13.03.2020 г., 9:01 ч.  

История на сексуалния език 

  Проза » Хумористична
490 2 10
5 мин за четене

Беше си тайна едно време, мълчахме по темата, но работехме активно и без много приказки. Сега… Сега ни остава обсъждането. Та затова – малко за историята на сексуалния език.

Тайна, тайна – но и сексът си имаше, има и ще има свой език. Затова е интересно да видим как са говорили дедите ни, как общуваха бащите и майките ни, да помислим как ли ще се стиковат децата ни. Защото едно общество съществува, докато се развива. А се развива, докато се размножава. Пък за да се размножи е необходимо най-напред да се събира. Къде на двойки, къде на тройки, къде на по-големи групи. А и красиво е да видиш прегърната влюбена двойка. Особено ако са мъж и жена.

Прегърнати, добре – но нали трябва да се обясни на другия /или другата  най-вече/ какво се иска от нея /него/.

На неговорещите от вълнено-пернатия свят е лесно – с цвета на природната опаковка, с песни и танци, с размахани рога /преди брака още/ си казват всичко и... пристъпват към действие.

Е, днес при нас, хората, също има подобни неща – няколко гърча в чалгатеката, а сетне – давай по същество! Затова пък как е било преди... Твърде,твърде архаично, бавно и солидно.

Преди големите войни за младите е било достатъчно и даже нужно да мълчат. Най- много да проведат някой беседа с очи. То и какво да правиш с тях – опакованите в дебели платове тела нищо не казвали. Ех, с каква жажда, неизпитвана и сутринта на първи януари, са гледали дедите ни след хубавите моми! Поне парченце кожичка да зърнат нейде между вълнения чорап и дебелата фуста! А сетне са преглъщали и са чакали родителите им да кажат необходимото вместо тях. И те са го казвали. На един търговско-пазарен език. “Даваме това, а вие?“, “Ами ние даваме онова.”.

Докато младият се червял, а момата говорела с действия. Сервирала, поднасяла, обслужвала сватовете, та те да видят що за чудо ще им дойде в дома.

Което сетне се доказвало, но в друг стил. „Боже,що за чудо сме вземали!” – крещяла ядно свекървата. Но това е ставало по-късно. И се повтаряло при идването на снаха на бившата снаха.

После дойде народната власт. И настъпи ерата на всеобщата дружба. Между раси, народи, младежта и оттук-оттам между звена, бригади, цехове. Та чак накрая се стигаше до дружбата по двойки. Но двойки, оформени правилно политически и идеологически. Които ползотворно запълваха времето си с посещения на сказки, лекции, беседи,митинги, събрания. И сетне беседваха,  обсъждайки правилната линия на Партията, заклеймявайки посегателствата на империализма над светилото ни днес и блестящото утре.

Е, намираха се несериозни младежи, които се увеличиха в индивидуалните моменти на дружбата и превръщаха другарките си в движещи се инкубатори. Но после идваше другарския съд и се пръкваше поредната клетка на обществото.

Следващият етап в езикообразуването беше „ходенето”. Този ходеше с онази, и то много сериозно ходеше, онзи пък с тази – при това убедително. Ходят, ходят, ходят. Но човек се уморява, нали? Та вземат да поседнат. А после полегнат и... ами пак се пръкваше обществена клетка.

На мода стана глаголът „оправя”. Нали все нещо не ни беше наред, та трябваше все нещичко да се оправя. Иванчо оправил Марийка, говориха помежду си хората и се чудило случайно дочулото малко дете: „Абе, тази Марийке хептен не е наред, та бат Иванчо е поредният ремонтчик!”.

Но нашенецът нещо взе да го хваща социалистическият мързел. Не му се правеше нищо – нито в службата, нито в дружбата. Затова оправянето беше заменено с „работа”. Представяте ли си – онова, което другите народи приемат като удоволствие, кеф, приятно занимание, българите определяха като работа. Едва ли не и тя да бъде някак си заплатена. Така се и говореше – „Иванчо работел Марийка“…

Пък после настъпи демокрацията. И в духа на развилнялата се сексуална революция момичетата взеха всичко в ръцете си – и преди, и след брака. Пък момчетата се примириха, понеже така е по-лесно и удобно.

Обаче, точно в тоя момент въведоха купоните – за олио, за захар, за достъп до жената. Отива, значи, нашенецът в остатъчните ОФ-клубове, получава купоните, връща се в къщи и жена му... отказва. Докато той чакал на опашки, бил минал срокът на купоните. Добре че комшията носел в себе си, та тя ги материализирала.

А после дойде и битпазарната икономика и всичко си дойде на мястото. В действие влязоха законите на търсенето и предлагането. Е, предлагането в тая област стана голямо – и от професионалистки по регулация на движението по магистралите, и от журналисти, вървящи след победителите, и от политици с мъжествено неуточнен полов статус.

Сега уж всичко е наред. Край пътищата има маса предложения, някои дори трябва да бъдат отстранени от комисията по защита правата на потребителя.

Но българинът си пази навиците и търси жена в къщи, пък любов навън. При това избира жена, която с количеството да навакса качеството. Такава е полезна винаги – зиме топли, лете прави сянка.

Що се отнася до любовта – оказа се, че парите са всеобщият и вседействащ език. Който свързва влюбените и разделя женените.

А политиканите... Ами хората ги гледат, мърморят, но гласуват. Демек, плащат с гласа си. Защото са забравили думите на дедите си „Дете, помни – пари за курви не давай!”

 

 

Извън личното творчество - мисля, че биха ви заинтересували /в интернет на български ги няма/ Не са по темата, а за новата световна чума. Просто нямаше къде да ви ги предложа другаде.

Пер Вальо - „Стальной прыжок“ 

https://royallib.com/book/valyo_per/stalnoy_prigok.html

https://readli.net/stalnoy-pryizhok/

https://www.rulit.me/books/stalnoj-pryzhok-sbornik-skandinavskoj-fantastiki-download-free-96586.html

Едгар Алън По /има я в книги/ - "Маската на Алената смърт" -

http://lib.ru/INOFANT/POE/maska.txt

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Люлякът примигва на парцали,
пръстите на вятъра са смели.
Рокля от дантела обещали,
галят, будят гранки закопнели.
Тихичко, че слуша ги капчука, ...
  463 
Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, адаш!
  • Не знам защо, но се сетих за 1 стар виц 😋
    Говорят си две баби и едната казува.
    - Пено ма, т'ва днешното си е чист разврат. Дека са срешна, там са млящат.
    - Права си, Маро, па като са сетя ка бе едно време. Доде бъркам у патурите на моя то един срам, срам, срам 😋
    Поздравявам те 😜
  • От един мътър разстояние... 😊😊😊!
  • Благодаря, Юри!
    Ми то от сега предлагат секс при коронавирус - в скафандри, без допир на лицата /мюсюлманите отдавна са готови, свикнали са с фереджето, пък и то понякога прави жената по-хубава/, бърз допир /предпазливо - в презервативи, а жената за по-сигурно - зад гумена кукла/...
  • Георги, сигурен съм, че след короната ще се пръкне нов сексуален език! 😊
    Може би коронен секс или нещо такова! 😊
  • Ама аз съм хуманист - не ща да убивам. Ни със смях, ни със секс, ни с вилицата. Даже ям вече утрепано...
  • Моля, моля, нямам задни мисли! То напоследък и предни нямам, ама нейсе... П. П. Уби ме на място ,с тези безръки...
  • Благодаря, Мариана, Надя, Младене!
    Езикът е вторичен полов орган при безръките евнуси.
    Надя, много...ммм, подтекстово звучи това твое второ изречение. Хм, хм...
  • Не се сдържах, сенсей, само се "изля" - писанието. И аз съм една - къде го чукаш, къде се пука... Благодаря, за линковете!
  • Хубави разсъждения, Георги! Все пак заглавието ме подготви и за езика като вторичен полов орган, какъвто той е бил още от древността, а също и като средство за фелацио. Но ти, може би, си искал да си спестиш червената точка.
Предложения
: ??:??