20.03.2020 г., 18:18 ч.

Имунитетът на Земята 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
869 2 13

    След дълги страдания и изтощение от кашлица, висока температура, повръщане, течащ нос и затруднено дишане, Земята най-после успя да създаде в лабораторията на природата антитяло, което да се бори успешно с най-опасния вирус в историята от зората на Големия взрив – човека.  

© Хел Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ето тука ме тръшна в голям размисъл. 🤔
    Вероятно принципа за лечение е в знаменитата мисъл на Мечо Пух "Колкото повече, толкова повече"
  • Благодаря за коментара, Иван! Наистина всеки усеща нещата според разбиранията си и собствената си интуиция. Аз съм склонна да вярвам в доброто у хората, затова не ми се иска да си представя, че твоето предположение може е вярно. 🌿
  • Права си! Земята ни е дала място на подслон да се развиваме, но някои човешки видове безразсъдно я унищожават. Дълго време търпя. Възможно е обаче, този, който е създал вируса, да го е създал с егоистична цел, да изчисти другите, за да се ползва само той от благата ѝ... Малцина знаят истината... Поздравления за темата.
  • Да, Кентавър - поне има и положителни ефекти от кризата, което безспорно ще се отрази благоприятно на природата. Благодаря на всички прочели и коментирали!
  • Брутално, но вярно. От планетарна гледна точка, всяка епидемия е имунна реакция на Земята. Покрай извънредните положения и намалената активност на човечеството, в целия свят се наблюдава рязко изчистване на атмосферата.
  • Предвид страдание на Земята имам предвид страдание на цели екосистеми заради човешката инвазия в природата и глобалното затопляне, отравянето на океаните, почвите, измирането на пчелите, изчезването на кораловите рифове, изсичането на горите, бракониерството, изчезването на видове и тн.
  • Да, много правилно!
    Аз не живея с вината, че нещо унищожаваме. Земята може и да се задъхва, но не страда в никакъв случай. Жив организъм е, който от време на време (през няколко хиляди години) решава да изтръска бълхите от себе си. Земетресения, вулкани, пожари, ледников период.
    И след това живот начисто. Язък за динозаврите Дано се появят пак 🦖
    Хареса ми!🌺
  • Не смятам, че е така. Но съм съгласна, че Земята си почива от нас. И да, трябва да живеем в хармония с природата. Ние правим точно обратното.
  • Смисълът е да живеем в хармония с природата, а не в разрез с нея. Защото за мен това е един голям жив организъм и ние сме част от него. Унищожаваме ли Земята, значи унищожаваме себе си.
  • Земята няма проблем с нас, не е решила, не ни е очистила... нашите проблеми са си наши проблеми.
  • За човека винаги първата задача е да се погрижи за себе си, а след това за останалото - защото ако започне да се грижи за останалото, а забрави за себе си, то може да не оцелее и няма да се е погрижил нито за себе си, нито за останалото. Може би съдбата на човека е да помага на Земята, а не да ѝ пречи...
  • Дано не съм лош пророк, но не мога да остана безразлична и към това, което се случва заради човека с тази красива планета и нейните обитатели. Благодаря за отзива, Младен!
  • Уви, хомо сапиенс е на път да слезе от пиедестала си. При това доста позорно.
    Пророчески звучиш, Тангерине!
Предложения
: ??:??