25.03.2022 г., 10:03 ч.

И се грижи за здравето си 

  Проза » Разкази, Фантастика и фентъзи
343 2 15
1 мин за четене

- Наздраве! – надигна кратунката седящият до канарата.

Останалите трима мълчаливо се чукнаха с  държаните съдове – кой с гаванка, кой с безформено парче печена глина, кой с остатък от нещо тенекиено, после отпиха без видимо удоволствие.

- Е, не се мръщете, де… Не е ракия, ама и отрова не е – продължи той.

- Едно време тате каква ракия вареше – мечтателно въздъхна съседът му – И аз му помагах, пък като отидеше да нацепи дърва, пробвах от чучурчето…

Другите примляскаха, после се спогледаха.

- Не, каквото и да казвате – намеси се тоя насреща – Изколцати се времето, изколцатиха се и хората…

- А, ти ги наричаш хора – засмя се първият.

- Как иначе? – възмути се преждеговорившият – Хора сме си… Оцелелите...

- Отчасти – отсече оня с ракията – Отчасти… Аз, например, се чувствам човек само нейде около главата. Другото…

- Аз пък за устата не приемам да е човешка – рече замислено първият – Като огладнея – какво ли не ям…

- Тиии… - възкликна вторият и леко отдръпна камъка. От резкото движение кутрето му се залюля и падна. То, впрочем, се клатеше от два дни, та не го учуди с отронването…

- Вземи го – наведе се към кутрето на пода първият – Има един доктор в долната пещера, зашива паднали части, та не можеш позна, че са паднали… Грижи се за здравето си, имаш още няколко дни пред себе си, ей…

После вдигна кратунката:

- Йод, йод, ама е полезно… Да пием за оцелелите! И да се надяваме, че нова такава война няма да има. Поне докато сме живи тоя месец…

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Красе!
  • С тия сто чифта очи - сваляш-слагаш, лесно може да ги затриеш. Едни за спане, едни за четене, едни за защита, едни за любов... я, по-оптимистично -"Човекът е главна фигура в животновъдството..." - лозунг.
  • Благодаря, Мариане!
  • Оптимисти докрай т.е. ентусиасти. Хареса ми много.
  • Благодаря, Иржи, Елке, Нина, Надя, Таня, Деа!
    Фантастиката се създава, за да предупреждава и предпазва.
    Скоро ще пусна още по-страшна история...
  • Дано написаното остане в раздел "фантастика"...
  • Дано не става така...
  • Да, спомням си след аварията в Чернобил някои се криеха в бункери, пиеха йодни таблетки и ядяха консерви, а другите ходехме на манифестация, тичахме по поляните и ядяхме марули, от които умряха петте хамстера на съседа. Нищо ново под слънцето...
  • Дано не се стига дотам!
  • Ужас! Дано е фантазия!
  • Много хубаво, интересно ми стана, защото не бях чувала за йод, да се пие.Но на сушата и градушка помага!
  • Как успяваш в такова малко пространство, толкова съдържание да вложиш, Георги?! И току извъртиш някоя нашенска дума! Изколцати....Върна ме далече и отдавна....
  • Благодаря, Лидия, Ивита!
  • Без думи!
    Нека никога нямаме тази участ!
  • Много добро! И с йод, и без йод - все тая! Няколко дни!! Дано не става!
    Хубава ирония - грижи се за здравето си.
Предложения
: ??:??