26.05.2009 г., 9:31 ч.

из "Записки от тук-таме" 3 

  Проза » Разкази
519 0 4
2 мин за четене

Една вечер Кух Че Реп реши да си направи експеримент, идеята за това му дойде, докато четеше една книжка с малко странни коани.
- Колко вълци са нужни, за да завинтят една крушка? - попита той седящия на съседната маса Но Щен Вълк.
- До колкото ми е известно, вълците не се занимават със завинтване на някакви си крушки - предпазливо му отговори Вълк, а на ум добави: - "Каквото и да значи това."
- Ахам - кимна премъдрият и подхвана следващата си мишена: - Колко котараци са необходими, за да завинтят една крушка?
- Зависи от котараците и настроението им - отговори Ко Та Рак и си помисли: - "Какво пък ще да е това чудо крушка и къде ли се завинтва?!"
- Ахааа - проточи Кух Че Реп и се обърна към следващия: - А колко сенчести са необходими, за да завинтят една крушка?
- Този виц го знам - ухили му се в отговор Гар Ван.
- Хъм - замислено изхъмка премъдрият и се зачуди: - "Какво пък е това виц?!"
- Както и да е - махна с ръка той и се насочи към последния неволен участник в експеримента си: - Колко сенки са нужни, за да завинтят една крушка?
- Хъм - почеса се зад лявото ухо запитаният, а след кратък размисъл отговори по следния начин: - Търсеното число не е константа, а зависи от няколко величини. Първо - дали и колко сенки се нуждаят пряко от дадената крушка. Второ - дали и колко майки на сенки искат да се завинти въпросната крушка. И трето, но не на последно място - дали въобще има налична крушка, която да бъде завинтена. След задаването на числови стойности на горните параметри и след правилното им полагане в предварително изведеното уравнение на завинтването на крушката, може да се даде точен числов отговор на зададения от теб въпрос, а дотогава отговорът принадлежи на интервала от нула до плюс безкрайност включително...
- Ъъъ - зяпва го не много мъдро премъдрият и възкликна: - Абе вие какво точно пиете на вашата маса?!
...
- Такааа - проточи обитателят на шестия пръстен. - Искам да сме напълно наясно по въпроса, защото е много важно и не търпи отлагане...
- Давай по същество - прекъсна го Гар Ван.
- Гладен, а още по-малко жаден Шира приказки не разказва! - отсече големият котарак.
...
- Не - каза Ко Та Рак. - Категорично отказвам да пия водка без доматен сок!
- Добре - съгласи се с него Но Щен Вълк.
- Неее! - възмути се котакът. - Не ми пипай водката, а ми подай доматения сок!
...
- Ох! - хвана се за главата Сянка.
- Какво има? - загрижено го попита Ра.
- Опитвам се да следя всички разговори - отговори той.
- И какво? - заинтересува се пантерата. - Успяваш ли?
- Да, обаче успях да си докарам и главоболие - оплака се сянката.
- Не се главоболи тогава - посъветва го черната котка.
...
- Дай ми ги! - настояваше Но Щен Вълк.
- Няма, сега аз ям! - отвърна му Ко Та Рак.
- И аз искам да хрупам! - възмущаваше се вълкът.
- Чакай да свърша де! - не отстъпваше котакът.
- Дай насам купата! - посегна към хрупанките Вълк.
- Не може! - плесна го през лапите Ко.
- Уааа - писна Но Щен Вълк. - Сянкааа!
- Ох - отново се хвана за главата сянката. - Каква лудница...
...

© Стоян Вихронрав Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • И аз надникнах през тази дупчица и видях... много

    Усмихваш ме, приятелче!
    Поздрави!
  • Когато гледам в съседната стая през малка дупчица във вратата, аз виждам част от стаята, а колкото повече се отдалечавам от дупката, толкова повече се стеснява кръгозорът ми, докато накрая започна да виждам само въпросната дупчица...
  • Няма никаква завръзка, никаква история. Имената не ми допадат ИЗОБЩО.
Предложения
: ??:??