23.01.2023 г., 9:35 ч.

Хуманизмът на лешояда 

  Проза » Други
223 4 8
4 мин за четене

САЩ обявиха, че ще определят ЧВК „Вагнер“ за транснационална престъпна организация.

Което ме заинтригува. Защото за тия наемници научихме наскоро, а за други… О, за други и историята, и изкуството разказват едни неща…

Спомнете си митологията – Гилгамеш, Митра, Херакъл, Персей, Язон и така нататък герои колко пъти се наемат да защитят някого или някои, да премахнат враг, чудовище, цяла чужда армия. Та самата Троянска война…

Или знамените филми като „Фараон“, „Мумията“, романи на Форсайт, Дрюон, Мерл, Хигинс…

А историята доказва -  в живота, реалния живот, наемничеството е част от човешките интереси. Като започнем от първите наемници в Шумер, Акад, Египет… Александър Македонски се сблъсква с гръцки наемници, служещи на Персия, римляните и наемат войници, и се сражават срещу цели частни армии. Швейцарците и през Средновековието, и днес са наемни охранители на френските крале /преди/, папата – все още.

Фигурата на ландскнехта е част от историята на Европа. До такава степен, че днес все още има известни скулптури и паметници на наемниците.

Наемници са конкистадорите на Кортес и Писаро, наемници воюват навред – с различен успех.

Наемници все още има по света. Като започнем от прословутия Чуждестранен легион и стигнем до уж редовните армии на контрактна основа. Ние служехме на Родината по закон и от чувство за дълг. Ние – войниците. Старшините и офицерите си бяха наемници. Срещу заплата. На нас даваха 1,50 лева – за 15 якички, а всеки ден искаха нова, чиста.

Сега армията ни е наемна. И официално се води държавна. Макар…

А през последния половин век частните армии се развихриха. Бизнес! Нищо лично, нищо лошо – ако са в интерес на западняците. Така е – американците определят законите по света, но сами не ги спазват…

През студената война частни армии бяха създадени в САЩ, Великобритания, Израел, ЮАР… За потискане на недоволства, за агресии срещу новоосвободени държави, за преврати.

Първата, според съвременните бизнес разбирания, ЧВК е британската Watchguard International, от 1967 година.

Натам по-известни са Vinnell Corp /принадлежаща на концерна Northrop Grumman – както виждате, част от нормална бизнес среда/, Security advisory services, G4S, Control Risks, Olive Group… И така нататък… И така нататък…

„Демокрацията“ в Ирак и Афганистан са внесли ЧВК в състав над 100 000 души, в 2012 година там са били 40 000 наемници. Но това са „правилни“ наемници, затова към тях въпроси няма, военни престъпления не вършат, пасват по всички фуги на евроатлантическите имперски закони…

Тук трябва да спомена особено прочулата се с престъпленията си Blackwater, сега скромно наричана само Асademi… Ирония ли или признание, че това е школа за военни престъпления…

Напомням известната стрелба по цивилни през 2007 година в Багдад, на площад Нисур. 17 убити – сред тях жени и деца, десетки ранени и… Никакви последствия? Камо ли да бъдат обявени за транснационална терористична организация…

В момента по света действат над 3 000 /ТРИ ХИЛЯДИ!/ частни военни компании с оборот 400 000 000 000 долара годишно. /Това – по намерените данни, колко са наистина - тайна на бизнеса и демокрацията/…

Лично мнение – въздържам се. Наемник е професия като другите – проститутка, убиец, шофьор, лекар, готвач…

Доста лицемерно и префърцунено е да определяш един като лош – защото е противник, друг като търпим, защото действа в твой интерес.

Което пък хич, ама хич не тревожи лешоядите. И те се опитват да ликвидират конкуренцията. Защото се оказа, че „вагнеровци“ яката са пердашили западните наемници в ЦАР, Судан, Сирия, а сега и в Украйна. Лоши хора споменават за сблъсъци в Сомалия, Либия и другаде, но за това няма достатъчно сигурна информация.

А написаното по-горе е от открити информационни бази. Нищо трудно за намиране. Трудното е да се престраши публиката и излезе от коловоза на официалното промиване на остатъци от мозъци.

Но, разбира се – най-лесното е да се вирнат лапки и служи на господаря. Вярвай и изпълнявай!

С бодро блеене…

 

Извинявам се, но отзиви ще има по-късно. Няма ме. Засега, де...

 

Неправилни и антидемократични размисли - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря на всички!
  • „Вагнер” не защитава териториалната цялост на Русия!!! Обръщам страницата! Георги, по логиката Ви и Опълчението на България през 1876- та е терористична организация. ☺
  • Допълвам: "с бодро блеене"... И конски наочници.
  • Георги, в този сайт има силно присъствие на поддръжниците на Украйна! А те не обичат да им се казва истината в очите.Не ми е чудно, че приятелите ми се страхуват да четат и моята поема "Украинска трагедия", но пък с удоволствие подкрепят "приятелите на Украйна!" Поздравления за смелостта! България може да се окаже втората, след Полша, която да бъде използвана за плацдарм срещу държавата, която според пророчицата Ванга, за трети път ще освободи България! Впрочем в парламента има два троянски коня. Единия е на една етническа партия, а другия на така наречената "Коалиция на войната" Успех ти желая!
  • Много ми беше интересно да прочета, Генек. "Доста лицемерно и префърцунено е да определяш един като лош – защото е противник, друг като търпим, защото действа в твой интерес."- интересът клати феса.
    "Когато Германия заедно с България, освободиха Украйна от Русия през 1916 и не само освободиха, ами се намесиха в Гражданската война , за да я потушат, целият Запад рева и след края на войната върнаха Украйна на СССР. Сега не ни казвайте какво да правим..." ...И аз се обърках вече - историята трябва ли да се помни, не трябва ли да се помни или да се помни избирателно... аз и без друго вече не чувам добре
  • Не вярвай на всичко, Пламене. Наскоро четох, че Русия се готвела да напада и Япония, та за малко да се напикая от смях на стори години.
  • Много често срещам словосъчетанието НАТО_вско ЧВК, в основата на което е обяснението, че всичката модерна техника, внасяна в Украйна се управлява от натовски войници / наемници. Голямото мазало предстои, защото вече ясно се очертават апетитите на Полша, Румъния, Молдова, Балтийските страни ... а и всички останали знайни и незнайни нахлебници със собствени планове 😥... ( https://www.lentata.com/vashington-podgotvya-polsha-za-voyna?fbclid=IwAR2SY134mgeCp0jXamWmmrrRZ23WFEEjrYBsq3lTQrb82B3zPvODteAbiWQ )
  • Не знам, дали са престъпна организация, но 300 хиляди вагнеровци попиляват украинската армия, въпреки западните оръжия. Говори се, че украинците давали по 20 - 30 хиляди жертви на седмица... Другото, което ми прави впечатление е, че народа май взе да се събужда най- накрая. Последните няколко дни при нас в Германия пак има протести, заради отказаните танкове, но вече са останали само шепа хора.
Предложения
: ??:??