21.08.2019 г., 7:31 ч.

 Истинска история за кучета 

  Проза » Разкази
510 0 0
Произведение от няколко части
2 мин за четене

          Първа част

 

    Беше преди петнайсет години. Внукът ми Митко беше на пет. Всеки ден го извеждах в градинката пред блока.Люлеех го на люлките, катереше се и на катерушката.

     Веднъж в градинката се появи една кучка с по- малко куче ,явно нейна рожба - млада кучка.

Майката беше спокойна,обикновено лежеше в тревата и дремеше.Младото куче се заиграваше с децата.Внукът ми се опитваше да го погали, а то с предни лапички стъпваше на крачетата на Митко за момент и  отскачаше назад -искаше да си играят.Имаше още две - три кучета, които се изявяваха като дворни.Ръмжаха срещу непознати хора, тичаха след таксита, лаеха злобно, искаха да ги прогонят.

Завъртяха се около старата кучка и се случи неизбежното : тя забременя. В началото на октомври се разбра, че скоро ще се сдобие с рожби. Дъщеря й, като че предчувстваше събитието и се въртеше около майка си.Жените от блока се чудеха как и кога ще се случи това. Една вечер кучката легна под един храст. Прогнозата беше за дъжд. Видях през прозореца едно дете, което занесе един кашон до храста и с майка си направиха нещо като заслон над кучката. Тогава чух да казват, че едно кученце се е родило. Настъпи нощта. Усетих, че по стъклата забарабаниха първите капки дъжд.През нощта валя силно. Събудих се и на слабата светлина от уличната лампа видях, че кашонът се крепи.Но дъждът не спря до сутринта.Събудих се рано и погледнах пак навън..Един съсед притичва до храста и взема  ку-

ченца,  които занася под балкона на първия етаж, оставя ги и пак се връща .Младият ветеринар, също от блока, с чадър вземаше кученца и ги оставяше под балкона.От тях разбрах, че едното от кученцата се е удавило. Останалите бяха осем. Под балкона някой от нашия вход беше струпал няколко плоскости от дърво. Съседки веднага донесоха два кашона и постелки. Сложиха ги един срещу друг с отворите си и ги застлаха. В по- големия сложиха кученцата и майка им, а в по- малкия се настани каката. Кученцата бяха различни: Няколко пъстри, черно и бяло, две съвсем черни, и едно с по- дълга козинка , бяло и жълто.То беше най- хубавото. Жените и децата се грижеха за малките, защото почваха студовете .Едно момиче на дванадесет години, Диана, се отличаваше от другите с  най- голям интерес към тях. Майка й работеше в близост до заведение, където печаха пилета на грил и  всеки ден носеше хранителни отпадъци. А Диана , като тръгваше сутрин за училище, първо се спираше до тях и им даваше храна.Същото беше и когато се връщаше от училище.Оставя раницата на пейката и пак е при кучешкото жилище. Стана студено. Това момиче обикна пъстрото кученце с дългата козина и вечер, когато майка им ги накърми, тя го вземаше у дома си на топло. Сутринта го връщаше при майка му. Младата кучка помагаше на майка си в отглеждането на братчетата и сестричетата си. Майката лижеше едното от кученцата, каката - другото. Така и тя се подготвяше за майка.

 

 

» следваща част...

© Василена Т Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??