9.08.2018 г., 8:09 ч.

И пак в парка 

  Проза » Хумористична
579 2 6
1 мин за четене

Седим си Митето комшията в парка, никому нищо не правим, само дето мрачно се гледаме, защото пенсията не е политическо понятие, не можеш да я разтегляш безкрайно. И Митето казва:

– Снахата вчера ме извика да й помогна, че щяла да ходи на пазар, пък и прахосмукачката на ремонт да носи, а отгоре на всичко искала приятелката си да посети. Та аз да пазя колата долу, докато тя си бъбри с приятелката. Вървим из пазара а тя мърмори: „Какво да купя, все ерзаци продават?“ Пък аз видях едни сочни пилета и викам: „Купи едно младо пиле, ма снахо.“ А тя се звери: „За теб е младо, на мен тая кокошка ми е връстница!“ И аз млъкнах. Щото може да забрави на обяд да ме покани. А на сина не разчитам – пак заминал по чужбинско, пак ще се върне уморен, пак ще рече: „Абе поне вие сте добре“…

Гледам го угрижен, вкиснат като миналогодишна туршия, и го разбирам. И моите са така: „Здрасти, тате! Какво правите?“ и, докато обясня как сме, припалили колите и изчезнали. Модерно време, все в движение са.

– Абе, тя нашата като в приказките – казвам му. – Ей го, мога нова приказка да напиша… Живеели дядо и баба. Имали всичко необходимо. Останалото го били продали, та някак си да живеят, а живеели като в приказка – колкото по натам отиваш, толкова по-страшно става….

Митето ме гледа внимателно, без желание да говори, пък сетне преглъща и вика:

– Аз съм готов вече телевизионни реклами да правя. Например, реклама на социалното министерство. „Аз  не се тревожа за киселинния баланс. Повишаването на Ph в устата не ме засяга. Моята пенсия ме пази от кариес.“

Подсмихвам се, пък му думам:

– Мите, Мите, как ми се иска да доживея края на прехода! Да даде Господ дни дотогаз…

А Митето иронично казва:

– Ама си нахален, ей! Искаш безсмъртен да бъдеш…

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Заповядайте https://genekinfoblog.wordpress.com/

Със специална песен - поздрав за жените.

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??