29.04.2010 г., 14:59 ч.

Изгрев 

  Проза » Други
804 0 3
1 мин за четене

Изгрев

 

Слънцето показва пред мен лика си, изписан с кармин. Сякаш възкръсва от собствената си кръв. Покрива безбрежните води с пелерина, обшита с рубини. И за миг снежните платна изникват на хоризонта, като неверен мираж, и сетне изчезват. Този път, за да не се появят отново. Наместо това небето се сключва като стените на тъмница. Огромна, величествена, притискаща...

Този бряг се е превърнал в гробище. Колко мечти погинаха тук. И сега от тях са останали само сиви кости, които няма кой да погребе; вечно надяващи се да ги възкресим. Колко болезнено е да ги виждам и призовавам по име: чистота и невинност, взаимност, вярност... Нечувани богатства и невиждани съкровища.

Но все пак лекият успокояващ бриз е тук. Преминава през решетките на небесния затвор. Пребродил чужди страни на източен разкош, завърнал се пак при мен. Лекият бриз, който милва. Като Нейния черен воал. А до слуха достига под формата на шепот. Едва чут, като неистински.

Милиони години аз чаках един различен изгрев. Без кърви и мъчение, без болка и терзание. Изгрев на свята надежда. А ето, че и този е същия като предишния, същия като този преди него...

Скрий се! Скрий се, за бога! Как бих искал никога да не изгряваш отново!

© Бодуен Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • на мен ми хареса
  • Преди всичко - благодаря за коментара, защото ми обръщаш внимание върху себе си, а определено има какво да прочета
    Изглежда, че това ми "произведение" нямаше голям късмет. Първо редакторът му промени категорията и от неопределената "Други" го премести в "Епиграми, Миниатюри, Афоризми", където определено не му е мястото. Като ми сложат някоя пропусната запетая съм доволен, но от такова вмешателство няма как да съм. Както и да е, ще го преживея
    После някой ми зашлевил тройка (да се чуди човек защо не направо 2!). И се питам дали има смисъл от тия оценки, след като всеки може да влезе в ролята на даскал за кратко и да "напише" каквато му се прииска на момента, без да е чел дори и един ред. С коментарите е съвсем друго, разбира се.
  • Уау, някой е поставил 3 на това.

    Харесва ми картината с повтарящите се безнадеждни изгреви и мъртвите мечти. Познато и добре описано.
    Страхотно си се справил и с описанието на мимолетния кървав изгрев.

    Справил си се с предаването на чувството чрез картини и асоциации. Това много потребители, включително и аз, се опитват да направят, и повечето, включително и аз, не успяват.

    По принцип не бих поставил оценка, но за да замажа тази грозна тройка ще сложа 6, тъй като определено произведението ти е въздействащо.
Предложения
: ??:??