2.04.2024 г., 11:55 ч.

И му се даде името... 

  Проза » Други
138 1 3
3 мин за четене

Миналия месец почина май приятел, когото не бях виждал от "Възродителния процес" Болката и обидата бяха изяли отвътре някогашния весел и възторжен младеж. В негова памет написах този диалог.

 

***

 

\ _ Добър ден! Вие сте Ангел Димитров Попвасилев...

_  Не не! Аз съм...

_ Напротив , вие сте. Ето ви паспорта , акт за раждане , военна и шофьорска книжка, дипломи и пр. на името на Ангел Димитр....

_ Вижте , баща ми ми е дал името...

_ Баща ви е Димитър Попвасилев Минчев, документите ще му бъдат предадени лично..

_ Да не говорим,че не шофирам...

_ Ще се научите! 

_ Хе -хе... Но дядо ми беше ...

_ Васил Минчев алея 5 запад гроб 15. Ето ви снимка на гроба.

_ Прилича , но този кръст...

_ Да не искате по да го погребат с петолъчка! Баба Ви Марийка Попвасилева е в същия гроб....

_ Виж ти! Да ми кажете коя е майка ми , за да не се объркам нещо!

_ Иванка Златарева . по мъж Попвасилева ...

_ Златарева? Сестра и в София си е Куюмджиева!

_ В София не знам. Ние тук сме на първа линия и... Стига празни приказки! Вие сте Ангел и сте женен за СилванаЙорданова  по  мъж Попвасилева. Имате две деца Стоян и Първан...

_ Първан първия ли е или втория?

_ Хм... Ще ги разменим ако настоявате. Май е това.

_ Не е ! Имам Брат в Германия. Ахмед Дрвишоглу.

_ Нямате!

_ Имам! От друг брак на баща ми..

_ Момент... Да Фани, сега е Юмер по мъж. Забравете ги!

_ Аз  нямам нормални връзки с тях, заради обстоятелствата. Но как така забравете ги?

_ Само проблеми с тях! Роднини зад желязната завеса... Ще рече агент на чуждо разузнаване, антинародна дейност и т.н. Освен да се опитате да го примамите тука.. Да види гробът на дядо си! Ще му подскажем да че е Васил като него!

_ Вижте, дядо ми се казваше Вели ходж...

_ Дядо ви се казва Васил Минчев. От 17 век първородните деца в рода са кръщавани Васил и Мирчо...

_ 17 век? Османските регистри ли поправяте?

_ Семейно предание!

_ Ха! А преди 17 век какво? Аз мисля че сме участвали в кръстоносните походи!

_ Ако знаете нещо, ще го отразим!

_ Да и сме донесли Християнството на Балканите. Мой прадед е бил полкови свещеник на Аспарух! 

_ Май се увлякохте!

_ Кой аз? Вие ми...

_ Иронизирате, не се отказвате от този...Дервишоглу...Но като почне процеса срещу вас и жена ви поиска развод...

_ Жена ми е поискала развод?

_ Тя още не знае! Ще поиска! Има планове за децата ви и...

_ Жена ми няма да поиска ...

_ Но децата ви ще се откажат от вас! Те печелят олимпиади по математика и физика и сега какво..? Училище с майчин език, после КЕЧ и айде на тютюна...

_ Вижде аз съм бил в такова училище и съм служил в КЕЧ...

_ Завършили сте Образцова езикова гимназия и сте слушили в ШЗО...

_Аз ?

_  Получавали сте Димитровска стипендия и имате значка за отличник по бойната и политическа подготовка...

_Аз ? Бойната..

_ Да! За отлична стрелба! какво се е случило с вас та сега се поставяте в услуга на чуждо разузнаване и заговорничите с този... Дервишоглу.

_ Заговорнича? Брат ми не знае дума Български. Турски едва ли знае и 20 думи ..

_ На турски не може. Вие не знаете турски!Нито дума! Заговорничите На немски!

_ Но аз не знам немски!

_ Кой ще ви повярва? Отличник на немската гимназия не знае дума немски!

_ Аз ви казвам...

_ Виждам,че не ви е ясна ситуацията! Да започнем отначало: Казвате се ...

 

© Слав Коруба Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Jonnn кълна се видях да ми редактират текста в реално време. Доста професионално всъщност. Нямаше да съм против!
  • Коруба - за полудяването питай околните, а иначе текстът е супер и го виждам за първи път 😎
  • Аз ли полудявам или текста ми съществува в повече от един вариант?
Предложения
: ??:??