21.02.2021 г., 18:01 ч.

Интервю с Бог. 

  Проза
825 2 54
2 мин за четене

- Господи! Може ли да си поговорим! Ще ми дадеш ли интервю?

- Защо не? Май се налагат доста уточнения. Толкова векове... Правата линия отдавна не е права и даже - не е една.

 - Мога ли да съм директна? Ще ме съдиш ли за някои въпроси?

 - Защо? Забрави ли, че аз знам мислите ти? Но, хората не ги знаят. За тях трябва да се притесняваш.

- Разбирам.... Та, нали ти си създал хората по свой образ и подобие?

- Да.

- Нали ти си непогрешим

- Да.

- Нали всичко става по волята ти?

-Да.

- Но си дал свободна воля на хората?

- Да.

- Тук вече започва трудното, Боже. Защо? Защо хората, следвайки волята си, правят лоши неща пред очите ти? Това не е ли грешка? Защо позволяваш толкова интерпретации на волята ти? Защо? Защо си даде живота, да изкупиш човешките грехове? Не знаеше ли, че те ще продължат да грешат? Все по-тежко и по-тежко?

- Знаех! Всичко знаех! Да те попитам и аз: Ти имаш ли деца? Те, по твой образ и подобие ли са? На какво си готова за тях и защо? Те правят ли пакости?

- Да! Те са мои деца и приличат на мен. Малки са. Учат се още на добро. Разбира се, че правят пакости! Кое дете не прави?! Но вярвам, че с растежа ще стават все по-добри и по-добри!

- И аз така, дете! И аз така. Аз съм баща и вие приличате на мен. Но сте още малки! Е! Не толкова малки! Сега сте тинейджъри! Непокорни! Своенравни! Често - агресиени! Трудно време и за вас, и за мен!

- Господи, наказваш ли лошите? Защо страдат добрите? Защо има смърт? От къде идват душите и къде отиват?

- Не, дете! Не наказвам! Обичам ви! Всяка душа трябва да се научи да бъде добра! Да го пожелае! Всяка душа идва от царството на душите и си избира къде да се роди. Кога да се роди. Това предопределя живота и като човек. А, избора се диктува от уроците, които трябва да научи. Да! Изборът е на душата! И, когато човек умре, душата се връща в царството на душите, докато се възстанови и е готова за следващия урок. Уроците трябва да се научат и то със желанието на душата! За това и през живота тя преминава през различни изпитания. Но е подготвена за тях. Когато научи всички уроци, тя се влива в мен. В моята същност.

- Ами, ако не иска да учи?

- Ще се преражда отново и отново!

- А, защо има толкова тълкования на волята ти? Защо има толкова посредници между нас и теб?

- Е! Това вие сте го измислили. Нямате нужда от посредници! Но... Щом така ви е по- лесно да ме приемете и разберете...

- Господи! Мислех, че в главата ми ще просветне, а то... Оше въпроси!

- Нормално! Растете! Опознавате се! Значи, опознавате и мен! Не се бой! Неизбежно е! И през това ще преминете! По своя воля и свой начин! Помнете само, че аз съм ваш баща и ви обичам! Боли ме, когато страдате, но страданието е част от растежа!

- Благодаря! Дано всеки е разбрал нещо за себе си от това интервю!

 - Благославям ви, деца! Надявам се по-скоро да пораснете! Да излезете от тази трудна възраст!

© Маргарита Ангелова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Lilia_Anna (Boyana) - гобленка е написала "интервю", а не религиозни тълкувания, проповеди и повествования, Нейното виждане в момента, нейните размисли. Толкова ли е трудно да погледнеш на творбата ѝ като на авторска творба, все пак за това е този сайт, а не сме на религиозна страница?

    И Миночка с едно изречение го е написала.

    Честита Баба Марта и малко по-човеци, не сме богове. Да се радваме на хубавото!
  • Бог е любов, а лошото сами си го правим! Хубаво интервю!
  • Марги, моля да ми простиш, щом думите ми са те засегнали. Явно, нямам правилен подход към теб. Бог да те благославя!
  • Не! Не Хиляди пъти Не! От метаморфозата на Свети Павел насетне няма друга! Може би Константин и Елена. И понеже не желая дебата да приема такава форма, забранявам коментарите по темата. Не позволявам на никого да ме обижда! За толкова дългото си присъствие в този сайт не съм си позволила да обидя никого!
  • Лили! Обиждате ме! Къде прочетохте, че отричам любовта? Ето за това казвам: четете с разбиране! Иначе изпадаме в излишни конфликтни ситуации. Обиждате ме и на тема суета. И за Апостол Павел не сте разбрала нищо! Ако не умеете, или не искате да разбирате прочетеното, аз нищо не мога да направя.
  • Маргарита, Бог иска любов да имаме към ближните си. А ти, не та не. И към враговете си също. Трудно, но трябва да се опитваме. Иначе вярата е суетна без дела, повърхностна, никаква я няма. "Не ви познавам" казва Господ на такива. Апостол Павел е пламенен и ревностен, както трябва да сме и ние.
  • Не мисля! Такива кардинални обобщения! Да! Има такива, но не всички са такива. Аз съм на принципа Кесаревото Кесарю, Божието - Богу! И така спя спокойно. И не си луд! Всеки, който търси Бог, намира своя пътека. Няма пътека само за тоя, дето не търси.
  • Хахаха.... Не ме разсмивай! Вярно, че Свети Павел от гонител се е превърнал в яростен християнин, но това не важи за нашите комунисти-бесепари от върхушката! Не, не и не! Значи, всеки ден крадем и газим закони, на свят ден палим свещи и се очистваме за нови грехове!!
  • Не ми стигна мястото. Та, Бог ми се появява в навечерието на важни, или трудни, опасни дни. Предупреждава ме за тях. Доста пъти ме е спасявал и от тежки ситуации. Бог е в мен и нямам нужда от посредници, за да си общувам с него. Старая се да следвам заветите му. А, относно библията... Нейните автори са живели поне с век по-късно! Има доста апокрифни писания, които църквата е отказала да включи в нея, макар авторите да са и съвременници на Исус. А, да не говорим как отявлени наши комунисти, сега показно палят свещи в църквите! Даже Иржи ми се скара, че не съм сложила край на дискусията. Трябвало да е на лични. Да! Бог е важнейша тема и всеки го разбира по своему. Според мен важното е да мислим за него с любов и да се стремим към добротворство! Не, Завет! Тук съм твърда! Правила съм го. Духовниците са хора и нищо човешко не им е чуждо! Освен че нарушават тайно заповедите Божи и това не веднъж е ставало известно нам, много от тях са крайни материалисти, скрити зад расото. Не им вярвам!
  • Добро да е, гобленке!
    1-во - не си длъжна да даваш обяснения извън творбата ти. Че някой е излязъл извън нея, си е негов проблем, и
    2-ро - интервюто е интересно, динамичен диалог с въпроси на място.
    Хубав ден от мен!
  • Добро утро, мой събратя и съсестри! Бъдете благословени! Когато пуснах този материал и през ум не ми е минавало, че ще се роди теологичен спор! Веднъж вече писах, но... Исках да наблегна на човека. Как е изкривил и нароил това, което Бог е създал, как тълкува неговите заповеди и как ги изпълнява, до колкото ги изпълнява. Исках да покажа какво съм разбрала аз от библията и общението си с Бог, защото си общувам с него. Да, да, да! Знам, че ще ме засипете с какви ли не отрицания, цитати и обвинения. НО ... Това е положението! Първо се случи среща с Бог. Даже не беше среща, а негов монолог. Бях в чужбина и той ме предупреждаваше за поредица пречки по пътя. Така стигнах до библията. Първо я прочетох като книга, после - с химикал в ръка, после - с куп наръчници, тълкувания и изследвания. Това се оказа мнооого сложна книга! Тя не се чете, за да се наизусти! В нея има много завоалираност! С Бог си общуваме всеки ден! Обикновено аз го търся. Но, има доста случаи, когато той ми се явява.
  • Lilia_Anna, двете големи заповеди, които ни е оставил Иисус Христос, и на които се крепят целият закон и пророците, са: ("Да възлюбиш Господа твоя Бог с цялото си сърце, с цялата си душа и с всичкия си ум". А втора, подобна на нея е тая: "Да възлюбиш ближния, както себе си". На тези две заповеди се крепят целият закон и пророците.) - Матей 22:37-40.

    Когато познаем Бог, ние вече се стремим да Му бъдем поклонници чрез Духа. Той е достатъчен, защото Святият Дух е Божия образ и защото Духът ни води. Това общество, което не е изпълнено със Святия Дух, умира: то не е вечно.
    Любовта е единствената победителка!
    Бог да бъде с теб!
  • В небесните сияния никой за никого не се моли. Аз като отида при Бога, не мога да ходатайствам за никого (молитвата е докрая на земния ни път. Изминем ли земния си път, молитвата ни вече не съществува). Там само Иисус Христос ходатайства пред Отец за нас, защото за нас Е пролял кръвта Си.

    Хубава вечер и благословена вечер!
    Пожелавам ти много здраве, мир, любов и спасение!
  • Господ е казал: "И тъй, бъдете съвършени, както е съвършен и Небесният ваш Отец." Матей(5:48) Така завършва Проповедта на планината.Цялата проповед се отнася до това, какви трябва да бъдем за да наследим Царството Божие, като старозаветните заповеди се стават повсеобхватни. Например Заповедта за убийството се разширява дотолкова, че включва в себе си и гнева към брата си. Тази за прелюбодейството включва като прелюбодейство и самото пожелание. Господ иска от нас дела, съработничество. И въпреки, че никакви дела няма да ни оправдаят, ние трябва да постигаме смирението, което е спасително.
  • Неправилно е да се казва, че християните са неразумни, защото ние черпим от мъдростта на Бога. Вярно е, че не сме много мъдри, но пък неразумни християни няма, защото Бог ги освещава. Те четат Истината Му и черпят мъдрост от Словото Му. Вярващите хора се учим от най-великата Книга – Библията, стремим се към святост и правилни решения, към правилни добри дела, които са вложени в нас, както казва Словото отпреди създаването на света. Тези добри дела в нас Бог ги е вложил, „защото сме Негово творение, създадени в Христос Иисус за добри добри дела, в които Бог отнапред е наредил да ходим.” (Eфесяни 2:10).
    Ако ти си „неразумен”, това си е за теб, защото всеки отговаря за себе си, но християните не са неразумни, защото се стремят да вървят по Божието Слово, а то е пълно с мъдрост и истина.
  • Нашият Господ Иисус Христос обича грешниците, затова ги спасява, но не и греха. Никъде Бог не е казал, че иска да сме съвършени, а е казал: „Бъдете святи, понеже Аз съм свят.” (1Петрово 1:16). Иисус Христос Го е казал така, защото Той прави разлика между грешника и греха. Да, Той обича грешника, но не обича греха. Затова иска да изчисти човека, за да Го вземе в Небето. Той ни очиства чрез Святия Дух. Това, което ние, вярващите, трябва да правим, е да се стремим към освещаване и да искаме святост от Господа, да искаме Той да ни отделя от греха и да бъдем очиствани. Ние, така или иначе, до гроба ще си ходим в греха, защото живеем в света, но в момента на нашата смърт, ако ние се стремим към святост и искаме чистота от Бога, Той ще ни очиства. А тези, които искат да са грешници, Той си Ги оставя да са такива, каквито искат. Господ не дава насила спасение.
  • Привет, Завет!
    А защо първият път не си го написал така, „че до гроба искаш да се каеш”, че „до гроба искаш да се чувстваш (виждаш) грешник, или да беше го написал, че „до гроба ще бъда грешник, но аз искам да се кая”, а си го написал „До гроба искам да съм грешник”.
    Да, до гроб ще се каем и ще грешим, но не трябва да искаме да бъдем грешници, защото „искам да съм грешник” означава, че искаш да се стремиш към греха, а вярващият, обратното, иска да се отдалечава от греха.
    С коментара си „До гроб искам да съм грешен” даваш ли си сметка колко хора ще го прочетат и поради твоята заблуда колко хора ще искат да са грешници? Накрая ми пишеш, че означавало, че си искал да кажеш, че искаш да се покаеш. Думите ти „До гроба искам да съм грешник” не е никакво покаяние в коментарното поле, а заблуда. Заблуждаваш хората с тези думи и се чудиш как да се оправдаваш. Има разлика между „грешници“ и „покаяни" грешници“.и“. Покаяният грешник се стреми към чистота, а не иска да е грешник до гроб.
  • Всеки човек трябва да има разговор с Бог! Покажи ни Бога и ни стига- пита Тома Исус. Откога съм с вас Тома и искаш да ти покажа Бог- отвръща Исус.
    Ако не го смъкнем(да видим, да пипнем) нямаме вяра, а не се стремим да се издигаме. Изучи ме, за да ме опознаеш- казва Господ!
    А вярата идва с убеждение, че има Бог и Той дава отговори на всеки въпрос.
  • LATINKA-ZLATNA (Латинка-Златна), наистина, все още не съм мислила за съавторство на това, което пиша. Но пък написаното, което цитираш е точно това, което Димо казва. Не търсят покаяние само тези, които се считат за безгрешни, каквито разбира се никога и никъде не е имало. Осъзнаващите себе си като грешници лекуват греховете си с покаяние. Димо, извинявай, че това те въвлече отново тук. Но и аз излизам. Маргарита, с най-добри чувства към теб!
  • Lilia_Anna (Boyana) ,след като , според твоите думи, Завет е прав, ти защо за поанта на стихотворението си „Принос-4” не сложи :„До гроба искам да съм грешница”, (в него също посочваш притчата за митаря и фарисея), а написа обратното на неговите думи: „Но Ти, Господи, не се гнуси от мен. Приеми ме, Боже, в покаяние.”?

    Само Бог знае кои човеци са се покаяли искрено!
    На Завет ще отговоря по-късно.
    Светъл и благословен ден!
  • LATINKA-ZLATNA (Латинка-Златна), думите на Димо са съвсем верни и засвидетелствани от хората, достигнали святост, нетленност, мироточивост. Смирението има това качество да засилва духовното зрение на човека и той да може да види най-незначителните (според другите) грехове в себе си. Така той до края се чувства по-долу от другите хора и така побеждава гордостта, която е дяволско качество и най-голям враг на човека. Разбира се светският възглед е съвсем противоположен, защото е от този свят, недуховния.
  • Завет - пак се разводняваш. Тука става въпрос за творбата на гобленка, а не тълкувание на библия и завети.

    Затова и си мислиш, че и Златна не те е разбрала.
  • Е! Пак се разминахме! Какво пък! Всеки разбира и следва както може. Има си причина да има Спасител. Прекалено много хора са затънали в материалното и нагона и смятат това за нормално. От човека се иска усилие, да заслужи името Човек! А той е убеден, че е даденост! Това, че ходиш изправен, не те прави Човек! Но... Кой както го разбира!
  • Ако правилно съм те разбрала, ти до гроба искаш да се усамосъвършенстваш. Искаш да работиш до край за израстване на душата. Това, според мен е прекрасно! Но, колцина го правят? Спазват канона, без да го разбират, или си живеят, без мисъл, първосигнално, и това им стига. Поздравявам те, Завет! И аз така. До края ще си работя по душата.
  • Добро утро и прекрасен ден, Приятели! Отново ще въведа яснота относно моя замисъл. Исках да събудя интерес към библията и нейното РАЗБИРАНЕ, към себеразбирането и душевното ни израстване. Това е личен процес. И, библията е исторически достоверна, но останалото трябва да се разтълкува и разбере. Това е много сложно, многопластово четиво. Не може да го четеш буквално. Освен това е писано първо от хора, второ, живели поне 100 години след Исус. Това са техните спомени и разбиране за посланията. За това, тази свята книга трябва да се чете много пъти, много бавно и с много мислене. Разбира се, ако душата има желание. Бъдете обичани и щастливи!
  • LATINKA-ZLATNA (Латинка-Златна) - нека да не спира да говори, защото натрупването на въпроси без отговори, а щом ги има - има и съмнения, и чувства за вина, водят до грешни действия.
    Благодаря ти много за коментара!
    Хубава вечер и на теб!
  • goblenka (Маргарита Ангелова), в Библията пише, че Бог е изгонил Адам и Ева от рая. „ И рече Господ Бог: ето, Адам стана като един от Нас да познава добро и зло. И сега да не протегне ръката си и да вземе също от дървото на живота и да яде и да заживее вечно. И го изпрати Господ Бог от градината Еден да обработва земята защото беше взет от там. И изгони Адам, и постави на изток от градината Еден херувим с огнен меч, който с въртеше, за да пази пътя към дървото на живота” (Битие 3:22-24).
    След грехопадението Адам е прокълнат да изкарва хляба си с пот на челото, а Ева – да ражда в скърби (Бит. 3:16 – 20).

    palenka (Пепи), това нещо, което отвътре човърка човека, или понякога му говори, е съвестта. Тя е глас Божи в нас!

    За съвестта:
    https://www.pravmladeji.org/node/2427

    https://www.pravmladeji.org/node/637

    Благословена и богословена вечер, Завет, goblenka (Маргарита Ангелова) и palenka (Пепи)! Бъдете здрави!
  • Завет, притчата за митаря и фарисея касае и превъзнася най-висшата християнска добродетел – смирението и бичува най-греховния от всички пороци – гордостта.
    В нея пише, че митарят се молеше: „ Боже, бъди милостив към мене грешника”, а това, което си написал в коментарното поле е, че „до гроба искаш да си грешник!”

    Веднага личи разликата в молитвата на митаря и в твоето желание.

    Да, нашият Господ Иисус Христос обича грешниците, но когато започнал да проповядва е казал: „Бъдете святи, понеже Аз съм свят.” (1Петрово 1:16), а не казал: „До гроба искам да сте грешници.”

    Тук може да се прочете за притчата на митаря и фарисея:

    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D1%82%D1%87%D0%B0_%D0%B7%D0%B0_%D0%BC%D0%B8%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%8F_%D0%B8_%D1%84%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%B5%D1%8F
  • Изключително е! Пусни го! Щураче мило! Бог отговори на зададените въпроси. А тези ги зададох на теб.
  • Как съм толкова сигурна ли Ами питах Бог и Той ми каза. Отговори ми на всичките въпроси, които ми задаваш ти на мен. И е странно под това есе да не знаеш отговорите и да питаш мен за тях
  • Привет, мило Шураче! Благодаря ти! Че си прочела, коментирала... Само едно не разбирам. От къде си сигурна, че няма прераждане? Учените са измерили теглото на душата. Къде отива тя след смъртта? Защото, не я погребваме с тялото! Пак учените го казват. От къде се взима тя. Защото, не е свързана с ДНК. И, как ще си научи уроците за толкова малко време, колкото е един човешки живот? От къде се взимат странните, непреживени спомени? Моят син има такива. А необяснимите фобии? Но, и аз, като Бог, не искам да си налагам мнението. Ти си имаш свое. Прегръщам те! С обич!
  • Вярно е, Бог говори с всеки. Няма човек, който да е поискал да говори с Него и Бог да не му е отговорил, няма такъв. Но както е отбелязала авторката, Той вижда мислите ни и мотивите ни, и ако вижда, че онзи, който уж иска да говори с Него, но е само уж, тогава не отговаря. И то не защото не иска, а защото в затворени сърца не влиза. Това е като да ви каже някой: ела. Вие тръгвате веднага към него, но той е залостил вратата си.

    А прераждания няма.
  • И понеже били „подготвени за живота“ от бащата на лъжата, натирени на пек, мраз и труд, с болка да раждат чедата си, след време Бог, по тази човешка логика, им изпратил потоп, за да ги „пробва“ дали са се „научили да плуват в житейския океан“ и огнен Содом, за да види дали са се „научили да оцеляват в огъня“. И затова, след смъртта „кой знае защо“ е определил рай или ад. Ако Бог в "Интервюто" се замени с бог, Господ с господ, като въображаем литературен герой, бих го харесала. Защото тогава би придобило някаква достоверност.
  • И? Нещо различно ли ти каза? Мисля, че погрешно се смята, че Бог не говори с хората. Напротив! Говори! С всеки! С различни гласове! На природата, на близки и не толкова близки хора, чрез животните, чрез емоциите, които ни владеят. Дали го чуваме и разбираме - друг въпрос. За това и се казва, че чука на вратата ни, за да вечеря с нас. Сиреч, на душата ни. За това и казва, че който има очи и уши - вижда и чува. Благодаря ти, Генек! Пепи, като негови деца, ние го носим в себе си. И той ни говори чрез нас. Чрез мислите, емоциите, възприятията... Не всеки се вглежда, вслушва в душата си. За емпатите е много по-лесно. Аз съм емпат.
  • Всеки си има в себе си бог ли е, вътрешен глас ли е, вяра ли е; нещо отвътре дето ни човърка, и от време навреме си говори с него.
    Така си го усеща гобленка, така си общува със себе си. Търси, пита... ще намери!
  • Когато говориш с Бог - молитва. Ама когато Той ти говори...
    Сериозно - хареса ми.
    Извинявай, но и аз пробвах метода. В "Чистилище, ад, рай и други" си поприказвахме с Него.
  • Май пак няма да ми стигне мястото. Завет! Разчел си ми позицията! Бог ни е казал кое е добро и кое не. Ние избираме и страдаме от изборите си. Не Бог ни наказва! Той с цялата си любов ни е оставил да се учим на принципа проба-грешка. Лили... Бог не е изгонил Адам и Ева за наказание. Видял е, че вече са пораснали достатъчно, за да осъзнават себе си и постъпките си. Надявам се, от личен опит знаеш, че изстраданият опит се помни до живот. Набиваните в главите правила, наизустените уроци - те се забравят. Това е разликата, между показното спазване на канона и стремежът, роден в душата ти, да живееш "праведно". И не за да угодиш някому, пък било то и Бог, а защото това те прави щастлива.
  • Богът „мен в сърцето и душата“ се разпознава от вярващия в него като немощен старец, който с трепереща ръка поглажда косите на буйните си чеда и неспособен на каквито и да е педагогически мерки ги оставя да си чупят главите. Нещо като дядо Мраз, който раздава подаръци и всички много го обичат. Това вярващия в бога си човек нарича незнайно защо любов. Явно, тук и дума не става за Бог, Който е Любов и не се поколеба да изгони Адам и Ева, повярвали в дявола, говорещ от змийската уста. Дяволът ухапа душата на предците ни с първородния грях, те не намериха сили да се покаят и да се върнат при Бога. Вместо да блаженстват, изпаднаха в битка с трудното земно битие. Но Бог, Който се жертва, за да не изличи упорито нежелаещото да се уподоби на Него творение, в Евангелието прогласява именно покаяние, единствен начин да бъде в душата и сърцето на човека. Не греши, казва Той на изцелените, на освободените от бяс, на прелюбодейците, защото Бог не може да е там, където е греха (дявола).
  • Не ми стигна мястото. Иржи, мила, кой родител не се радва, когато децата му се радват?
  • Но, пък, познаваш човеците! Това е важното! Това ти дава право да коментираш компетентно! Самият Бог не съди, според мен. Той много добре е знаел, давайки правото на свободен избор на човека, че той ще греши. Даже, че ще злоупотребява с това право. Но, имал едно искане: Не съди! Душата трябва да направи своите грешки, да ги разбере и поправи. Но не, за да не я съдят околните, или Бог, а защото се чувства некомфортно с тия грешки. Днес много хора осъзнават какво и как трябва да правят, но не го усещат. За това и наблягам на разликата между Душа и разум. За това, че религиите са човешко творение, които би трябвало да помогнат на хоратабда разберат и приемат Бог. Но, не като свръхбсъщество, което съди и наказва, а като любящ баща, който подкрепя. Който страда от всяка наша грешка и болка, даже повече от нас самите. Твърде далеч от това разбиране и възприемане е човекът. Прегръщам те с ибич, Иржи! Не си направила грях! Душата ти се е израдвала! Значи, и Бог се е радвал!
  • В първия миг помислих, че коментираш моя стих, който е Молба до Бог, а като разбрах, че греша пък се изплаших, защото една от твоите реплики в отговор на Завет е "...и без да се съдиш и хвалиш..." а аз в моя бая съм се и похвалила и отсъдила....Значи съм направила грях?! Добре, че си пропуснала да го прочетеш... Но твоя ми стана интересен, че и диалозите с коментиращите.Аз, да си призная не съм чела Библията и затова не мога да коментирам....
  • Е! Трябва да имаш някаква експертност, за да говориш по тия теми. Важни са. Сложни. За сега съм прочела доста противоречиви мнения на изследователи и не мога да взема страна. А, по отношение доказателствата... Сещам се за един американски казус.Не си спомням реален, или литературен, но съм го запомнила. Може ли някой да докаже, че има Бог, или това е само въпрос на вяра. Тогава беше изваден 1 долар. На него пишело нещо. Нещо, което подкрепяло съществуването на Бог и в амриканската икономика, политика и право това е застъпено. Вече не помня какво точно пише на банкнотата от 1 долар.
  • Тези въпроси са към всички нас.
    Ако се отнася до мен ( това е без особено значение), аз вярвам само в доказателствата и много малко (никак) в притчите, приказките и чудесата. Особено с претенции за "'историчност", че ми напомнят за едни карикатурни "историчари" .
  • Безжичен, тези въпроси не са към мен. Каквото и да си прочел по тия теми, някой нещо е видял, разбрал, или предположил... Аз не съм сред тях. А, многото религии... Е! И те са човешко, а не Божие творение. Според мен. За това в тях може да се видят противоречия. Но, ние имаме нужда от помагала, за да разберем сложните неща. Не мислиш ли.
  • goblenka (Маргарита Ангелова) - интересно ми е, и не виждам нищо нередно в написаното. Нагоблила си твой гоблен, така си го "видяла" ти.
    Аз пък винаги се връщам към "Вълкадин говори с бога".
  • А как е с Галактиките, Вселените, Черните дупки, Големия Взрив, Топлинното разширение и Топлинната ( 0-левия, 1-вия, 2-рия - ентропията, и 3-тия закон на термодинамиката) смърт, че нещо съвсем не ми е ясно. А с многото религии? Всяка признаваща само себе си?
  • Привет, Златна! Изчела съм много пъти библията, стремейки се да я разбера. Но, както обясних на Завет, това интервю няма нищо общо с теологията. Става дума за хората. А, хората още не са готови за теологични дискусии. Те са в душите си атеисти. В голямата си част. Трябва искрено да пожелаеш да си Божие дете! Да се постараеш да заприличаш на Отца си. С показност, или отрицание не става. Искренно благодаря за отделеното време и коментарите! Пепи, привет! Махни си тапите. Няма да ти се натрапвам!
  • LATINKA-ZLATNA (Латинка-Златна) - винаги аргументирано и на място! Поздравления!

    (започвам да спя с тапи в ушите)
  • Привет, Завет!
    Бог ни говори чрез Словото Си! Той търси комуникация с човека.

    https://dveri.bg/component/com_content/Itemid,97/catid,62/id,19464/view,article/

    Нашият Господ Иисус Христос иска да сме съвършени:
    „И тъй, бъдете съвършени и вие, тъй както е съвършен вашият Отец, Който е на небесата.“ Матей: 5:48

    Привет и на теб, goblenka!
    В Библията не се среща нито думата „прераждане“, нито идеята за прераждане.
    Смисълът на християнството е възкресението, което е в противоречие с прераждането.

    http://old.segabg.com/article.php?issueid=649&sectionid=8&id=00002

    Благословена вечер и за двамата!
  • Хахаха.... Добре!
  • Щом казваш? Значи душата ти е доволна от това, да си грешник. Всичко е наред!
  • Ако поискаш, ще узнаеш. Част от порастването е. Да опознаеш себе си. Ама, честно. Без да се съдиш, или хвалиш. Това е добро начало. И, никога не е късно за него.
  • Завеет! Защо не поразровиш по-надълбоко? Ще откриеш нещо. Сигурна съм! Няма нищо общо с теологията! Но с нас! С хората! Да! Става дума за нас!
  • Не знамммм... Бог е един! Напоследък си мисля, че рогатия ние сме си го измислили... Умът вече е доста напреднал, а съвестта - закърняла... Имаме нужда от едно плашило, зад което да се скрием. Плашило, което да е виновно за нашите издънки.
Предложения
: ??:??