5.02.2020 г., 15:23 ч.  

...И не хулете Светия Дух, защото горко вам... 

  Проза » Други
848 7 10
1 мин за четене

За мнозина Божият Син е вероятно религиозна измислица. Така масово си мислят атеистите. Те не изпитват и милиграм почит и страхопочитание към Него. Смея да ги уверя, при това с Неговите думи:

 

"Истина, истина ви казвам, те вече получават своето възмездие..."

 

в обратното. Лично аз съм изпитвал върху себе си Христовия гняв - гневът произтекъл от поругаването на Божието име и Светия дух. И в трите синоптични евангелия /тези на Матей, на Марк и на Лука/ е записано, че няма милост и прошка за онези, които сквернят хулно Духа Светаго. Не съществува друг текст в тези евангелия, в който те да са така категорични и безмилостно единодушни, и да твърдят, че:

 

"Всичко ще ви се прости, но не и хула срещу Духа Светаго. Такава няма да ви се прости нито на този свят, нито в кой да е друг свят...!"

 

Това ни води до следствието, че ако имаме съществуване и след смъртта, то и в Онзи - Другият свят, хулата срещу Светия Дух не ще ни бъде простена. По тази причина съм предупреждавал мнозина, които с лека ръка са мърсели Светия Дух, да внимават особено много, защото поставят себе си и ближните си в състояние на смъртна опастност. Които не са се вслушали в Иисусовите слова, горко са заплащали. Бил съм нееднократен свидетел на тази върховна справедливост. Защото у всеки от нас трябва да има страх и преклонение пред Висшата Истина и Божията Съвест. Божият съд не е като човешкия - той нерядко раздава вечни присъди, докато хорските са само временни. Мисля, че всеки един от вас, уважаеми читатели, ще има възможност да се убеди в правотата на тук написаното. И дай Боже да не е от личен опит!

© Младен Мисана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Когато някой бъде изцерен в името на Иисус Христос, този, който е свидетел на това знамение, или на други чудеса и знамения в Негово име, и каже, че това не е от Бога, грехът му остава.

    Святият Дух ще бъде даден на всеки, който Го поиска и повярва в Него.

    Тук може да се прочете повече за Святия Дух:
    https://prorocheskiglas.org/kryshtenie-v-sviatia-duh/
    https://www.gotquestions.org/Bulgarian/Bulgarian-Spirit-baptism.html

    Радвам се, че го сподели, Младене!
    Господното благословение да е с теб!
  • Преди да се възнесе на Небето, Иисус обеща на Своите последователи:
    „16. И аз ще помоля Отца, и ще ви даде друг Утешител, за да пребъдва с вас вовеки.
    17. Духът на истината, Когото светът не може да приеме,
    защото Го не види, нито Го познава; а вие Го познавате, защото Той с вас пребъдва и във вас ще пребъдва.
    18. Няма да ви оставя сираци, ще дойда при вас.
    19. Още малко и светът няма вече да Ме вижда, а вие ще Ме виждате, защото Аз живея и вие ще живеете” (вж. Йоана 14/16, 17, 18 и 19).
    Святият Дух е връзката ни с Бог, Който ще ни води и ще ни говори за Господа Иисус Христос.
  • 31. Затова казвам ви: всеки грях и хула ще се прости на човеците, но хулата против Духа няма да се прости на човеците; 32. и ако някой каже дума против Сина Човешки, ще му се прости, но ако някой каже против Духа Светаго, няма да му се прости ни на този, ни на онзи свят.”(вж. Матей 12:31,32)

    Има разлика между хулата срещу Бог и хулата, отправена срещу Святия Дух. Тези, които похулят Човешкия Син, може да получат прощение, ако се покаят и повярват, но тези, които похулят Святия Дух, ще извършат непростим грях. Какво означава този грях? „А фарисеите думаха: Той изгонва бесовете със силата на бесовския княз” (Матей 9:34). Хората отиват при Господа, за да бъдат изцерени и спасени, а фарисеите приписват чудесата, които Господ Иисус прави, на дявола. Това е богохулство срещу Святия Дух, защото Иисус извършва всичките Свои чудеса и знамения чрез силата на Святия Дух. За този грях няма прощение нито в този, нито в следващия век.
  • Младене, интересна тема отново. Споделям мнението ти. Ще си позволя да изкажа позиция. Аз вярвам в научните открития, които в голяма част противоречат на религиозните. Смятам, обаче, че светът трябва да се движи по моралните закони на религията. Тя изповядва любов. Да обичаме всичко и всички. Ако обичаме, не можем да хулим, да правим зло, да нанасяме щети. Не е редно да хулим доброто и Светия Дух. Дори да не вярваме. Доброто не подлежи на съд. Никой, който изповядва добротата, щедростта, и честноста, и преди всичко любовта, не трябва да бъде съден и хулен.
    Поздравявам те 😊
  • Тук е по-важно да се знае що е то "Свети Дух", вместо да се всява страх, че похулиш ли го, прошка няма. Много хора забравят, че триединството е Бог Отец, Бог Син, Бог Свети Дух. Очевидно има разлика в проявленията на Бог. Когато не знаеш кого всъщност хулиш, как би могъл да внимаваш да не го похулиш?
  • Чисто художествената стойност я оценявам, но като агностик ще замълча
  • Интересно!
    И предизвикващо размисли.
  • Поздравления за написаното, Младене! Присъединявам към него свидетелството си от собствен житейски опит.
    Виждам, че вече си успял да раздразниш рогатия😊(шегичка, ПИ, разбира се, че всеки е свободен да вярва в каквото си иска)
  • "Всичко ще ви се прости, но не и хула срещу Духа Светаго. Такава няма да ви се прости нито на този свят, нито в кой да е друг свят...!"

    Това изречение не беше ли двигателя на инквизицията? Избила милиони хора?

    Не знам дали има Бог, но Библията определено не носи словото му. Защото е пълна с противоречия и идеи, които няма как да са произлезли от Него.

    Нпример 10-те божи заповеди. Десетата: "Не пожелавай дома на ближния си; не пожелавай жената на ближния си; нито нивата му; нито роба му, ни робинята му, ни вола му, ни осела му, нито някакъв негов добитък - нищо, което е на ближния ти."

    Не е възможно БОГ да е казал това. Тук жената, робът и робинята са приравнени с добитъка. Очевидно е, че тия слова са дело хора. Не на божество. От тук произтича съмнение. То хвърля сянка върху цялата религиозна литература, която е пълна с противоречиви глупости. Съмнението се прехвърля и върху факта на съществуване на БОГ и божи съд.

    Но всеки има право да вярва в каквото иска.
  • Казал си го по възможно най-разбираемия начин и се радвам, че го споделяш с читателите си, Младене! В Божието слово не веднъж Христос призовава: "Който има уши да слуша, нека слуша." Дано повече хора "чуят" и разберат! Искрено те поздравявам за написаното!
Предложения
: ??:??