14.02.2007 г., 20:14 ч.

И какво стана ?! 

  Проза
1047 0 2
2 мин за четене

 Чудя се...
 Понякога се чудя - за какво всъщност е всичко това, за кого и какво е...
 Нощем, не мога да заспя, излизам, лягам и гледам към небето... 
 Когато се загледаш в облаците, звездите, планетите, онези милиони... милиарди галактики и се изгубваш...  
 Ние ли сме толкова малки или всичко е толкова голямо, че не можем да го приемем в себе си, дали душите ни вече не са се изпълнили с толкова много злоба, гняв, отчаяние и алчност, че дори не можем да го допуснем, да го осъзнаем, да го прозрем, да разберем... 
 Преди години, когато бях дете мислех, че има милиони... милиарди... не, безброй вселени и във всяка една от тях ти си нещо, в тази вселена - Ти, в другата - кучето, което ритна пред блока, в трета - тревата, където то падна, в четвърта земята на която си сега, в пета - някой атом, молекула, планина, ти си всичко и всеки напред, назад във времето и сега... тук и сега...
 Коя е единствената реланост - тук и сега... дали е любовта - или нещо толкова мимолетно, крехко и рушимо... всичко е относително, стигнеш ли до същността и всичко се размива, правилните контури се набръчкват, линиите се изкривяват, всичко се променя... едиствената реалност - дали ние просто сме, просто ни има... дали сме дело на по-висш разум и нещо, някъде по пътя се е объркало... Дали всеки от нас е уникална малка снежинка, част от по-голям, от по-висш разум... единствената реалност...
  Кои сме ние - хората, тръгнали от дърветата, слезли на земята поради страх, от другите животни, как стигнахме до тук - да унищожим собствената си планета, как направихме от горите пустини, как превърнахме реките в язовири, които пресъхнаха, как там, където някога е имало живот, прекрахме мъртви тръби, измукващи петрол, с който движим нашия абсурден, празен свят. Дали... петрола не е гнойта на земята, онази, останала от живота засъхнала и мъртва кръв, изяждаща озона, животът, за да гради един "по-добър" живот. 
 Какво стана с нас - хората, нали трябваше да изследваме галактики, да откриваме лекове, да строим паметници, да вършим, чудеса, да направим Земята едно по-хубаво място, а сега - на ръба на краха - седим с празен поглед, гледаме реклами на неща, който не искаме, купуваме неща, които после мразим и не използваме, подчиняваме се на закони, които са абсурдни... нали трябваше да сме хора... нали... 
 Какво стана с думите трябваше да са за да се създават песни, приказки, стихове, а не за лъжи, за нападания, не за болка...
 Къде се обърка всичко...
 Съзерцавам небето и, гледайки земята, се чудя дали всичката тази необятна чернота има свършване, дали след Големият Взрив, няма да дойде Големият Срив и се чудя, когато дойде - без значение дали в това време - чудя се дали ще бъде бяло...
 Надявам се да е бяло...
 Надявам се...

© Николай Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Хубаво е,че има хора като теб,които задават толкова много въпроси!Карат ни да се замислим...Да си отговорим на някои от тях.Всеки човек е уникален,единствен и неповторим.Всеки от нас има дарба,някакъв талант,който нямя никой друг.Всеки е тук на Земята с някаква мисия и колкотопо-рано разбере каква е и я изпълни надявам се...да започнем да вършим чудеса...Надявам се да са в бяло!
  • Страшен е въпросът, който поставяш тук. Ние гледаме да не се замисляме и да го заобикаляме, но за съжаление е така - развитието на технологиите може да доведе хората до самоунищожение. Абсурдно е, но едва ли нещо може да спре процеса. Остава ни да се надяваме на чудото, че човешкият разум все пак ще намери някакъв изход за себе си. Дано!
Предложения
: ??:??