материал за разказване и така приятно го изразяваш,че сякаш си известната Шехерезада!!...С удоволствие те чета!
  • 😂😊👌👍🙏
  • Радвам се , Силния, и на мен ми стана интересна тази испанка.
  • Страхотна история, много ми хареса!
  • Много интересно Люси
Предложения
: ??:??