Днешният ден пак се оказа предопределен от съдбата: първо - до обяд ме гонеше отвратително главоболие, като следствие от снощното напиване и второ, когато се прибрах в общежитието, разбрах, че Вълевски се е върнал отнякъде и ме е търсил. Ясно, че тази вечер се заформя грозна пиянска сбирка, но щом така е писано...
Вълевски беше долу в барчето на общежитието; масата, на която седеше, бе затрупана с чаши, бутилки и прочие. Откъде ли е взел пари? На масата му стояха два типа, които слабо познавам; най-вероятно са на кьорсофра, Вълевски обича да черпи, щом разполага с пари. Щом ме видя, наля в една голяма чаша водка и кимна, един вид – сядай. Нейсе, отиде тя.
- Стига с тоя алкохол!
- Взимай - подава ми вместо отговор чашата той.
Та така, седнахме. Чашите звънят. На масата има колкото си искаш водка. По едно време влезе някаква мадама и седна на коленете на Вълевски, той не ù обръща внимание и продължава да пие. Коя ли е тая? Май съм я виждал някъде из университета; сигурно Вълевски я е свалил съвсем наскоро.
- Дай и на мен да пия - глезено се обръща тя към Вълевски.
Той ù подава някаква празна чаша и започва да налива в нея.
- Ще пия от твоята.
Вълевски ù подава чашата си, мълчаливо дърпайки от цигарата си. Онази отпива, след това му казва нещо тихо на ухото, след което си тръгва.
- Каква е тази? - питам го аз.
- Цигуларка.
- Цигуларка?
- Учи музикална педагогика...
- При нея ли беше тези дни?
- Е, бях отседнал някой ден, но се върнаха техните и трябваше да се махам...
- И сега е при теб?
- При мен?... Ти да не си луд!...
- Защо да съм луд?
- У тях все стържеше на тая цигулка.
- Тъкмо ще се ограмотиш малко музикално...
- Не ми действа добре този инструмент.
- Хе, че ти вечер се прибираш обикновено пиян... Не ти ли е все едно, като си на пет водки, дали цигулка свири или вратата скърца?
- Майната ти - Вълевски отново налива в чашите, след което замислено отпива и придобил съвсем сериозен израз, се навежда:
- Знаеш ли, мисля да ходя в Тайланд?
- За какво пък там?
- Да речем, че съм решил да изживея живота откъм всичките му страни, пък после...
- Какво после?
- Когато бях на Крит, срещнах един португалец, който ми каза, че там било страшна евтиния...
- Какво ще купуваш пък оттам?
- Гледай реалистично на нещата, там е най-евтината марихуана, най-евтините проститутки, салони за масаж и прочие - Вълевски ме потупва по рамото, след което поверително ми говори:
- Ще отидем първо там, за да изживеем житейските наслади, а после отиваме в някой тибетски манастир, за да станем съвършени... нали винаги си казвал, че това е най-важното от всичко. Ето ти план-график за издигане до небето - вдига чашата Вълевски с жест, означаващ наздраве. Поглеждам водките на масата: доволно много са; има не само да се напием, но и да се натровим и да умрем.
Главата ми е натежала. Боже, как всичко се повтаря. Всяка вечер едно и също. Защо ли трябваше да се наливам?
- Къде? - пита ме Вълевски, виждайки ме да ставам.
- Не мога повече, ще се издрайфам - отвръщам му, клатушкайки се към вратата.
.............
© Валесион Валесион Всички права запазени
Поздрав!