4.03.2007 г., 10:37 ч.

И учителите са хора... 

  Проза
1326 0 13
2 мин за четене

                        И учителите са хора, цветя ли да ядат?     

 

  С комшията се засичаме на пазара, пред сергията за цветя. Нали след няколко дни е осми март, а имаме ученици. Пък моят син, освен класна, има и любима учителка и хич не ме пита имаме ли пари. Та гледам ориентировъчно. То какво ли гледам, като на осми цените ще са други - търсенето естествено определя предлагането. Напазарувахме си салатки и тръгнахме омърлушени. Изведнъж комшията се удря по челото: „Как не се сетих по-рано, бе Мишева?  С тези букети само ще изтормозим още горките учителки. За да се прибере вкъщи, всяка трябва да си вземе такси, а знаеш цените. Може да й се наложи и още една-две вази да купи - това са пак разходи. И какво? След три дни мъжът й изхвърля  две кофи боклук с увяхнали цветя. Знаеш - проблемът с боклуците още не е решен, а ние го задълбаваме. Няма смисъл. Сега е късно, но за началото на учебната година се организираме и правим списък. Аз, да речем, ще купя бутилка ракия, ти - кило домати, Петрова - олио, Иванови - краставички. Тия от другия вход също ще си направят списък. Кой пакет захар, кой кутия бонбони, че да не се повтаряме. Хем на учителите добре, хем на нас по-евтино ще ни излезе. И учителката е човек бе, Мишева! Ще се прибере вкъщи, ще изстуди ракийката, ще направи салатка. Че като си дойде мъжът й от работа, да го зарадва. Хем ще им укрепим семействата - няма да се карат, че все парите не стигат. Като няма кой да им помогне, поне ние да им влезем в положението. Хем по-спокойни ще ходат в даскалото и няма да пишат двойки. Не е ли така?  На, в края на миналата година ме вика класната на големия. Сутринта тъкмо пристигала с трабантчето на работа, моят хубостник не я видял и взел, че го ударил с „Мондео” - то. Абе, госпожа, викам й, деца са, трябва да им прощаваме. Но я видях - много се беше изнервила, та затова ти викам, дай да ги зарадваме. Аз бих ги спонсорирал тия учители, щото ми върви далаверата, ама на днешно време кой си влага парите в образование? Бизнесът му е майката! Да избута моят последния клас криво ляво, че го чакат пет-шест приятели с фирмички. Щото момчето може и двойки да носи, ама иначе е ячко и окумуш -само бизнес му дай. Цветя! Стига с тая романтика! Това яде ли се, пие ли се? Цветя - глупости!”

  Чудесно, чудесно, комшу - усмихвам се вяло. Вие сте добре, ами да видим какво ще правим с нашия син, като е отличник, горкият. Ами това е положението, Минке... Мишева!

 

© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Аз наистина се радвам,че ви имам!!!
  • Браво браво Светле!
    усмихна ме тази вечер!
    Поздрави!
  • Вярно е! Хора са! Поздрави!
  • На моята жена на 8 март и подарявах подарък. Тя все искаше само цветя. И когато на следващия 8-ми март и подарих букет, думите и бяха:
    " - Аха, цветя! Значи някъде си кръшкал!!!"
    А иди ги разбери жените. Все не подаряваме точния подарък. Поради тази причина почнах от тогава да подарявам само моя си "Универсален Подарък". А тя да си го кръщава както си иска.

    Това за настроение. Много хубав разказ, Светле!!!
    Не спирай да пишеш, това не е решение!!!
    Искам да се присъединя към коментара на Вили и останалите!!!
    Поздрави и усмивки!!!
  • Светле прегръщам те, моля те не спирай да пишеш. Моля те!
    Нели, аз не съм наказана от никой, така прецених че е редно да постъпя.
    "Наказах се" - замълчах заради несъгласието си с "наказанието" на Чар и Валентин.
    Щом на тях са им отнети правата да са в сайта, аз какво право имам да съм тук?
    Обичам ви приятели, пишете и бъдете усмихнати!
  • Светле, ти винаги усмихваш деня ни, продължавай и не спирай да пишеш. Аз обаче все още не мога да разбера какво се е случило, от кого и защо са наказани Вальо, Анета и Чар? Къде мога да прочета за това? Гледам, че Чар е публикувал днес. Само чета някакви откъслечни неща и се опитвам да събера парчетата.
  • Обичам да чета произведенията ти!Не спирай да пишеш!
    Поздрави!
  • АЗ СЪЩО ИСКАМ ДА ЧЕТА ЕТЧИ, ВАЛЕНТИН И ЧАР! А и не само тях! Искам да чета всички, които искат откровено да споделят тук! Всички!
    Както не бих искал да чета обидни епитети от когото и да е, независимо дали пише стойностно по моето скромно и непрофесионално мнение, или не! Това е, което искам да кажа!
    Хора! Нека да бъдем, каквито си мечтаем, а не такива, каквито са ни родили! Зависи единствено от нас!
    А особено непростимо е да се нагрубява дебелашки, по бай-Ганьовски Жена! Независимо на каква възраст е тя! Дори защото без нея животът няма да съществува! Или нейните очи срещу нас не би бил същия! Повярвайте!
    Разбирате ли ме?
  • НЯма да спираш да пишеш!!!
    Благодаря ти за усмивките!!!
  • Чудесен разказ, Светле! Отново си на ниво!
    Усмивка и за теб!
  • Ти винаги, усмихваш деня ни!
    Аз също се надявам да се върнат!
    Поздрав за разказа!
  • Ако ме четете - Искам си Валентин Йорданов,искам си Анета и Чар!!! Те вече са ми приятели и са ми нужни тук!!!А така не ми се иска да спра да пиша...Стига ми някой от вас да ми напише,че съм му усмихнала деня и се чуствам най-щастливия човек на Земята!!!
Предложения
: ??:??