7.07.2016 г., 17:57 ч.

Хвърчилото и пилота 

  Проза » Разкази
490 0 3
3 мин за четене

     Когато бях малко момче, дядо ми подари едно хвърчило. Чудно хвърчило! Беше синьо, а по него сиви гълъби с малки хартиени свитъчета, които висяха на въженца от десните крачета на птиците. Попитах го, когато ми го подари, какви за тези хартийки, висящи от гълъбите.

 

 

-          Това са пощенски гълъби – каза ми – Преди много много време, по време на една война тези гълъби са били връзка между крале и войни, влюбени и залюбени. Това е бил единствения начин най-големите тайни и най-съкровените послания да бъдат предадени от един на друг. Защото никой не могъл да ги стигне толкова високо и никой не могъл да отнеме свободата им.

 

          Обичах го това хвърчило. Всеки следобед баща ми след работа ме извеждаше в парка да пускаме хвърчилото. Учеше ме как да го карам да лети в посока на вятъра, как да го вдигам като красиви сини криле...

 

           Един ден баща ми се прибра уморен от работа и ми каза, че не може да излезе в парка с мен. Но ме увери, че вече съм достатъчно голям и научен, че да се справя с хвърчилото сам. Послушах го и излязох в парка. Затичах се в противоположната посока на вятъра и за секунди хвърчилото се вдигна. Спрях да тичам и се обърнах към него. Беше толкова високо и толкова голямо и красиво.

 

           Докато го гледах как се синее, едно момиче, някъде на моята възраст дойде при мен. Мернах я само за секунда и дори вече не я помня, но знам, че беше най-красивото същество, което бях виждал.

 

-          Иха, колко е високо! – възхити се тя.

-          Да, като гълъбите.

-          Какви гълъби? Какви са тези неща, които висят от тях?

-          Това са пощенски гълъби – започнах да обяснявам - Преди много много време, по време на една война тези гълъби са били единствения начин най-големите тайни и най-съкровените послания да бъдат предадени от един на друг от влюбени на залюбени и крале и кралици. Защото никой не могъл да ги стигне толкова високо и никой не могъл да отнеме свободата им.

-          Иха!

 

            След това замълчахме и продължихме да гледаме хвърчилото. Изведнъж си спомних как един ден, гледайки как татко подарява рози на мама и тя му казва, че го обича, го попитах какво значи да обичаш някого.

-        Не е нещо, което мога да ти обясня или да прочетеш в някоя книга – отговори ми - това е нещо, което просто усещаш, но обещавам ти, ще бъде най-великото чувство, което си изпитвал. Но не става изведнъж! Трябва да изчакаш да мине вечност и половина и чак тогава можеш да твърдиш, че обичаш някого.

     

       Обърнах се към момичето и го попитах:

 

-          А ти как се казваш?

-          Мери.

-          Мери, искаш ли да те обичам?

-          Ама какво е това?

-          Не е нещо, което мога да ти обясня или да прочетеш в някоя книга – казах ù – това е нещо, което просто усещаш, но е най-великото чувство на земята. Само че трябва да изчакаш да мине вечност и половина и чак тогава можеш да твърдиш, че обичаш някого.

-          Ами, звучи красиво. Може ли и аз да те обичам тогава?

-          Да.

-          Но не трябва ли да чакаме много дълго време?

-          Но ще си струва.

-          Добре тогава. – тя посочи хвърчилото – Ако полетиш толкова високо, колкото са твоите гълъби, ще те обичам.

 

-          А какво стана после?

 

 

-          После тя си тръгна.

 

-          Ами сега? 


Сега съм военен пилот. Пощенски гълъби няма, съкровени тайни има много, а аз още я чакам...-

© Цветелина Неделчева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ви, радвам се, че ви харесва. Наистина децките истории са най-красиви, защото са обикновени, чисти и истински
  • Обичам такива истории, от детството ли да ги наречеш, от състоянието на полет ли, както беше темата на един конкурс на едно друго място. Ако този текст малко се редактира, бих го класирал по-напред поне от третото място на споменатия кОнкурс. Поздрави!
  • Прекрасно е!...
Предложения
: ??:??